Ny reciever skal kjøpes. Tips? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes også jeg du bør gi NAD T742 en sjanse. Jeg var innom og tilbrakte en time sammen med den og DAli 5005, pluss litt med Suite 1.7, og kjøper førstenevnte kombinasjon så snart studielånet er på konto.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Husk, produkt -og prisjakt tar dere i egen kategori. Her diskuteres tekniske elementer, og veil. pris benytter, ingen henvisninger til forhandlere, da dette ofte utvikler seg til prisdiskusjoner, og dermed gjør trådene uoversiktelige. For øvrig henviser jeg til infoen som ligger under hvert forum... 8)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke denne tråden under produkt og prisjakt da 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi den er flyttet det Jørn. 8)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tøft 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå funnet ut at den eneste plassen i byen som selger Yamaha recievere må være Elkjøp, og de har kun RXV640 til 4995,- som jeg synes er 1000 kroner for mye.

Da står vel valget mellom disse 3:
    * Harman/Kardon AVR3550 (HiFi-centeret)
    * Denon AVR-1604 (Hi-Fi klubben)
    * NAD T742 (Hi-Fi klubben)
    (alle koster ca kr4000.)

Hva høyttalere angår lurer jeg på om jeg skal gå for fronthøyttalerne "Gale 3040" (kr1996 på Hi-Fi klubben) pluss center ("Gale 3050C") i samme serie (kr998) og vente med bakhøyttalere.
    Er disse høyttalerne gode og hvilken forsterker tror dere de vil låte best med? Jeg har nesten bare vært vant til høyttalerne i TVen når jeg ser filmer ops: , bortsett fra en og annen gang hos bekjente som har litt bedre anlegg(ikke noe skikkelig saker det heller da). Men jeg kan og vil heller ikke ha noe slikt skikkelig bass-anlegg, da huset er dårlig(/ikke?) lydisolert og jeg har andre ting og bruke penger på også, jeg vil bare ha litt bass når det ikke er så mange hjemme i huset, og ellers klar og fin lyd (noe jeg ikke synes det er i TVen, såklart da). Håper dere skjønner, så vil jeg takk for alle svar sålangt og for alle de som sikkert fortsetter å komme.

Beklager at det ble feil kategori, men dette utviklet seg mer til prisdiskusjon enn jeg først hadde tenkt. Takk for at dere flyttet den uten noe bråk :P

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp senter, det er mitt forslag. Bruk hele budsjettet ditt på fronter og receiver. Da får du et system som er ålreit på musikk (gode musikk-subber er dyre, forresten), med nok av utbyggingsmuligheter. NADen har også pre-out om du skulle føle for å hekte på en ekstra effektforsterker (mulig HK også har det, er ikke sikker. Denon har ikke).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er ute etter så mye trøkk, så er vel Yamahas modeller RXV440 eller RXV540 også aktuelle, eller hva? RXV640 var vel bare aktuell fordi den var på tilbud et sted.

Jeg tror du absolutt kan leve med Gale, spesielt hvis du ikke er ute etter den råeste bassen. Det er greit å kjøpe senteren samtidig. Da er du sikret at den er avstemt med sidehøyttalerne.

Mitt tips til deg når jeg ser hva du har å rutte med: Se om Elkjøp har Yamaha RXV440 til en rimelig penge (rundt 3000). Kjøp den, og deponer på Gale hos HiFi-klubben. HVis det høres dårlig ut, så kan du returnere alt sammen uansett, men jeg ville også forsøkt Dali-høyttalere hvis Gale funker dårlig. De koster bittelitt mer. Hva med 3003 + C1000. C1000 har faktisk identiske elementer med 3003. Du får nesten ikke bedre voice-matching enn det. Prøvehør det også...

Ellers er jo de andre forsterkerne du foreslår gode også, så du får velge etter eget hode, hjerte og ikke minst etter egne ører!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dropp senter, det er mitt forslag. Bruk hele budsjettet ditt på fronter og receiver. Da får du et system som er ålreit på musikk (gode musikk-subber er dyre, forresten), med nok av utbyggingsmuligheter. NADen har også pre-out om du skulle føle for å hekte på en ekstra effektforsterker (mulig HK også har det, er ikke sikker. Denon har ikke).
    Uenig her. Hvis man har mer enn en lytteposisjon, så er senteren viktig, og skal man ha senter, så er det viktig at den er voice-matched. Det som er litt dumt med å planlegge med å utvide med senter senere, er at den aktuelle senteren kan gå ut av produksjon i mellomtiden.

Men for all del: Man bør vurdere om man trenger senter i det hele tatt. Har man bare en lytteposisjon er det ikke verdt bryet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, med en komplisert stue kan det være vanskelig å få mange ideelle lytteposisjoner; jeg sier ikke at senterhøyttaleren skal kuttes fullstendig, bare utsettes til mer finanser er tilgjengelige. Heller kjøpe et par dugelige fronter enn et par du føler for å bytte ut etter noen måneder.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvis du ikke er ute etter så mye trøkk, så er vel Yamahas modeller RXV440 eller RXV540 også aktuelle, eller hva? RXV640 var vel bare aktuell fordi den var på tilbud et sted.
    Hei

EL-Kjøp på Lillehammer (Strandtorget) har RXV640 til 3995,- fremdeles

mvh
    Brede

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt reciever!
    En Denon AVR-1604 hos Hi-Fi klubben til 3998. Skal ha den hos en kamerat nå i begynnelsen, men kjøper vel et sett Dali 5005 høyttalere om en uke og tar den hjem.
    Høttalerne den skal spille sammen med nå hos "Cola" er et sett Gale 3040 fronthøyttalere.

Var innom Hi-Fi centeret og Elkjøp også på rundturen min i dag. Elkjøp hadde bare inne èn eneste reciever og det var en Sony til 4000 såvidt jeg husker. Hi-Fi center hadde jo den Harman/Kardon AVR3550 (til 3995) som han absolutt ville selge meg og han påstod at uansett hvor masse jeg måtte lete kom aaaaaldri til å finne en like god til den prisen. Hehe, ble litt lei av han.

(Edit: Det var natuligvis Gale3040 fronter han har, ikke 3020 som jeg først skrev ops: )

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny reciever stian!
    Håper du blir fornøyd med valget ditt. :wink:

Uff! inpåslitne selgere er det veste som er(kanskje bortsett fra selgere som overser en :? ) :wink:

Har selv en rx-v640 som jeg er rimelig fornøyd med. hadde ikke vært ett dumt valg det heller tror jeg, men tror du gjorde ett godt kjøp!

uansett grattis!

Mvh
    Martin

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, tror jeg akkurat har trådt inn i Hi-Fi verdenen.. :lol:
    Satt et par timer hos han kameraten og så litt film og hørte på radio med min Denon reciever og hans Gale høyttalere. Utrolig klar og fin lyd med en del bass og. Lurer på om forskjellen blir stor fra hans høyttalere til et sett Dali Blue 5005, som jeg mest sannsynlig kjøper i løpet av en uke eller to. Hva tror dere?

Jeg vet hvertfall to forskjeller på høyttalerne som kanskje spiller inn.
    Hans Gale har 8 Ohm som impedans, mens Dali Blue har 4 Ohm.
    De fra Gale er 3-veis (diskant+mellomtone+bass), mens Dali Blue 5005 er 2-veis (diskant + 2*mellomtone/bass)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøp. Dali 5005 er knall; kjøper selv et par på torsdag.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianH*
    Jøss, tror jeg akkurat har trådt inn i Hi-Fi verdenen.. :lol:
    Satt et par timer hos han kameraten og så litt film og hørte på radio med min Denon reciever og hans Gale høyttalere. Utrolig klar og fin lyd med en del bass og. Lurer på om forskjellen blir stor fra hans høyttalere til et sett Dali Blue 5005, som jeg mest sannsynlig kjøper i løpet av en uke eller to. Hva tror dere?
    Ikke rart du er imponert hvis du kommer fra TV-lyd til dette. Gratulerer med et godt valg av forsterker. Jeg tror de fleste alternativene du hadde var gode, så jeg tror du ville fått en aha-opplevelse uansett. Kos deg med lytteopplevelsene.

Har ikke hørt Gale selv, men har hørt at den er litt slank i bassen sammenlignet med (de dyrere) konkurrentene. Dali 5005 er en glimrende høyttaler til prisen, som sikkert vil gi deg hørbar forbedring fra Gale, og spesielt i bassen. Det er ikke sikkert du får så mye bedre detaljering, siden Gale som de engelske høyttalerne de er sikkert har fokusert på å få til dette på en god måte.

Lykke til!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-1604 er en 6 kanals AV receiver som har fått mye ros i fagpressen. Den ligger i samme prisleiet.
    Jeg har hørt den med Proson frontsystem (senter + to gulvstående høyttalere), og etter litt innspilling av høyttalerne låter det meget bra. Bassen overrasket meg med en gang, mens diskanten trengte et par timer innspilling før den låt bra. Jeg har kjøpt denne kombinasjonen til min lillesøster. Hun bor i en bygård, og derfor ville jeg ha en kombinasjon som trykket nok i bassen til at hun ikke trenger subwoofer. Proson frontsettet har en veiledende pris under 3000,-

Regner med at Jørn (jfinneru) tar en tur innom og hører kombinasjonen, så kan du få en “second opinion”.
    Var innom Gorm i går. ser du kjøpte den denonen han anbefalte. den låt veldig bra! koblet opp mot proson høytalerene , så ble jeg inponert over hvor mye trykk det var i bassen( kun to kanaler koblet opp)
    ang Proson høytalere. vi dro også innom siba. for noen priser på proson. bør sjekkes ut!
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg