fra hifiklubben eller billig fra biltema ol.?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fra hifiklubben eller billig fra biltema ol.?

har omsider klart å bestemme meg for ny avr, dvd & høytalere... og da begynner andre former for belsuttningsvegring å dukke opp :shock:

vurderer å kjøpe bananplugger, men er i tvil om hva jeg skal velge, har noen synspunkter på : DALI Luxus bananplugger vs. Biltema bananplug ?

og hva med synspunkter på The Calibrator vs. Digital Video Essentials ?

også var det signalkabler da... funnet noen tråder her som nevner biltema's billige røde, men ikke funnet noen særlige sammenligninger med andre kabler, noen synspunkter på f.eks. :
    Biltema's røde vs. Tara Labs Prism100i eller Tara Labs Prism200i ? Vil det f.eks. ha betydning for valg av signalkabler at de skal fra dvd til avr pga. sacd & dvd-audio...

når det gjelder høytalerkabel regner jeg med å satse på noe no-brand ofw 4mm2 ala. biltema, men har begynt å lure på dette med motstad og lengde som det bla. står noe om i denne aritkkelen, er dette noe å tenke på, eller skal jeg late som om jeg aldri har lest det?

er glad for alle svar....

:water

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei?

Trenger du bananplugger? Flytter du mye på høytalerne? Eller står de stort sett rolig?

Biltema har
    Flertrådig kabel av OFC-kopper med delvis forsølvet del for å oppnå perfekt tids- og faseoverensstemmelse. Lengde: 10 m.
    Denne er rimeligere enn mange andre høytaler kabler på markedet.. Har selv ikke testet denne, men mener at veil. pris på 44.90 kr/m ikke kan være ille. (Det samme som noname OFC 4mm2 koster hos elektro butikker!)

Er ikke den største kabel'omanen selv, men lytt og hør om du hører forskjeller... Sto ikke så mye om hva slags utstyr du har, men ville lagt MEST i utstyret og prøvd meg frem med kabler etterpå!

Andre høytalerkabler/signalkabler som er nevnt på forumet er supra!

Men husk skal du ha digitalkabel så må den ha 75Ohms motstand! Holder ikke å bruke signalkabel.. (F.eks ved avspilling av DD og DTS)

Kalibrerings utstyr er ikke mitt sterke felt enda (desverre!)

Mvh

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: fra hifiklubben eller billig fra biltema ol.?

Sitat Opprinnelig postet av water
    og hva med synspunkter på The Calibrator vs. Digital Video Essentials ?
    :water
    Har selv The Calibrator, og synes ikke den er verdt 200,- (som den koster på HiFi-klubben). Den har det man trenger til innstillinger, men hver gang man starter den kommer en irriterende introtekst som det ikke går ann å spole forbi, + et par ting det går ann å spole forbi. Dette gjør at jeg ikke tar den fram så ofte som jeg har lyst til. Likesågreit å kjøpe seg en god film med THX - da får du mange av de samme kalibreringsmulighetene. F.eks. Finding Nemo har dette, og koster langt under 200,- (inkl frakt) bestillt på nett.

Når det gjelder kabler er det mange diskusjoner og meninger, men mine tips (ikke fakta, kun tips!):
    Gjør kablene kortest mulig (men ikke så korte at man ikke kan ommøblere noe). Og ikke for tynne (jo tynnere jo mer motstand).
    Biltema bananplugger vil jeg tippe holder (men har ingen erfaring med de eller andre). Bananplugger er kjekt å ha de få gangene man gjør endringer. Men dette har jeg gjort mye oftere enn tenkt, og skulle ønske jeg hadde bananplugger hver gang.
    Og når det gjelder coax digitalkabel, så kjører jeg en helt vanlig audiokabel (fra datamaskin), og dette virker bra. Tviler på om noen hadde hørt forskjell på den og en 75Ohms kabel. (Se diskusjon under kabler! - ikke lag enda en diskusjon her folkens!)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: fra hifiklubben eller billig fra biltema ol.?

Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    hver gang man starter den kommer en irriterende introtekst som det ikke går ann å spole forbi, + et par ting det går ann å spole forbi.
    .

Tips: Bruk DVD Shrink og velg ut de delene av DVD-en du ønsker og brenn den på ei ny plate. Da starter du der du ønsker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •