Dårlig service og pris på hificenterkjeden i sentrum - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kjøpte faktisk en Cambridge 640 v2 og en Cambridge DV89.. samt Dali Ikon 6

Spillte veldig bra til prisen synes jeg

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norm

Alle er komponenter som har fått mye skryt. Gratulerer

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det ordnet seg, og att du ble fornøyd hvertfall.. :-D

Har selv dårlige erfaringer med HIFI Centerkjeden her i Molde.
    Da jeg holdt på å skulle kjøpe med plasma (507) forsterker (AX2AS) dvd spiller (696) så dro jeg rundt i forskjellige butikker og samlet pakkepriser på alt.
    Det var den helgen HIFI Centerkjeden hadde utstilling og messe på hotellet her, da hadde de 10% på nesten alt, untatt projektorer og plasma skjermer.
    Så tilbudet jeg fikk fra de va så latterlig att jeg omtrent lo da jeg gikk ut dørene i butikken.
    For det første var "tilbudet" det samme som veiledende pris, og de la til HDMI kabler og signalkabler til ca 5000 kroner, selv om jeg ikke sa ett ord att jeg skulle ha det... "avslaget" jeg fikk på prisen var 10% på forsterkeren og dvd spilleren... Ellers var alt til full pris....

Så tilbudet jeg fikk fra de havnet i søppelbøtta til Dolly Dimples som ligger 4 meter unna HIFI CEnterkjeden...

Og jeg handlet alt fra Fyndbørsen, og fikk super service og sparte mange tusen kroner...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underlig. Handlet selv i Molde og fikk både service og rabatter. Det var 2 uker etter showet de hadde på det lokale hotellet. Spurte pent om de kunne sette opp et tilbud. Det fant jeg ut var lite aktuelt. Forandret det til mine ønsker og spurte om jeg fikk ny pris. Det fikk jeg umiddelbart og rabattene var mye høyere enn på messa. Kjøpte System Audio Explorer, Talent og Excact, samt Pioneer AX4ASi og DVR-645H-s. Fikk f.eks 18% på Explorer. De dårligste rabattene fikk jeg på Pioneer da de ikke har så mye å gå på. Det ser en også når en sammenligner med internettpriser.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm trynefaktor???

Likte vell deg bedre da? hehe

Nei, ikke vet jeg, men mine erfaringer der nede er ikke så bra hvertfall.
    En kompis av meg kjøpte en platespiller som stod i vinduet der, og han fikk ikke mer enn 190,- kr i rabatt, for en utstillingsmodell!!!!! Han måtte til og med betale for den børsten du tørker lp platene med.. Som kostet litt over 100 kroner..

Så ikke alle som er like heldige.. :?

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler bør det jo aldri være noe problem å sløyfe - bare si du har kabler fra før.

Men hvis selgeren vil gi med noen kabler gratis fordi du handler mye, da er det selvfølgelig en annen sak.

Veldig mange gode kabler til under 100 kr/m av kjente merker. Det svarer seg fort å forsøke litt forskjellig i denne prisklassen før man beveger seg over i "high-end" prisklasse på kabler. Det kan være mye smak og behag også når det gjelder kabler - m.a.o. ikke sikkert kabler til ca 4K er de beste...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Hmm trynefaktor???
    Kan ikke være det heller. Kjenner ikke de folka som jobber der. Kan også være en "vanskelig kunde" da jeg pruter mere enn de fleste her på jord i følge min samboer som ofte sniker seg ut av butikken og nekter et hvert bekjentskap med meg. Men er det noe hum skal ha jager hun bare meg inn for da får hun en finere pris sier hun.

Ellers så bruker jeg å handle der det er service OG best pris. Synes alle skal det såfremt at de får tak i det de skal ha der.

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kjøpte min Primare I21 hos hifi center ville selgeren selge meg høyttalerkabel som kostet like mye penger som forsterkeren (Red Dawn). Da jeg spurte om han var seriøs nå, fikk jeg "ja" tilbake. :???:

Har tidligere fått rimelig store rabatter på Nordost kabler fra samme kjeden, så det vitner om at de opererer med rimelig høye marginer på Nordost.

Jeg bruker Kimber KWIK-12 til 62 kroner meteren mellom Primare I21 og System Audio høyttalere. Fungerer strålende.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra det

Sitat Opprinnelig postet av norm

Har hatt de to komponentene der selv og det er virkelig bra saker

Dali Ikon skal jo også vere bra men jeg hadde selv en langt rimligere Dynavoice høytaler til den elektronikken.

Solgte det i går faktisk, Dynavoice høytalere Monster kabler og Cambridge dvd89 og 640v2 for 6500,- det er vel ingen dårlig deal det heller.

La oss høre fra deg når høytalerene er innspilt og du har gjort deg opp en mening om utstyret da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Fortsatt godt fornøyd med anlegget! Eneste jeg har å si er vel lavt volum på forsterkeren som virker litt "ukalibrert".. Den går ikke så lavt som man burde forvente.. virker nesten for meg at den på veldig lavt bare spiller på den ene høytaleren.. Ikke det at jeg hører på noe så lavt, men det måtte testes.

Ellers er jeg kjempefornøyd.. Så i februar blir det prosjektor og lerret.. så får vi se hva jeg finner der og hvordan dette blir med film.

Newcomer jazzfat sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HiFiCenter

Jeg satte av forrige fredag til å finne komponenter til den nye hjemmekinoen vår. I løpet av tre timer hadde jeg og selger ved HFC i Trondheim satt sammen et anlegg som låt akkurat slik jeg ønsket. Jeg fikk et tilbud på 56000,- og da hadde jeg fått ca 7500,- i avslag på veil.priser. Jeg er meget godt fornøyd både med kundebehandling og pristilbud, så da står det System Audio og Primare-kompnenter i vår hejmmekino innen kort tid. Bilder kommer i ny tråd.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ut en link her da vel, så jeg finner den...

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jazzfat
    Jeg satte av forrige fredag til å finne komponenter til den nye hjemmekinoen vår. I løpet av tre timer hadde jeg og selger ved HFC i Trondheim satt sammen et anlegg som låt akkurat slik jeg ønsket. Jeg fikk et tilbud på 56000,- og da hadde jeg fått ca 7500,- i avslag på veil.priser. Jeg er meget godt fornøyd både med kundebehandling og pristilbud, så da står det System Audio og Primare-kompnenter i vår hejmmekino innen kort tid. Bilder kommer i ny tråd.
    Dette var jo et eksempel på God service og pris på hificenterkjeden i sentrum kontra trådtittelen som er Dårlig service og pris på hificenterkjeden i sentrum. :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig tråd. Spesielt i dag.

Når det gjelder service via HFC-kjeden så har jeg ingenting å utsette. Snarere tvertimot. Har alltid vært bra.

Men: :evil:

Jeg har handlet produkter for 51.000 kroner fra HFC-kjeden uten å spørre etter rabatt på de veiledende prisene. Mulig dumt av meg, men anyway. Fikk en impulstanke i dag og stakk innom en HFC-butikk for å handle et produkt til 3.495 kroner.

Tenkte jeg denne gangen skulle spørre om rabatt på dette produktet, med basis i å være "en god kunde". Jo da, HFC kunne gi meg rabatt. Dvs. 95 kroner (nittifemnorskekroner) i rabatt. Ke?! Jeg hadde ikke forventet allverden. Muligens 10% (350 kroner). Men 95 kroner...

Det tok jeg rett og slett som en personlig fornærmelse. Kjøpte jeg produktet? Tipp en gang.

Vil jeg nå søke andre kilder for å kjøpe Hifi-utstyr. Oh, yes!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn skal det gjøres tiger!!!!!!

Forresten så er HIFI Centerkjeden her i Molde nå lagt ned, og vi har fått en skikkelig cd butikk isteden..
    Så for å være litt frekk, så sier jeg bare att HIFI Centerkjeden her i Molde kan takke seg selv.... :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes hificenteret sin butikk i oslo sentrum er en av de hyggeligste hifcenterbutikkene jeg har vært innom, da jeg var der snublet jeg forbi etter stengetid men en av de ansatte som var på tur å stenge og gå, kom å åpnet opp og tok seg god tid til flere demoer. Om butikker leverer store rabatter eller ikke er opp til dem, jeg er glad i et godt tilbud, men jeg kjøper de produktene jeg vil ha ikke de produktene som nødvendigvis er mest nedsatt i pris. Et problem med butikker som gir store rabatter, er at noen får rabatter mens andre ikke, hvis du hører at en eller annen har fått et godt tilbud på en høyttaler som du også tilfeldigvis vil ha, så vil du jo ikke betale flere tusen kroner ekstra for dem, sånn sett er det greit med samme pris for alle.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i mye av det du sier, men selv HFC-kjeden opererer ikke med "...samme pris for alle".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Enig i mye av det du sier, men selv HFC-kjeden opererer ikke med "...samme pris for alle".
    nei det vet jeg godt har handlet veldig lite som jeg har betalt veiledene pris for.. har bla sett forsterkere solgt brukt for det dobbelte av det jeg betalte for produktet nytt...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjentar meg selv herinne, men jeg synes HiFiCenter kjeden utmerker seg med høye priser.
    Og nei, jeg er ikke tilhenger av pruting her i Norge.
    Ja, jeg kan se at man kan be om tilbud på en pakkeløsning, men allikevel har jeg nå erfart følgende selv:
    HFC butikk - ba om tilbud på Harman Kardon AVR-245+DVD-37+LG 42PC1RR + kabler til 2 høyttalere og signalkabler forøvrig
    pris: 30000! "Det er et godt tilbud".............

Ved å søke på nettet og kjøpe der fant jeg dette:
    AVR-245=5299
    + DVD-37=2537
    + frakt = 211
    = SUM = 8047
    42PC1RR=13799
    + frakt= 198
    = SUM = 13997
    Høyttalerkabel fra USA=1634
    Øvrige kabler ok kvalitet=785 (HDMI,Coax,Optisk)
    SUM PAKKE=24463
    Besparelse=5537

Tror disse i HFC at vi kunder er komplette idioter?
    Alle varer priset levert PÅ DØRA HJEMME, HFC må man selv hente varene i butikken og få stuet dem inn i en Corolla eller mindre

ps! nå ble det ikke HK på meg allikevel, men sammenligningen er helt reell. Sjekk selv på PIXMANIA og NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk pÃ¥ nettet... (forsyne meg er TV'n blitt enda billigere der)

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •