Hjemmekinolyd på gutterommet: 8 - 10 000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinolyd på gutterommet: 8 - 10 000kr

Heisann forumvenner!

For et par år siden var jeg på besøk hos en venn av meg, og min venns bror hadde nettopp kjøpt seg surroundanlegg. Vi tre så en film der helikoptre ofte var i bildet. Det at man hørte helikopteret bakfra, gjorde meg helt paff. Jeg reiste meg faktisk opp og kikket ut av vinduet for å se om det ikke kunne være et helikopter rett bak huset.

I det siste har sett del film, men jeg føler at det mangler noe lyd.
    Et tv til 1000kr med elendige høyttalere er ikke akkurat noe å se kampscener fra Midgard på, eller heftig skyting/slossing i Matrix. Bassen er helt fraværende.
    (Jeg kan jo selvfølgelig skru den opp, men da skurrer det bare)

Så det jeg er på jakt etter, er noe som forsterker filmopplevelsen gjennom lyden. (Ny TV kommer senere.)
    Jeg har ikke særlig peiling på dette med effekt, impedans, kabler og det der, så det jeg vil ha, er en ferdig pakke som er klar, bare plugge i kablene og strømmen og så titte på tven.

Høyttalere, DVD-spiller, forsterker. Alt i en pakke, er dette mulig?
    Vil det lønne seg om det finnes?

Edit: Rommet jeg skal plassere anlegget på er omtrent 15kvm. Vet ikke om det har meget mye å si, men tar det med, jeg.
    Edit2: Surround fra surround.no til 9000kr

Mvh
    Kristian G :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Hei, jeg vil anbefale at du bruker mest penger på en receiver. Dette vil være kjernen i anlegget som du kan bygge ut fra senere. Andre prioritet er front og center høytaler. Bakhøytalere er ikke så viktig for å få god lyd. Du kan starte med noen billige bak eller eventuelt bruke noen du muligens har fra før. Sub er også viktig for filmopplevelsen så her må du tenke deg om hvor høyt du vil prioritere dette.

Hvis du skal kjøpe TV senere så tror jeg det er lurt at du vurderer å kjøpe et anlegg som har HDMI utgang. Receiver med HDMI svistjing er muligens litt dyrt for ditt budsjett. Det finnes mange rimelige DVD spillere (1000-3000kr )med HDMI utgang på markedet idag. Du kan kjøre bilde fra en DVD spiller via HDMI direkte til TV og lyden vi digital utgang til receiver.

Det siste og sikkert det beste tipset fra meg er å ta en tur på nærmeste HI-FI klubben eller HIF Centerkjeden og ta en prat med de. Her vil du også kunne lytte på de forskjellige komponenten.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til Avforum!

På et rom på 15 kvm så kan nok godt et surroundoppsett fra Dynavoice være tingen. Det du har limt inn har ok elektronikk og F6 har jo høstet mye skryt. Dog tror jeg at jeg ville kjøpt litt løst. Subben er nok ikke den bøseste en får tak i.

Dette f.eks.: Dynavoice M-65-pakke i Sort Farve

Vær obs på at frontene er nokså store bør stå litt ut fra vegg. Bør ha litt ok elektronikk også. Yamaha er et godt valg på disse.Frontene har endel bass, men du kan jo spare til en ok sub og får det lille ekstra på jordskjelvfilmene...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på disse høyttalerene fra Infinity. Untitled Document

5 kanaler til 7000. Sett de sammen med f.eks Yamaha RX-V459 til ca 3000. Yamaha passer bra til Infinity. Infinity Primus har også fått mye skryt, og er litt rimeligere enn Beta

Fant denne DVD-spilleren på Elprice: Elprice | Panasonic DVD m/HDMI-utgang - DVDS97EGS

En meget god spiller som kostet 4k for ikke lenge siden. Kjøp den!!

Da runder du 11 000, men du har et meget kurant anlegg.

Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •