Dårlig service og pris på hificenterkjeden i sentrum - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nettbutikker skal være billigere enn vanlige butikker, å det å sammenligne det å kjøpe fra utlandet med priser her i landet blir helt håpløst, butikkene skal tjene penger på dette, og netbutikker er mye billigere å drive enn en vanlig butikk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vi diskutert før og jeg er enig i at en fysisk butikk har andre/flere kostnader enn en nettbutikk, men det må være opp til den enkelte å selv se om han vil ut med 1000 lapper ekstra.

Når vi også får vite at det er én pris for den kunden, og én for den da blir jeg rett og slett sint. Ikke alle er like flinke til å prute og gjøre en handel og da synes jeg man like godt kan operere men en fast pris.

Det var forresten bare ett produkt jeg kjøpe fra USA i den sammenligningen. Alt det andre er fra norske nettbutikken/portaler.

I dag kjøper folk musikk, flybilletter, kinobilletter og DVD'er på nettet. Og platebutikkene må bytte ut varene med DVD filmer. Javel - sånn er det bare. HiFi butikker er smalt og når de store kjedene kjører knallhard markedsføring så synes jeg spesialbutikkene kanskje skal se på sin måte å selge på.
    Hvorfor har ikke f.eks HFC lavere priser om man handler på nettet enn om man går inn i butikk. Kostnadene med ett sentrallager og nettbutikk må være lavere enn de tydeligvis har i dag.
    Og hvorfor ikke komme med en supplement i kabelsortimentet som er spiselig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hvorfor har ikke f.eks HFC lavere priser om man handler på nettet enn om man går inn i butikk.
    Godt spørsmål.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Godt spørsmål.
    Det blir vel litt som med komplett for noen år siden. Folk handlet på nettet og kom inn i butikken for å få service. Da har de ikke spesielt mye igjen for å ha rimeligere priser på nettet.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vi diskutert før og jeg er enig i at en fysisk butikk har andre/flere kostnader enn en nettbutikk, men det må være opp til den enkelte å selv se om han vil ut med 1000 lapper ekstra.

Når vi også får vite at det er én pris for den kunden, og én for den da blir jeg rett og slett sint. Ikke alle er like flinke til å prute og gjøre en handel og da synes jeg man like godt kan operere men en fast pris.

Det var forresten bare ett produkt jeg kjøpe fra USA i den sammenligningen. Alt det andre er fra norske nettbutikken/portaler.

I dag kjøper folk musikk, flybilletter, kinobilletter og DVD'er på nettet. Og platebutikkene må bytte ut varene med DVD filmer. Javel - sånn er det bare. HiFi butikker er smalt og når de store kjedene kjører knallhard markedsføring så synes jeg spesialbutikkene kanskje skal se på sin måte å selge på.
    Hvorfor har ikke f.eks HFC lavere priser om man handler på nettet enn om man går inn i butikk. Kostnadene med ett sentrallager og nettbutikk må være lavere enn de tydeligvis har i dag.
    Og hvorfor ikke komme med en supplement i kabelsortimentet som er spiselig.
    Tenk om alle hadde tenkt som deg, da hadde vi hatt mange hifibutikker...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    er det jeg også tenker, har skjedd akkurat det samme i foto bransjen vor fotobutikker blir nedlagt pga bla elkjøp og andre kjeder selger varene uten fortjeneste og til og med med tap, og dermed blir det vanskeligere og vanskeligere og få veiledning om hva man bør kjøpe og hva man trenger..

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig Attitude!

Ringte i dag Oslo Hifisenter og spurte om eff.forsterker. Etter å ha gitt de info om hvilke HT jeg har spurte jeg om 2 stk Rotel. Etter 2 min og 37 sek. sa mannen "kjøp heller Densen for den er mye bedre, du finner mere om den på nettet, etterpå kan du jo ringe på igjen og bestille, hade`da", så la han på. Jeg ble helt rar, og tenkte at jeg må ha spurt feil fyr om feil ting på feil plass.
    Snakker om selger/service da mann! Og nå er snarveien til Oslo HFS slettet. Takk skal du fxxn meg ha.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok det kunne ha vært utgitt bok om snåle opplevelser på Oslo Hi-Fi Center. På den andre siden så er det mange som liker godt å handle der. Jeg lurer på om det er slik at enten så blir man akseptert eller så blir man ikke det.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Det er faktisk mange som tenker som meg, faktisk flertall.
    Det er derfor nettsalget av reiser, bruk av nettbank, salg av CD/DVD på nettet vokser så kraftig.

Jeg synes det er greit at du og andre vil ha butikkene, men du må nok også innrømme at du bruker nettet til å handle varer som passer for ditt kjøpsmønster.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    er det jeg også tenker, har skjedd akkurat det samme i foto bransjen vor fotobutikker blir nedlagt pga bla elkjøp og andre kjeder selger varene uten fortjeneste og til og med med tap, og dermed blir det vanskeligere og vanskeligere og få veiledning om hva man bør kjøpe og hva man trenger..
    Nå har vi jo sider som denne som nærmest er skapt for å gi råd og veiledning på HIFI/AV utstyr. Fotobutikkene har selv sett at nettet er en trussel siden de nå har installert selvbetjeningsautomater rundt om. Og flere av fotokjedene har også nettsider hvor man kan ordne sine fremkallinger selv.
    Jeg synes fotobransjen har vært flinke til å omstille seg - i motsetning til platebutikkene som stort sett nå bytter ut vareutvalget med 4-for-3 DVD tilbud.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ringte jeg Stereofil: Rolig fyr med tid til kundene, skulle ringe meg opp igjen etter å ha sjekka et par småting, gjorde selvfølgelig det etter 2 min. og ga meg en pris jeg jeg kun får på bruktmarkedet! så jeg slo til med en gang. Takk for kanonservice og ikke minst tid til en kort prat.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Wizkid.

Send en mail til oslo hifi center ved Lars Erik, og fortell på en saklig måte hva du opplevde. Så får nok den aktuelle telefonfyren litt refs.

Det ville jeg gjort. Og ja, jeg jobber litt i sjappe også.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ringte i dag Oslo Hifisenter og spurte om eff.forsterker. Etter å ha gitt de info om hvilke HT jeg har spurte jeg om 2 stk Rotel. Etter 2 min og 37 sek. sa mannen "kjøp heller Densen for den er mye bedre, du finner mere om den på nettet, etterpå kan du jo ringe på igjen og bestille, hade`da", så la han på. Jeg ble helt rar, og tenkte at jeg må ha spurt feil fyr om feil ting på feil plass.
    Snakker om selger/service da mann! Og nå er snarveien til Oslo HFS slettet. Takk skal du fxxn meg ha.
    Høres nesten ut som han fyren på "A-Varer" i Sandnes. Joda, anlegget var bra nok det, men når jeg nevner at jeg har rør-anlegg, så hadde jeg på følelsen at jeg hadde det største dritanlegget på jord! Misliker selgere som på liv og død må rakke ned på det enn har for enhver pris. Har nå holdt på med "dette" i såpass mange år at jeg vet hva jeg liker. Og anser meg nå ikke for å være helt grønn heller;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte om generelle tips om eff.forst. og nevnte en spesifikt selv, fikk da beskjed om at den "holder ikke mål". Det er greit å komme med meninger og råd om å kjøpe noe helt annet, men å legge til "jeg liker bare ikke sånne forsterkere" helt uten å si noenting om hvorfor er usaklig.
    Men plutselig så er linken OHFS borte, og problemet løste seg allikavæl:-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten saksoplysning bare, men tråden startet om HiFi Center Kjeden og den er ikke det samme som Oslo HiFi Center. De er ikke i samme kjede.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager utskeielsen, men det var for sammenligningens skyld. HiFi Center Kjeden har jeg ganske gode erfaringer med. Lett å få pakkepriser ved handling av flere kvantum. Fikk også gode tilbud ifb. med vurdering av ny eff. forsterker. Det var i Ålesund men hva gjør vel det? Det er samme kjede iallefullefall.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk mange som tenker som meg, faktisk flertall.
    Det er derfor nettsalget av reiser, bruk av nettbank, salg av CD/DVD på nettet vokser så kraftig.

Jeg synes det er greit at du og andre vil ha butikkene, men du må nok også innrømme at du bruker nettet til å handle varer som passer for ditt kjøpsmønster.
    Selvfølgelig handler jeg på nettet, varer jeg ikke trenger å teste kjøper jeg over nett, MEN skal jeg ha nye HT/amp/tv/bukse/ferskvarer/dress el. så må jeg se, høre og prøve det. Den dagen du klarer det på nettet skal jeg si med enig, frem til da er jeg veldig for å ha butikker som selger varer som jeg gjerne vil se, prøve eller høre på.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HF:
    ja, det er fint med butikker som man kan se/høre/prøve produktene, men de må også være konkurransedyktige på pris.

Jeg har ingen skrupler med å se en TV i en butikk for så å bestille den på nettet. (Det mest irriterende er når jeg spør i butikken om de kan vise meg TV bilder på vanlige signaler, men neida - "vi har bare én signaltype".)

Kanskje dårlig gjort å se/høre produktet hos en butikk for så å bestille på nettet, men akkurat det er min rett her i livet. Så kan man si at hvis alle tenkte som meg så ville butikkene stenge. Javel - igjen så er det fri konkurranse og det må butikkene leve med. Markedsøkonomi i et nøtteskall.

Hvis du har en garasje med varer du skal selge og folk kommer for å se, men velger å kjøpe samme vare et annet sted, så har du rett og slett for høy pris!

Å sammenligne en dress eller en biff med et AV anlegg er litt søkt. Dressen må passe til livvidden og beina/armene dine - biffen skal være fersk og uten slingser. Skal du kjøre den sammenligningen så må du få butikken til å komme hjem til deg med en semitrailer - montere et anlegg i ditt rom og du må prøvelytte/prøvese for så å si: "nei, det passet ikke - har du et nummer større/mindre". Er vel neppe noen AV/HiFi butikker som yter den servicen.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders2606
    Ta deg en tur til HiFi Huset i Bærum. Avtal en demo med Andre, og du kommer til å dra med deg høytalere med en gang, Andre er ærlig, gir gode rabatter, men har det veldig travelt. Ikke bli skremt, ha tålmodighet, og deres tålmodighet vil bli belønnet. Hehe, må reklamere litt som takk for FANTASTISKE produkter!!!

støtter opp under denne uttalelsen. Andre er kongen på haugen når det gjelder service. Kjøper du hjemmekino kommer han hjem til deg uten ekstra kostnad og kalibrerer kinoen. Travel mann ja men han har ett kunnskaps nivå de andre kjedene kan se langt og lenge etter. en annen ting er butikken hans som virker en smule rotete men jeg syntes den har en god porsjon sjarm.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vel forsåvidt vært borti endel butikker i forbindelse med kjøp av hifiutstyr og har gjort meg endel erfaringer. Den beste butikken jeg har vært borti er faktisk hi fi center kjeden i sentrum. Først var den mcintosh forforsterker, så var det array 1400, så var det nordost frey ht kabler og nå nylig array 880. Har vært borti de fleste selgerene deres og har alltid opplevd super kundeservice. Hyggelig, kunnskapsrike og rabattvillige, hva mer kan man begjære. Dog kan alle selgere ha en dårlig eller ordlegge seg helt på trynet. Og en manns favorittbutikk kan fort være en annens marerittbutikk.. selv har jeg langt ifra lagt ifra meg min siste krone hos de iallefall
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •