Fyndbørsen.se - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Avtalen jeg refererer til gjelder at nordmenn i Sverige skal slippe å betale dobbel moms. Det betyr at man må betale enten norsk moms, eller svensk moms. Alt tyder altså på at du ikke vil lovlig kunne få innføre elektronikk med verdi under 6.000 kroner uten at du enten betaler svensk moms eller nosrsk moms... :cry:

Her er et utdrag av mailer fra i fjor:

Mail sendt til Global Refund:

-----Original Message-----
    Sent: den 10 juli 2003 10:48
    To: #Taxfree SE
    Subject: Help on Global Refund cheque

Hi,
    I am an Norwegian citizen. I plan a 3 days stay at Stocckholm this summer and I want to buy an electronic appliance having a value of 5.700 SEK including Swedish VAT. Since I am a Norwegian citizen and reside in Norway, I think I am entitled to get the Swedish VAT refunded when I leave Sweden.
    QUESTION:
    However, your website indicates that Tax can only be refunded if the shop hasfilled-in a "Global Refund cheque". If my shop does not have such a form, how do I proceed then in order to get Swedish VAT refunded? Is it OK just to have a receipt stating that Swedish VAT is included and get the receipt stamped at Global Refund Office at Arlanda on departure?
    Your help in these matters is appreciated.
    Best regards
    Svar fra Global Refund:

-----Original Message-----
    From: Eva Bolmblad [mailto:EBolmblad@se.globalrefund.com]
    Sent: 10. juli 2003 13:00
    Subject: RE: Help on Global Refund cheque
    Hi!

Unfortunately is no longer possible for Norwegian to shop taxfree in Sweden.

Best Regards

Global Refund Sverige
    Västmannagtan 8, 1tr
    111 24 Stockholm, Sweden
    Phone: + 46 8 545 28 441
    Fax: + 46 8 411 45 80
    Internet: www.globalrefund.ocm
    Mail sendt til Dine Penger:

-----Opprinnelig melding-----
    Sendt: 10. juli 2003 13:58
    Til: Johan Nordstrøm
    Emne: Din artikkel "Billigst i EU på hjemmeelektronikk" av 12. mars 2003
    Hei.

Har lest din artikkel og det med å få tilbakebetalt svensk moms sier Global Refund ikke er mulig for oss nordmenn. Skal reise til Sverige og være ute av landet i 3 døgn og skal handle et produkt til under 6.000 kroner.

Har du eller Eva Bolmblad nedenfor rett?

Håper du kan gi meg et svar.
    Med vennlig hilsen
    Svar fra Dine Penger:

-----Opprinnelig melding-----
    Fra: Johan Nordstrøm
    Sendt: 10. juli 2003 16:56
    Emne: SV: Din artikkel "Billigst i EU på hjemmeelektronikk" av 12. mars 2003

Snakket med Global Refund i Stockholm. De sier riktig nok at fra og med 1. mars er det ikke lenger mulig for nordmenn å handle taxfree i Sverige. Skal sjekke hva svenske myndigheter sier om dette. Du hører fra meg i morgen eller neste uke. Litt hektisk her nå som omtrent alle kollegene er på ferie.

mvh

Johan Nordstrøm
    Journalist
    Dine Penger Online
    E-post: johan.nordstrom@dinepenger.no
    Internett: http://www.dinepenger.no/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm sorry for å bumpe denne men har tenkt å bestille der i fra.

rekna ut at 12000 norske kroner tilsvarer 13100 svenske.

når man skal forskuddsbetal varen står det på fyndbørsen at man skal betale den prisen som står exlusive moms.men ka med valutakursen da? og når man har betalt den er man vell ferdig med å betale?? eller er det andre ting som må legges på?

veldig forvirra eg :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm sorry for å bumpe denne men har tenkt å bestille der i fra.

rekna ut at 12000 norske kroner tilsvarer 13100 svenske.

når man skal forskuddsbetal varen står det på fyndbørsen at man skal betale den prisen som står exlusive moms.men ka med valutakursen da? og når man har betalt den er man vell ferdig med å betale?? eller er det andre ting som må legges på?

veldig forvirra eg :P

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ved utenlandsbetaling i bank blir du bedt om å føre opp sum og i hvilken valuta.
    Altså, du fører opp 13.100 svenske kroner, og de trekker 12.000 norske kroner fra din konto.
    Noe ekstra går nok med i "dragsuget" når bankene skal regne gebyr, valutakurs og provisjon.
    Bruk Skandiabanken, de er billige på utenlandsbetalinger og i nettbanken velger du betaling til utlandet.
    Velger kurs og sum i kursen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ok. men e da noko tilleg for toll og/eller norsk moms? som er 24%?
    viss ikkje e da voldsomt billig å bestilla fra fyndbørsen

har tenkt å bestille dette hjem til mitt postkontor.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke vanskelig.
    Trekk fra 25% svensk moms, legg til fraktkostnader, pluss på 24% norsk moms. Der er ikke toll på vanlig elektronikk. Kjøper du klær derimot blir det toll.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at du må ut med en 100-lapp eller litt mer hvis det er radiotuner i forsterkeren. Ellers er det momsen som kommer i tillegg.
    Men som det skrives, trekk først fra svenskene sin moms, legg så til norsk moms når den kommer til landet.
    Husk at du skal trekke fra momsen for å få det beløpet du skal betale til sverrige.
    Altså, ikke betal for produktet med svensk moms, da blir det mye mer tungvindt å skulle få refundert svensk moms og så lagt på norsk moms.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    god kveld

ramlet innom dette forumet her i går kveld, og har funnet masse interessant stoff, for en veldig amatør ang stereo og sånt c,")

men til saken

etter å ha lest om fyndbørsen idag, og har vært og tittet litt på siden dems, har jeg bestilt meg en Yamaha RX- v2500(receiver), og betalte med kort

når jeg sendte bestilling, og ba de sende den til Norge, så ble den svenske mva automatisk trukket fra,og før jeg ble belastet på kortet.

Har fått mail om at varen blir sendt hjem til meg (fredrikstad)allerede til mandag, og det eneste jeg må betale i tillegg er norsk mva og et gebyr til fraktselskapet(ca 300)

håper jeg får en bra receiver til min Dali suite serie(dali suite 2.8 og dali suite 0.8)

syns dette er utrolig morsomt forum å bli kjent med, til tross for at man føler seg som en skikkelig amatør

ha en fortsatt fin kveld

mvh

Tom

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    god kveld

ramlet innom dette forumet her i går kveld, og har funnet masse interessant stoff, for en veldig amatør ang stereo og sånt c,")

men til saken

etter å ha lest om fyndbørsen idag, og har vært og tittet litt på siden dems, har jeg bestilt meg en Yamaha RX- v2500(receiver), og betalte med kort

når jeg sendte bestilling, og ba de sende den til Norge, så ble den svenske mva automatisk trukket fra,og før jeg ble belastet på kortet.

Har fått mail om at varen blir sendt hjem til meg (fredrikstad)allerede til mandag, og det eneste jeg må betale i tillegg er norsk mva og et gebyr til fraktselskapet(ca 300)

håper jeg får en bra receiver til min Dali suite serie(dali suite 2.8 og dali suite 0.8)

syns dette er utrolig morsomt forum å bli kjent med, til tross for at man føler seg som en skikkelig amatør

ha en fortsatt fin kveld

mvh

Tom
    Jeg vurderer også å handle mye fra Fyndbørsen, så jeg er spent på resultatet på handelen din !
    Hva handlet du, når bestillte du, og når fikk du varen ?
    Hvor mye måtte du betale i evt. toll og andre avgifter ?

FA

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisan

unnskyld for at jeg svarer litt sent på forespørselen din, ang min bestilling hos fyndbørsen, men har vært bortreist på ferie.

jeg bestilte som sagt receiveren hos fyndbørsen lørdag 14/12 og den ble sendt fra Sverige mandag 16/12 og jeg fulgte sporingsnr som jeg fikk av fyndbørsen(ligger med ordrebekreftelsen), og når den hadde kommet til Norge, ringte jeg tollpost globe, og de kunne bekrefte at den hadde kommet til deres lager i Fr stad, og da reiste jeg dit å hentet den selv og det skjedde torsdag 19/12

ang pris

jeg betalte med visa kort, og ble belstet for ca 6500 nkr som var pris u/ svensk moms og omregnet kurs, men inkl frakt.

jeg reiste som sagt til tollpost og fikk utlevert varen der, og ca 2 - 3 uker senere fikk jeg regning fra tollpost på utlagt mva som de ville ha tilbake c,")

det var 24% av 6500 pluss et gebur på kr 100.

så fyndbørsen kan jeg trygt anbefale deg å bruke.

veldig raskt og god service, har vært i kontakt med de, andre kjøp fra de

mvh

Tom

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •