Fått et tilbud på Denon AVC-A1SR.. Skal jeg slå til?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fått et tilbud på Denon AVC-A1SR.. Skal jeg slå til?

Denne forsterkeren koster originalt 35 000,-. Har nå fått et tilbud på
    25 000,- og lurer på om jeg skal slå til..? Har tenkt å bruke denne forsterkeren til å drive enten B&W 703 eller Dali Helicon 400.
    Er forsterkeren god i stereo?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å finne ut om det er en avc-a1se som er oppgradert til en sr, eller om den er kjøpt som sr i utgangspunktet. forskjellen er i følge det jeg hørte på hifiklubben at en "original sr kan oppgraderes til neste modell, men en oppgradert Se kan ikke oppgraderes videre.
    forøvrig så er den veldig god i stereo. den har noe som heter pure direct, som skrur av kretser som ikke trenger å være på under avspilling av musikk, feks bildekretsen.

http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1417
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør sjekke om det er en arvtager på vei. I såfall vil det være lett å oppdrive produkter på tilbud en periode fremover.

Når det gjelder Denon generelt og forsterkere så er ikke det Denon sin sterkeste side. De har ofte hatt problemer med å kontrollere basser, og jeg tror ikke Helicon vil bli noen perfekt match til denne, uten at jeg egentlig kan si noe konkret om det. Du bør teste kombinasjonen før du legger 25 lapper på bordet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren er ikke brukt i det hele tatt. Den står på hifiklubben i ålesund, og det går ann og oppgradere den. Selgeren som jeg pratet med hadde denne selv, og brukte den til å drive Euphonia MS4! Det jikk helt utmerket, sa han..

Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Enten bytter jeg inn den jeg har.. (får full pris tilbake) og kjøper AVC-A1SR, som driver alle høyttalere innen den aktuelle prisklassen!
    Elller så beholder jeg den forsterkeren jeg har (AVR-3803) og kjøper en effektforsterker til å drive frontene.. (mest sannsynlig en NAD C272)

Noen med innvendinger!?

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at det trolig kommer firewire upgrade til AVC A1SR i løpet av året.
    Må si at Denon er av de beste i verden på surroundforsterkere og kjenner meg ikke igjen i Snickers-is sitt utsagn. Ta en titt på utenlandske forum og blader og du vil se at denne forsterkeren er best i klassen, se her og her. :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke hva dere sier. Prøv å kjøre sammenlikninger med annet utstyr og selv det feteste Denonutstyret henger ikke med når det gjelder kontroll på høyttalerne. Det som overrasket meg mest var da jeg testet Denon POA 6600 på noen fete SNELL-høyttalere. Det spilte ikke i nærheten av det selv Elektrokompaniet gjorde, selvom de var dyrere og kraftigere, og Elektrokompaniet er jo også kjent for å ikke helt klare å slippe i bassen på effektforsterkerne sine. Jeg spurte den gangen om de kunne ha koblet feil, ha feil på signalkablene, jordsløyfer eller liknende, men i ettertid har jeg etter å ha hørt masse forskjellig Denonutstyr forstått at utstyret har denne svakheten uansett klasse. Jeg føler at Denon sin popularitet på mange måter en en historie liknende Monster. Det spiller HiFi, og det gjør det til fulle, men desverre så er det ikke HiFi jeg vil høre på, jeg vil høre på musikk, og det klarer ikke noen av de Denonforsterkerne jeg har hørt å formidle på en tilfredsstillende måte når det finnes så utrolig mye annet bra på markedet til en lavere pris.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis Snickers-is eller andre vil høre på musikk så kjøper han ikke en denon reciever
    til 35000/25000 som er bygd med et formål, nemlig å spille flerkanals lyd, med bra trøkk, og det gjør den. hadde selv avc-a1se å syntes det låt veldig bra til film, og det låt greit til musikk. men la oss si det sånn, jeg har aldri kjøpt og hørt så mye på musikk som jeg har gjort etter at roteloppsettet kom ihus :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle si det var jeg som endte opp med å kjøpe denne.

Fikk den til 24000. Bra rabatt spør du meg.

Det kommer en liten oppgradering til denne om noen måneder, men det var ikke noe jeg trengte noe særlig.

Kan jo oppgradere min hvis jeg ønsker. Koster sikkert mindre enn 11 tusen.

Er veldig fornøyd med den så langt. Min primær bruk er i hjemmekino, men jeg syns den spiller bra i stereo sammen med mine Audiovector M3 Avantgarde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •