Lydutstyr til bowlinghall

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydutstyr til bowlinghall

hei!

Vi skal til å bygge ny bowlinghall her nå endelig, og i den sammenheng så holder jeg på å samler inn priser på diverse ting, slik at vi kan sette opp et budsjett til investorene.

Vi skal kjøpe alt av bowlingutstyr fra en som leverer komplette bowlinganlegg, men jeg tenkte at akkurat når det gjelder lyd- og bildeutstyr så må det være mye bedre å kjøpe selv..

Jeg lurer derfor i den sammenheng på ca. priser på lydutstyret vi trenger.. Skakl benyttes utelukkende til musikk. Vi skal arrangere "discobowling" 2-3 ganger i uken, så da er det nødvendig at de kan spille ganske høyt, har pen lyd og har en fyldig bass. Lyden er veldig viktig!

En bowlinghall er veldig stor, men den eneste området der det skal være lyd er der folk spiller.. noe som i vårt tilfelle tilsvarer 10,50m * 4,5m.

Men - jeg vet heller ikke noe om akkustikken - en bowlinghall er stor.. det er vel PE som gjelder her kan jeg tenke meg?

Det jeg altså trenger: prisoverslag for høytalere, forsterke og annet materiale (vi skal bruke pc som avspiller så trenger ingen cd/dvdspiller) som er nødvendig for dette lokalet.. håpet noen kan hjelpe meg :-)

På forhånd takk!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye positivt om JBL pa høyttalere.
    Tror de skal spille ganske fint også til å være pa

Priser har jeg ikke peiling på, men går jo ann å finne det ut med å søke på nettet

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twarr
    hei!

Vi skal til å bygge ny bowlinghall her nå endelig, og i den sammenheng så holder jeg på å samler inn priser på diverse ting, slik at vi kan sette opp et budsjett til investorene.

Vi skal kjøpe alt av bowlingutstyr fra en som leverer komplette bowlinganlegg, men jeg tenkte at akkurat når det gjelder lyd- og bildeutstyr så må det være mye bedre å kjøpe selv..

Jeg lurer derfor i den sammenheng på ca. priser på lydutstyret vi trenger.. Skakl benyttes utelukkende til musikk. Vi skal arrangere "discobowling" 2-3 ganger i uken, så da er det nødvendig at de kan spille ganske høyt, har pen lyd og har en fyldig bass. Lyden er veldig viktig!

En bowlinghall er veldig stor, men den eneste området der det skal være lyd er der folk spiller.. noe som i vårt tilfelle tilsvarer 10,50m * 4,5m.

Men - jeg vet heller ikke noe om akkustikken - en bowlinghall er stor.. det er vel PE som gjelder her kan jeg tenke meg?

Det jeg altså trenger: prisoverslag for høytalere, forsterke og annet materiale (vi skal bruke pc som avspiller så trenger ingen cd/dvdspiller) som er nødvendig for dette lokalet.. håpet noen kan hjelpe meg :-)

På forhånd takk!
    Sjekk på Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk Tror du kanskje kan finne noe her..
    feks. Whaferdale, samson, qsc, Denon...

Men, sikkert noen Dj'er eller lydfolk som har noen bedre forslag;-)

http://www.lydrommet.no/artikkel/pro...r2=230&gr3=231

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville ikke handla på ljudia, du får bedre og billigere stæsj andre steder. regner med at du også får en fast kontakt person og forholde seg til.

Lydrommet,scandec,avab-cac,multitechnic,photophono etc. Spør om anbud, og om dem kan ta seg en tur for å prate. Hvis du smisker får du sikkert en demo fra alle sammen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror mange forhandlere vil gjøre mye for å få deg som kunde, så det er det bare å utnytte så godt du kan.

Har sett CV bli brukt ganske vellykket i en slik disco-bowling en gang, eller så er jo JBL anbefalt av mange

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •