Dårlig service og pris på hificenterkjeden i sentrum

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Dårlig service og pris på hificenterkjeden i sentrum

Hei

Fikk et "tilbud" på hificenter kjeden i oslo sentrum da jeg var der for å kjøpe meg en grei hifi-pakke.

SA 1750 : 11995,-
    HK 970 : 4995,-
    HK DVD37: 3495,-

Disse var listepriser og greie nok, men så legger selgeren på kabler...
    Wyrewizard Enchantress : 1695,-
    Nordost Blue Heaven 2m..: 3995,-

Da kan dere jo tenke dere hvor mye rabatt som ble trukket fra...
    Rabatt : 175,-

Så det hele endte opp på 26.000,- Noe som egentlig var langt over det jeg skal bruke i denne omgangen. I tillegg var selgeren utrolig tett når han da "legger" til kabler på lista før dette var nevnt. Og jeg spør om hvilke kabler han hadde lagt til fordi jeg reagerte på prisen.. Da får jeg til svar at det var Nordost Blue heaven og man kunne ikke ha noe dårligere på de høytalerne der.. Dermed stoppet han meg fra å velge noen billigere uten å måtte bli "stemplet" som dum..

Dette fikk meg til å be om utskrift av "tilbudet" og gå.. Jeg fikk ikke lyst til å handle noe der.. Det blir ingen kabler til 3995,- uansett hvor jeg skal handle.

Men poenget hvertfall er at jeg nå leter etter steder å kjøpe SA1750 og HK 970 andre steder til en bedre pris. Noen tips?

fant faktisk: HARMAN KARDON FORSTERKER HK 970 på Pixmania til 3556,- + frakt og noe moms.. Men butikken virker noe dårlig på levering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd noe lignende selv på slike spesialbutikker. De kjenner ikke sine egne grenser og prøver å "pushe" dyre varer på kunder som de ikke tror kan så mye. Dette fører ofte til at "pakke prisene" blir så dyre at mange velger en utskrift av tilbudet og går sin vei. Jeg mener at man kan få et tilbud som inkluderer billige kabler i starten. I tillegg vet jeg at butikkene har enorm fortjeneste på nettopp kablene. Dette gjelder ihvertfall på Monster cable. Bedre å oppgradere til dyrere kabler senere hvis man ønsker det.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja det er lov å prøve seg... Å bruke nesten 30% av anlegget på kabler er bare tull.
    Må du absolutt ha SA og Harman Kardon da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jaja det er lov å prøve seg... Å bruke nesten 30% av anlegget på kabler er bare tull.
    Må du absolutt ha SA og Harman Kardon da?
    Neida, men jeg ble veldig glad i både utseende og lyden til oppsettet. Har tittet endel på andre ting også, men må si jeg synes SA ser best ut. HK er valgt fordi den er mitt prisområde og nå som jeg har hørt de så synes jeg de gikk bra sammen. Jeg har fått endel input på en tidligere post http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...m-audio-1.html

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ikke handlet!! Til den prisen synes jeg du ikke trenger å tenke så mye på kabler. De billigste holder nok. Bruktmarkedet? Å si at du ikke kan ha noe dårligere enn den kabelen er frekt og bare tull..
    SA er ok høyttalere det... de tar seg pent ut i en stue..

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jada

Men det hele kommer jo ganske mye ann på hvem selger man snakker med da
    Sa høytalere av den mindre sorten med 4x4" låter litt for spinkelt i mine ører men her er det snakk om storebroren ikke sant?

Hifi center kjeden's produkter er slets ikke dårlig priset, ja kanskje en 1000,- over internett pris men det er mer regelen enn unntaket desverre. det har nok også kanskje noe med at butikkene i sentrum har en ganske betydelig hus leie samt noen flere ansatt osv.

Kablene de prøvde å selge er nok overkill i forrhold til utstyret ja men jeg syns ikke det er dumt å bruke 10 - 15% av den totale kostnad på kabler. Hva folk mener er viktig med en kabel variere jo, noen syns kanskje det er viktigst at den er tykk og litt tøff, andre vil kanskje gjemme den, men felles for alle er det jo at man ikke vil bruke "sytråd" noe man så absolutt burde unngå.

Det var forresten også litt slik da jeg fikk tilbud på utstyr på Majorstua, en Hegel preamp på tilbud til 6000,- eller noe slikt og signal kabel til 2500,- kjøpte ikke den for å si det slik, men jeg tok det heller ikke som et tegn på dårlig service.
    Tvertimot er de stort sett veldig behjelpelige på begge hifi center kjedens butikker i oslo etter mine erfaringer, men de forsøker å kjøre samme linje som hifi klubben og det er beklagelig. Drops i steden for tilbud er et dårlig bytte.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patetisk selger. Der gikk han glipp av et salg. Det er sikkert artig å selge opp på et dyrer produkt, men her gikk han laaangt over streken.

Om han valgte en signalkabel for 500 og høyttalerkabler for 1000, så ville det vært riktigere.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller høyttalerkabler fra biltema til 79kr for 10 meter
    og hvis du har råd seinere så bytter du ut om du føler for det

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Om han valgte en signalkabel for 500 og høyttalerkabler for 1000, så ville det vært riktigere.
    Enig. Det er lov å prøve seg, men alt med måte. Det finnes jo grenser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en tur til HiFi Huset i Bærum. Avtal en demo med Andre, og du kommer til å dra med deg høytalere med en gang, Andre er ærlig, gir gode rabatter, men har det veldig travelt. Ikke bli skremt, ha tålmodighet, og deres tålmodighet vil bli belønnet. Hehe, må reklamere litt som takk for FANTASTISKE produkter!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppselging skal være et resultat av at kjøperen er blitt overbevist om at det er det riktige valget, ikke overtalt eller bare prakket på...dette er et godt eksempel på hvordan det IKKE skal gjøres:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde vi snakket kabler for 1500,- totalt, så hadde jeg antageligvis kjøpt sakene.. Men men.. var innom og kikket litt på B&W på hifiklubben nå.. Får se hva det blir.

Skal ta meg en tur innom hifihuset og se på prisene der.. Jeg jobber rett i nærheten så det er jo glimrende :-D .

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at selgeren anbefaler kabler er greit i mine øyne, om det er i en prisklasse du føler er for høy er en annen ting.

At det er dårlig service å anbefale en god kabel for å få best ytelse av systemet mener jeg er helt feil.

Når du testet systemet, brukte kanskje selgeren de kabelene han anbefalte. Hvis det er tilfelle er det jo riktig at han setter de opp på tilbudet for å få den samme lyden når du kommer hjem...

Prutet du eller fikk du et avslag på 175kr...

Hvis du bare er ute etter produktene kjøper du bare de da vell, så kan du kjøpe de kabelene du selv vil ha... Ser ikke helt problemet...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av selgerne på butikken i Oslo sentrum. Har personlig bare positive erfaringer med dem.

Men det er plenty andre steder som gir deg lyd for kronene også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at selgerne bør anbefale kabler som de mener vil gi kundene en bedre opplevelse, men de kan kanskje komme med flere forslag i flere prisgrupper, slik at kunden får et reelt alternativ uten å bruke en formue på kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dårlige servicen kom ikke direkte av at de var satt på tilbudet, men av at selgeren sa at "man kunne ikke ha noen dårligere kabler på de". Måten dette ble sagt på gjorde at hvis jeg der hadde sagt noe annet så ville jeg ikke ha greie på hifi og dermed gjøre noe "feil". Og slike uttalelser kan man spare seg for ovenfor en kunde som ønsker å handle der.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips: HK HD 970 får du på Fyndborsen.se til SEK 2965.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA og HK føres kun av Hi-Fi Center kjeden i Norge såvidt jeg har fått med meg. Du kan jo alltids importere fra Sverige.. der koster SA 1750 15000:- (svenske = 13800 norske). Sjekket i Danmark i samme slengen. Der får du SA 1750 til ca 13000kr. Så import er en dårlig idè. Du får heller stikke innom butikken igjen når det er en annen selger der. Husk at det er selgerne som er teite, ikke butikkene;-)

HK 970 ser det ut som om du kan spare en tusenlapp på å handle fra Sverige. Pixmania er ikke særlig billigere når man tar med moms og frakt. Dessuten driver de parallellimport (såvidt jeg har skjønt) så reklamasjoner og servicer blir såfall tungvindt (og dyrt siden man må betale returfrakt osv..). HK 970 får du jo også fra Sverige, men da er det jo fortsatt parallellimport og du ligger dårlig an dersom noe går galt med produktet. Og for meg virker det som om HK er ett av de merkene som er oftere på verksted enn andre..

Når det gjelder kablene så virket det litt overdrevent til det utstyret, det er jeg enig. Men ikke la deg provosere for mye av det (som mange foreslår).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp så at det var vrient å få tak i på annen måte så jeg gikk innom hifi-klubben og ting ordnet seg. Ble et litt annet anlegg, men bra nok lyd for kronene. Kablene var på 200,- + signal kabel til 300,- Jeg brukte også mindre penger enn jeg hadde planlagt totalt.

Så mine 15.000 tilfalt da istedet en annen butikk..

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at det ordnet seg. Hva kjøpte du?