På leting etter Rega P3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På leting etter Rega P3

Driv å leter etter en platespiller av typen Rega Planar 3 for en bekjent.

Er det noen som har sett denne brukt, eller skal selge en?

Evt. gode erstatninger i samme prisklasse.

takk for evt. svar:-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, vet om en som kommer til å bli glad nå!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har en lite brukt Rega Planar 3 hvis dette fortsatt er aktuelt? Den er satt inn som annonse her på AV-forum

Mvh Viggo Arentz

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man på prisene på det å kjøre buss så tenker jeg 11-12 år tilbake i tid (garantert etter 95), husker jeg betalte 14 kroner som minstepris for å ta buss. Nå betaler man 23 kroner som minstepris (i noen byer 1-2 kroner mer), her har altså prisstigningen vært enorm.

På flere andre varer igjen har prisstigningen vært mye mer moderat og forskjellene er ikke så store fra den gangen. ergo, prisstigningen på noe er vesentlig høyere enn for annet.

Husker jeg kjøpte noen Dali tilbake i 92 eller deromkring, noen stativhøytalere. Ser man i dag så får man noe tilsvarende ikke mye dyrere. Rega platespillerene derimot, dem har desverre steget i pris i vesentlig grad sammenlignet med mye i audioverden og ellers om man ser på andre varer. Noe som har resultert i at enn brukt nær kan selge sin Rega for nesten samme pris som man den gang kjøpte den for, det kan ikke være så forbasket mye dyrere å produsere de Regaene i dag (så store og dyre oppgraderinger kan jeg ikke se heller), så det er grunn til å spørre seg hvorfor en slik absurd prisstigning i forhold til andre audioprodukter samt ikke minst hva prisstigningen klesbransjen og handre bransjer har hatt. Her er det desverre slik, tror jeg, at mer penger enn hva det burde går i lommene til noen (uvist hvem) da jeg ikke ser grunn til at Regaspillerene skal ha så mye større prisstigning enn f.eks. høytalere og annet.

Regaene er enkle og upraktiske vil jeg si, ser simpel ut armen også og den er ikke så fryktelig pen at det gjør noe med sitt "simple" utseende. Men du verden, utseendet bedrar og via kamerater som har både Planar 2 og 3 kjenner jeg spilleren(e) rimelig godt. Hadde det ikke vært fordi jeg endet opp med en bedre (og dyrere, prismessig nær dobbelt så dyr som Regaen i sin tid) platespiller selv så hadde jeg eid en Rega planar selv - lenge var planen nettopp å kjøpe en slik spiller da den var en billig innvistering sett hvor mye man fikk igjen for den med en bra stift og enkel RIAA. For å si det slik er min erfaring med Rega generelt ganske så bra, jeg liker produktene deres.

Bare så synd da, at prisstigningen kom så raskt og økte voldsomt sammenlignet med mye annet, da jeg synes Regaen i all sin enkelhet skulle stått i flere hjem (noe den trolig hadde gjort om ikke prisstigningen hadde "eksplodert" slik den har).

Si meg, hvorfor skal Regaen ha blitt så mye dyrere enn mange andre varer siden første halvdel av nittiårene? Se hva klær kostet, høytalere og andre ting - kan som sakt hvorfor akkurat den spilleren har økt mer i pris foruten at dete r fordi den er nettopp en bra spiller som gir mye for pengene og at noen "bakmenn" skor seg mer enn hva godt er på nettopp det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •