Lytterunde hjemmekino ca. 20 000,- Hva er verdt en lytt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    40 kvm er ikke noe lite rom det.Jeg har de i en stue på 40 kvm selv og det fungerer veldig bra.Tipper du venter fælt på nyttår i år,he,he

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    40 kvm er ikke noe lite rom det.Jeg har de i en stue på 40 kvm selv og det fungerer veldig bra.Tipper du venter fælt på nyttår i år,he,he
    Når jeg tenker meg litt om så lyver jeg nok litt på størrelse på rommet. 40 kvadrat er rommet det blir flyttet til senere. Rommet som skal brukes nå er kanskje ikke mer enn 20 kvadrat. Venter ja, bare jeg for solgt scooteren så skal det gå iorden!

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye bra der ute!!

Har hørt dette anlegget, meget ren og pen lyd, mangler kanskje litt trøkk, men du kan kanskje tilføye en sub(aner ikke om det er mulig, siden frontene har aktive subber) kanskje prøv black diamond V2 pluss ekstern sub!
    Sjekk: Onkyo og Audio Pro blue diamond

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den pakken Private Ryan la ut der er ikke dum til prisen. Levde selv med Blue Diamond v.2 i noen mnd, og jeg var knallfornøyd! Leverte på alle typer musikk

Men det er jo ikke høyttalere du kan spille grenseløst høyt på, derfor solgte jeg dem til fordel for Kappa 9.2i

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du liker 510 bedre en 410 så tror jeg at dette problemet med trykk er borte!! B510 Trykker noe voldsomt bra synes jeg.. sett de litt fra veggen så brumler de greit.

Men klart at det finnes mye bra ute der som ikke er så "felles" som Harman Kardon og Patos. Eneste grunnen til at jeg anbefaler deg dette er at jeg står for det jeg skriver og jeg skriver det utifra egne erfaringer.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Har hørt dette anlegget, meget ren og pen lyd, mangler kanskje litt trøkk, men du kan kanskje tilføye en sub(aner ikke om det er mulig, siden frontene har aktive subber) kanskje prøv black diamond V2 pluss ekstern sub!
    Sjekk: Onkyo og Audio Pro blue diamond
    Den pakken så jo absolutt ikke dum ut! Får kanskje satse på å høre disse høyttalerne også da

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Nå ser det ut til at en vil kjøpe snøscooteren så da blir iallefall det finansielle iorden

Men jeg har også hatt en samtale med fruen som mente at Patos Basic 510 ble i det største laget. Klipsch falt heller ikke i smak. PSB image T65 er også litt for stor, og jeg liker ikke designet. Men Patos 410 kan jo vurderes selvsagt, da denne er litt mindre.

Så står jeg jo igjen med Patos Basic 410, QLN Artech 6/8, Audio Pro Blue/Black Diamond og Tannoy Sensys DC2 ihvertfall. Har selv falt for Audio Pro utseendemessig (fruen også) og gleder meg til å få lyttet til disse. Men spørsmålet er om jeg skal gå for Blue Diamond eller Black Diamond? Går jeg for Black Diamond kan jeg jo legge enda mer penger i sub. Ser jo ut til at delefrekvensen til subben på Blue Diamond er 55Hz så da er jo kanskje Black Diamond og to XTZ eller en SVS som spiller fra 60-80Hz og ned et bedre alternativ? Blue Diamond er jo kanskje bedre til musikk, men vil tro at Black Diamond er bedre til film parret med skikkelig sub

Hva sier dere?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør på alle før du bestemmer deg,kan godt hende du prioriterer lyd foran design når du får testet alle sammen

PS..Kona mi vil ikke ha små høyttalere igjen.Blir så dårlig lyd sier hun

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant så sant. Blir overført litt over 40 000 til min konto iløpet av et par dager så nå blir det garantert stereo istedet for snøscooter iallefall!

Blir kanskje en tur til Trondheim førstkommende helg For nå gleder jeg meg virkelig til det blir anlegg. Så alle ringenes herrefilmene ihelga og det var noe som manglet ja.

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på alle som anbefaler Tonart her ja, kundeservice i toppklasssen, og utstyr i alle klasser...:-D

Var selv innom der på fredan, og ble veldig postivt overasket. Jeg er ikke veldig gammel og bruker vanligvis bli litt satt bort pga det. Men her var det ikke antydninger til bortprioriteringer, og jeg ble geleidet gjennom futallige annlegg og rom. Med en beundringsverdig entusiasme fra fyren som jobbet der. gud vet hvor mange timer som gikk..men det gikk noen....

Vil forøvrig anbefale Patos Basic, kjempe ht til lave priser. Vil også anbefale deg å gå for 410, istede for 510. Dette tror jeg også Tonart mannen(kaller han det) vil gjøre og.

Du kommer også til å merke at trangen til å sprenge budsjettet blir stor

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å vite at de bryr seg om eventuelle kunder selv om de er unge og ikke har allverden med erfaring Er jo selv bare 19 så.

Trangen for å sprenge budsjettet blir nok stor ja Men får jo lytte til litt av hvert i passende prisklasse å gjøre meg opp en mening.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, da har jeg hørt 3 høyttalere idag. Klipsch RF-62, Patos Basic 410 og Audio Pro Blue Diamond. Disse har jo helt forskjellige priser og det var absolutt merkbart. Litt synd at jeg hørte Audio Pro på en annen forsterker enn de 2 andre. For Audio Pro var tilkoblet en forholdsvis stor Marantz surroundforsterker, mens de 2 andre en effektforsterker fra Electrokompaniet.

Først hørte jeg Audio Pro, tiden og sangene gikk meget fort mens jeg lyttet til disse. Jeg hørte ting jeg aldri hadde hørt før på sanger som jeg har hørt mange ganger. Høyttaleren imponerte på både Metallica og Korn, men spesielt på Metallicas No Leaf Clover. De spilte meget rent og pent og jeg ble mildt sagt opphengt i musikken. Bassen var også knall, da spesielt midsbassområdet. Jeg syntes heller ikke de ga noen tegn til å bli dårlige ved høye volum, men her hjelper jo forsterkeren mye, blir nok ikke så mye krefter tilgjengelig hos meg dessverre. Damen var også meget begeistret for disse og hun kommer nok til å bruke anlegget minst like mye som meg så det er viktig

Neste ut var Patos Basic 410. Jeg syntes rett og slett de var skuffende iforhold til Blue Diamond. Her manglet det virkelig bass, men det tror jeg at skyldes innstillinger for Klipsch'ene var heller ikke så bra på de laveste frekvensene syntes jeg. Gitarerene og trommene fikk jeg rett og slett ikke til å nyte i det heletatt. Vokalen var derimot bra syntes jeg. Uansett så syntes jeg ikke dette var en høyttaler for meg. Og når følget mitt var enig så blir Patos utelukket denne gangen.

Tilslutt ble det litt tid til Klipsch før butikken stengte. Jeg syntes disse var en del bedre og jeg likte spesielt diskanten godt! Her var derimot følget mitt mindre positiv enn meg, kan jo ikke være enige om alt. Men jeg syntes at denne også ble en nedtur iforhold til Blue Diamond som jeg virkelig har fått sansen for. Men så koster jo Blue Diamond mer også.

Så det blir nok til at jeg satser på å få iorden en handel iløpet av en uke eller to. Jeg har lyst til å høre et par høyttalere til før jeg bestemmer meg, men foreløpig ser det ut til at en Onkyo/Audio Pro pakke vil gi meg mest for 20 000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en liten leilighet på 40kvm med en stue på 22kvm. Jeg har brukt B&W Mini Theater med en Velodyne SPL-1000 sub og en Denon 2807 forsterker. Jeg er veldig fornøyd med dette oppsette. Det både låter og ser bra ut.

HiFi & Home Cinema Speakers - Bowers & Wilkins United Kingdom

Tester:

Tech Digest: Review: B&W Mini Theatre MT-30
    B&W M1 Mini Theater 20 Speaker System

De fleste som er på besøk hos meg kommenterer lyden fra anlegget og tilbakemeldingen er utelukkende positive. Mye lyd for cirka 35.000 inkl kabler (minus DVD spiller, jeg bruker HTPC).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en SBS pakke fra SVS, små og har fått gode kritikker? Trenger ikke voldsom forsterker heller...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ProZac: Det blir nok prisen jeg skal ut gange to. Og jeg er skeptisk til slike systemer med små høyttalere, jeg liker at det skal trykke litt fra de og at sub skal kun benyttes til film, eventuelt deles på maks 80Hz.

cybervision_: Siden jeg vil lytte først, blir det kanskje litt vanskelig?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    cybervision_: Siden jeg vil lytte først, blir det kanskje litt vanskelig?
    Vel, du risikerer i verste fall å betale frakt frem og tilbake:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, om jeg ikke blir fornøyd så taper jeg over 2000 kroner (ergo over 10% av budsjettet) og kanskje atpåtil så har jeg kjøpt en forsterker som kan bli litt svak til større høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, men det var et alternativ.

Ser du har skrevet at Patos 410 var bassfattige, jeg opplevde dem ikke slik, men nå hørte jeg dem på nokså dyr elektronikk, og det har endel å si.

Men uansett, lykke til...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Sant nok, men det var et alternativ.

Ser du har skrevet at Patos 410 var bassfattige, jeg opplevde dem ikke slik, men nå hørte jeg dem på nokså dyr elektronikk, og det har endel å si.

Men uansett, lykke til...
    Jeg tar imot alle alternativer ja

Som jeg også skrev så lurer jeg på om innstillinger eller forsterkeren var grunnen til mangelen på bass ja. For jeg har hørt flere som mener at disse 6,5" elementene går meget dypt. Og siden Klipsch også var litt bassfattig så blir de ikke bortvalgt pga bassen, men heller fordi jeg ble så imponert av Blue Diamond.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basic 410 er alt annet enn bassfattig,men den trenger godt med strøm for å våkne skikkelig og da tror jeg nok den spiller ringer rundt audio-pro.
    Audio-pro'ene har nok en annen lydsignatur og forstår hvis du foretrekker dem av den grunnen,men på bass og trøkk så vil jeg påstå at patos er sjefen av de du har hørt på her.
    Kan også forstå att du syns designet er penere på audio-pro

Gi basic 410 en sjangse til og få dem til å parre dem med en mer strømsterk forsterker en det du hørte sist så kanskje du opplever noe helt annet enn sist:wink:

Patos fan jeg?...åneida heelt objektiv jeg da

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •