Vincent(Shengya) rimlig fra Hong Kong?? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 153
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Versjonen har den samme diskanten, men har et annet basselement og et mindre påkostet delefilter i forhold til den europeiske versjonen (som igjen koster mye mer). Men det vil langt fra si at det er en dårlig høyttaler

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en sammenliknkng av Leisure og en Klipsch RB35, tror jeg den heter. Konklusjonen var at Leisuren (eu-versjon) var i slappeste laget. Altså en smule udynamisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig..og hvordan er lyden?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kom det på totalt?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det samme CD-spiller som S-6?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Stilig..og hvordan er lyden?
    Må jeg komme tilbake til, har kun fått lytta 5 min, siden jeg har vært i oslo og besøkt min nyfødte nevø
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvor mye kom det på totalt?
    Kom på ca 7500 totalt for meg.
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Er det samme CD-spiller som S-6?
    Nei, er CD S-10, en noe billigere modell.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt kvalitetsinntrykk:
    Alle terminaler og innganger er gullbelagte, selve chassiset virker veldig solid bygd opp og alt tegner til at det er en forsterker som passer inn i en helt annen prisklasse enn det jeg betalte for dem. Vekten er også en pekepinne da forsterker veier 20 kg og cdspiller veier litt over 7 kg, bare cdspilleren veier like mye som min gamle Rotel RA-02 forsterker. Fjernkontrollene er logisk bygd opp, har ikke noe problem med å finne noen funksjoner, til og med jeg ikke er kjent, alt ligger logisk plassert. Forsterkerfjernkotrollen liker jeg spesielt godt, da den har kun det nødvendigste på seg. Både cdspiller og forsterker har en dimme funksjon som passer utmerket for oss som har projektor, desverre virker det som at man ikke kan dimme lyset i rørseksjonen av cdspilleren, men bare på forsterkeren. Cdspilleren har volumkontroll og kan derfor brukes som en forforsterker, hvor gode lydmessige resultater man får av det er jeg ikke sikker på. Den har 26 volumtrinn. Alt av knapper på både cdspiller og forsterker virker veldig solide og er frest i metall, av og på knappen på forsterkeren er spesielt deilig, kunne sikkert trykket på denne 100 ganger ops: :P Både forsterker og cdspiller har et innebygd relee, som gjør at du ikke får lyd før ca. 30 sek etter du har starta komponentet, dette er en slags warm-up delay, og warm-up dioden blinker. Cdspilleren har også mulighet for å spille av hdcd. Lydinntrykk kan jeg komme med når jeg har fått testa litt mer opp mot andre ting og hørt litt mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hele tiden synes den Shanling cdspilleren som koster litt over 200 dollar har lignet på noe jeg har sett før, så plutselig så jeg denne: http://www.usheraudio.com/cd%20player.html prikk lik med unntak av merket.. akkurat som med shengya. Noen som vet hva usherspilleren koster i norge?

http://www.usheraudio.com/cd%20player.html
    http://www.shanling.com/product/images/CD-100.jpg

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha sett at det satt en dimmeknapp for lyset bak røret på S-6 på baksiden av spilleren. Kanskje du finner den på samme sted på S-10?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den selv for litt siden, men takk uansett (var litt nervøs en stund )

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dem som tror dem har kjøpt ekte Vincent-produkter har de muligens blitt lurt, hvertfall hvis man skal tro på det en norsk forhandler sier på sin hjemmeside om ShengYa:

Vincent "look a like" ShengYa.

Det er fundamentale forskjeller på Vincent og ShengYa i komponenter og deler. For eksempel er ShengYa transfomatorene ikke 5KV testet og produktene er ikke CE-godkjent.

http://www.jfssoundsystems.no/ -> hifi stereo -> vincent

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen bryr seg:

Jeg har kjøpt sheng ya forforsterker og effektforsterker fra www.nysound.com , og jeg er veldig fornøyd med både produkt og service.
    Måtte betale moms i tillegg til prisen på hjemmesiden, men det blir peanuts i forhold til den prisen du må betale i Norge.
    mer info på: http://avforum.no/minhifi/show.php/buril2000

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    For dem som tror dem har kjøpt ekte Vincent-produkter har de muligens blitt lurt, hvertfall hvis man skal tro på det en norsk forhandler sier på sin hjemmeside om ShengYa:

Det er fundamentale forskjeller på Vincent og ShengYa i komponenter og deler. For eksempel er ShengYa transfomatorene ikke 5KV testet og produktene er ikke CE-godkjent.

De har antakelig tatt trafoene ut av samme produksjonslinja og skippet noe av testingen. Mangel på CE er naturlig på et Kinesisk produkt. Vil ikke kalle dette "fundamentale" forskjeller. Har mailet Neby om dette, men blir ikke klokere. Har en mistanke om at produktene er like, siden de ikke kan finne flere, og større, forskjeller enn dette..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules

De har antakelig tatt trafoene ut av samme produksjonslinja og skippet noe av testingen. Mangel på CE er naturlig på et Kinesisk produkt. Vil ikke kalle dette "fundamentale" forskjeller. Har mailet Neby om dette, men blir ikke klokere. Har en mistanke om at produktene er like, siden de ikke kan finne flere, og større, forskjeller enn dette..
    Kaller heller ikke dette fundamentale forskjeller, men det er jo naturlig at en norsk forhandler vil forsøke å argumentere med alle midler for hvorfor det er lurt å handle produktene "over disk" i gamlelandet i stedet for å importere selv.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sheng Ya

Hva er egentlig 5KV testet? Noen som vet det?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd å importere forsterkere direkte herfra???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HiFi fra Østen

Hei,
    Jeg har selv kjøpt og mottatt HiFi fra Østen. I mitt tilfelle kjøpte jeg varene fra New York Sound (New York Sound Online HiFi Store) i Kina (ikke fra USA som man ved først øyekast kan få inntrykk av. De er i hvert fall seriøse, og har produkter fra de største og mest anerkjente produsentene i Kina - det begynner å bli noen av de som er fullt på høyden med vestlige produsenter om ikke bedre. Jeg betalte første gang med Mastercard, og siste gang med Visa. Konto ble belastet med avtalt beløp, og varene ble sendt etter ca. 2 uker. Frakten fra Kina, med DHL, tok 2-3 dager, og varene ble levert rett på døren. De er veldig hjelpsomme på alle måter, og prisene for elektronikk (HiFi komponenter) er ca. 50% eller lavere enn hos skandinavisk importør, og kablene er ca. 1/3 av prisen. Frakten for kabler er i underkant av USD 20,00 - for elektronikk varierer den etter vekten på produktet/produktene som bestilles. Jo flere varer som sendes sammen, desto lavere frakt pr. enhet (logisk). Var selv skeptisk til å begynne med, men som en annen har skrevet er faktisk kortutsteder ansvarlig i fall svindel. Her kan man kun betale med kort, hvilket gjør at risikoen er lik 0 - de aksepterer ikke forhåndsbetaling.
    Ulempen er, naturligvis, at man ikke har muligheten til å teste utstyret hjemme sammen med øvrige komponenter i tillegg til at man ikke har de samme garanti/reklamasjonsmuligheter som ved kjøp gjennom norsk forhandler. Men på den andre siden - det er jo ikke alle norske forhandlere som er like greie mht reklamasjoner og følger kjøpsloven til punkt og prikke. Så vidt jeg husker gir NY Sound 1 års garanti mot fabrikkasjonsfeil og 90 dagers garanti på rør (om man kjøper feks rør-forsterker).
    Husk bare på at momsen kommer i tillegg til prisen - 25%. Men, leser man teksten på ordreformularet nøye og tenker litt selv i tillegg, er det måter å få ned dette beløpet på...
    Jeg gir i hvert fall NY Sound terningkast 6 når det gjelder pris, kvalitet og service!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er egentlig 5KV testet? Noen som vet det?

Hei,
    Er litt usikker, men tror at det må mangle en bokstav her, og at det skal stå 5KVA - 5 kilo volt ampere. Så vidt jeg vet, er det en annen måte å si noe om effekten på (effekten regnes ut ved å multiplisere spenning med strøm for de som ikke vet det - E = U x I) i forbindelse med f.eks. strømforskyningen i forsterkeren. Har jeg rett, betyr det at de har testet strømforskyningen med å belaste den med en strøm på ca. 22 ampere (22,73 A x 220 V = 5000,6 VA = 5 KVA).
    Som sagt er jeg litt usikker, men mener å ha hørt om begrepet i en annen sammenheng.
    Normalt opererer man med utgangseffekt på en forsterker målt i Watt, og en enkel måte å se om man jukser med utgangseffekten på, er å lese i manualen om forsterkeren forbruker mer effekt enn det den gir ut. Jeg vet at en del opererer med usannsynlige effekter på forsterkerene de selger, spesielt de som selger rimelige hjemmekinoanlegg (gjerne de som selger støvsugere og vaskemaskiner også...).
    Logikken er at hvis en forsterker leverer mer effekt ut en det den trekker fra strømnettet, har man klart å produsere en genial kraftkilde - m.a.o. bare tull og tøys.
    Jeg ser også at noen nevner at apparater fra Østen ikke har noen CE godkjenning. Bare for å ha det klart; CE merking har over hodet ingen ting med kvalitet å gjøre. CE-merking vil rett og slett si at gjenstanden og komponentene som inngår i gjenstanden, kan spores tilbake til opprinnelsesstedet. Altså ingen kvalitetsmerking. Jeg vil tippe at apparater i Østen har en tilsvarende merking, men at det der er andre bokstaver. Det er såvidt jeg vet et krav om at varer som selges i Europa har denne sporbarheten - man finner den på alt fra billige plastballer til avansert elektronikk. Og kjøper man en plastball til kr. 10,00 er det ikke ensbetydende med at den har en uofertruffen god kvalitet selv om den har CE merkingen i orden.

Jeg håper at dette var oppklarende for de som lurte på disse tingene. Tar jeg feil, ser jeg gjerne at noen kommer med en kommentar.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JonasP

All Kinesisk hifi är billig, ett annat exempel är Shangling CD-T100 som kostar 25000 SEK i Sverige men ca 7000 SEK import från Hong Kong (och där blir det inte ens ett namnbyte på produkten)
    Cd-T200 mener du vel?
    Cd-T100 går eller gikk for 11-12k i norge.. Mens 200 som er nesten samme, men med pre del går for 22-25k

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •