Forslag fra hifi-klubben. Noen kommentarer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag fra hifi-klubben. Noen kommentarer?

Min far sendte mail til hifiklubben og ba dem om et forslag til en bra reciever og to høyttalere med ganske nøytral lyd og uten "farget" bass. Han satte et pristak på 30.000 kr for settet og dette er tilbudet hi-fi-klubben kom med:

Cambrigde Azur 840A stereo forsterker til 9998,-
    Dali Mentor 6 høyttalere pr par 19996,-

Er det noen av dere som har motforestillinger mot det oppsettet? Er oppsettet bra til generell musikkbruk?

Han spurte dem også om en hjemmekinosammensetning til rundt 10.000 kr, og han fikk dette svaret:
    Denon AVR-1507 (2998,-), Denon DVD-1730 (1698,-) sammen med Argon 6140 (1996,-) i front, 6120 (1296,-) bak, 6050c (1098,-) senter og 6080W sub (2298,-).

Jeg finner ikke noe særlig informasjon om Argon-høyttalerne på nettet, så jeg er litt skeptisk til akkurat den delen av kjøpet. Får man bedre høyttalersett i den prisklassen, eller bør min far satse på dette oppsettet?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er test av Dali mentor 6 i siste utgave av lyd og bilde, får ihverfall veldig gode kritikker der, konklusjon: + suveren diskant, krystallklar mellomtone kjapp og presis bassgjengivelse. - kan bli i lyseste laget uten rigtig forsterkermatching.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Argon høyttalerne er det samme som Gale.. og Dynavoice til halve prisen spiller mye bedre enn dem:-D
    Sjekk Surround.no eller Komplett.no.

Nytter ikke å bare sende en mail til en forhandler. Kjekt å ha fått et forslag, men det må prøvelyttes Og om jeg ikke husker riktig så sa L&B i en test av 840A at den hadde mye kraftressurser og kunne gi på med basstrøkk, men at den ikke hadde noe spesielt ved lyden (ikke noe sprut i bassen som f eks NAD og H/K)..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar!

Min far ba spesifikt om høyttalere uten alt for overdreven bass (amerikansk lyd), da han ønsker den klarere "gammeldagse engelske" lyden. Jeg må innrømme at jeg ikke ser helt poenget i å oppsøke gammeldags lyd når dagens mest trolig er mye bedre, men det er han som skal bruke anlegget (og pengene), så det er hans ønsker som er viktige

Han har en plan om å reise til Bergen på prøvelytting om ikke så lenge, slik at han selv kan kontrollere hva selgeren snakket om med sin egen musikk, så da regner jeg med at han finner ut litt av hvert.

Takk for feedbacken på surrounden også, det var den delen jeg hadde størst spørsmålstegn rundt, da hifi-klubben kanskje ikke er det beste stedet å handle sånne ting: nå når hjemmekino er såpass i vinden er det garantert mye bra rundt om kring i den prisklassen. Får se etter andre alternativer: Proson-settene på surround.no f.eks., er det noe å satse på? Fattern har en 42" LCD-TV hjemme, så det hadde vært greit med noe som matchet for å gi en skikkelig filmopplevelse

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi klubben er ikke kjent for å gi "pakke-priser" og da kan det være lurt å sjekke litt rundt forbi. Det er helt sikkert andre som kan gi gode tilbud på en slik pakke og da er det opp til dere å vurdere pris/kvaliets-faktoren. Jeg ba i sin tid om pakkepris fra HKF uten forståelse i det hele tatt. Jeg valgte derfor andre leverandører som var mer fleksible med hensyn til "volum" innkjøp. Uansett så er tross alt lyd og tilfredshet med denne det viktigste.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ha sjekka litt rundtomkring ang. tilbud.
    Vet nå ikke hva du har av butikker deromkring.
    30K kan nok sikkert gi deg litt rabatt;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentorene er nok bra, men du er i en utrolig fin prisklasse med mange alternativer, nevner i fleng: B&W CM7, Focal 826V og Profile 918, Usher, Triangle Altea-Celius. Veldig forskjellig lyd på disse da. Tror kanskje B&W CM7 kan være noe, de koster 12 000 så da vil jo faren din kunne få skikkelig elektronikk på dem også. Han kan jo ta turen til hifiklubben og høre både Mentor 6 og CM7.

Lykke til med lytting ihvertfall...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi pakken ser bra ut. Skal han på lyttetest, ville jeg anbefalt å teste Mentor høyttalerne sammen med Thule IA150B også. Koster litt mer enn Cambridgen, men er snillere i toppen som kan matche bedre.

Høyttalerne i kinopakken er tvilsomme. Skal han til Bergen, kan han sjekke andre butikker også. Tror flere vil kunne gi en bedre 10000 kr pakke enn den til hifi klubben.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt over så finner du nok bedre alternativer til surroundpakken. Men var selv på hifiklubben i trheim i går, da fikk jeg høre Mentor 2 (stativmodellen), og den imponerte til de grader. Nå må jeg vel innrømme at jeg ikke har kikket/hørt på så mange andre høyttalere i den prisklassen, men de er absolutt verdt en titt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far bor i Florø, og den eneste muligheten der for å prøvelytte høyttalersett er Elkjøp, og akkurat den muligheten er ikke så aktuell. Han skal en tur til Bergen for å sjekke ut lyden på det oppsettet, som nevnt, men om dere har noen tips til audiobutikker i Bergensområdet, kan jeg tipse ham om dem sånn at han kan ta en tur innom i løpet av den samme turen.

Surroundpakken får jeg vel be ham om å kjøpe et annet sted da, siden det tydeligvis er et relativt "blindt" kjøp om ingen her har hørt om det/har meninger om det. For 10.000 kr bør man få god kvalitet, mener jeg, så det bør være muligheter for å finne et anerkjent oppsett som gir litt tilbake.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er annerkjent når det gjelder forstekrer/Dvd-spiller, høyttalerene vet jeg ikke like mye om.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal han innom Bergen hadde det kanskje vært en ide å gå innom hi-fi center kjeden også, arcam er jo typisk britisk, med god kontroll så bassen ikke flyter ut. System audio er ikke kjent for veldig mye bass, men er såpass kjappe og kontrolerte at når jeg prøvde dem nine inch nails så fungerte jammen meg det også
    begge skal være merker som spiller fint og detaljert
    vet ikke hvordan dem fungerer i sammen då, men er vertfall en tanke..

For hjemmekino har dem også en Harman Kardon pakke, som egentlig er veldig amerikansk, men i hjemmekino synes jeg det gjør seg mye bedre enn i stereo, er kult med trøkk da! Men den koster litt mye, 14000. Ser i ettertid at de har en til 10000 også

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mentor 6 får en 6 i siste dvdhjemmekino(10/06).2 siders test med masse skryt. gleder meg til å få en lytt på de snart.Jeg har selv noen gamle dali(710) med bånd diskant og kjempefornøyd med lyden ennå( angrer bare litt på at jeg ikke fleska til med 810).de har spilt jevnt og trutt siden 93, og jeg har ikke blitt mindre dali fan etter at jeg har hørt nye modeller opp gjennom årene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio butikker i Bergen:
    Hi-fi centeret- ligger i strandgaten
    Hi-fi Center Kjeden
    BMH-150 m fra Hifi centeret
    BMH - Bergens Musikk Handel
    Musikkmagazinet- 150 m fra BMH
    Musikk Magazinet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan personlig anbefale Triangle Aqustique som høytalermerke, kontakt distributøren Norsk Hi-Fi Center | Forside - importører av Triangle og Audio Valve . Pathos, AVI, Musical Fidelity, Dynaudio mm forhandlere på telefon. Han har mye fornuftig å komme med, gir gode priser og tror det vil matche din fars preferanser.

Hifiklubben gir så å si aldri rabatter og fører/anbefaler kun merker de selv har monopol på.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi Klubben gir ikke rabatter, men de har allerede lave priser på produktene sine (sjekk med utenlandske priser på samme produkter). Det er en annen måte å drive butikk på ,og mange mener faktisk det er en mer seriøs måte å drive på. Det har forøvrig blitt diskutert flere ganger her.

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte høyttalerne mine på Hifiklubben i Tønsberg ba jeg om å få med noen greie høyttalerkabler og bananplugger med i prisen. Han stusset litt, før han kom på at han hadde noen brukte kabler på bakrommet. Fikk da 3.5-4mTara Labs Nexa Prism e.l. og 8 argon bananplugger (siden de skulle selge dem ut). Mulig de ikke gir rabatt i form av kroner og øre, men jeg satte pris på småtteriet de la med i kjøpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hifi Klubben gir ikke rabatter, men de har allerede lave priser på produktene sine (sjekk med utenlandske priser på samme produkter). Det er en annen måte å drive butikk på ,og mange mener faktisk det er en mer seriøs måte å drive på. Det har forøvrig blitt diskutert flere ganger her.
    Eneste jeg ser her er monopolisering internasjonalt. Useriøst spør du meg. Hele sjappa er bygd opp rundt det å psykologisk rakke ned på alle andre merker som selges av flere enn en butikk. Hadde endog kompetansenivået og engasjementet som iallefall var gjeldende her i Trondheim på tidlig 90 tall eksistert så hadde jeg akseptert det. Idag er de mer opptatt av å støvsuge, stå ikledt pene dresser og hive seg over kunder som ser ut som de er mer opptatt av å bruke penger enn oppleve god lyd. Forhåpentligvis er ikke dette tilfellet overalt men jeg kan kun uttale meg om egne opplevelser. Faktum er at de fleste konkurrenter som er like gode/bedre og som ikke har slik prissetting/importregler er mye bedre priset.

Når jeg kjøpte mine siste høytalere fikk jeg gratis frakt hjem, rett til tilbakelevering, god hjelp fra en selger som virket mer opptatt av å gi meg det jeg ville ha istedet for å nødvendigvis selge det dyreste og 30 prosent rabatt tilsammen. DET kaller jeg service og seriøsitet.

En kammerat som kjøpte det samme fikk låne en senter i annen farge gratis til den han skulle ha kom i posten. Frakt frem og tilbake på låne senteren var også inkludert.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Faktum er at de fleste konkurrenter som er like gode/bedre og som ikke har slik prissetting/importregler er mye bedre priset.
    Har du noen konkrekte eksempler på at klubben tar høyere priser på hifi i norge, kontra utlandet, vs andre merker klubben ikke fører?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Eneste jeg ser her er monopolisering internasjonalt. Useriøst spør du meg. Hele sjappa er bygd opp rundt det å psykologisk rakke ned på alle andre merker som selges av flere enn en butikk. Hadde endog kompetansenivået og engasjementet som iallefall var gjeldende her i Trondheim på tidlig 90 tall eksistert så hadde jeg akseptert det. Idag er de mer opptatt av å støvsuge, stå ikledt pene dresser og hive seg over kunder som ser ut som de er mer opptatt av å bruke penger enn oppleve god lyd. Forhåpentligvis er ikke dette tilfellet overalt men jeg kan kun uttale meg om egne opplevelser. Faktum er at de fleste konkurrenter som er like gode/bedre og som ikke har slik prissetting/importregler er mye bedre priset.
    Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier her. Har aldri stått en selger i dress her i Oslo. Samtlige går i olabukse, gjerne hullete, og en helt normal pique-skjorte, og kampanje t-skjorter av og til. Begge Oslo-butikkene bruker ekstern vaskehjelp. (Kjenner en som vasker der) Kompetansenivået er helt sikkert varierende, men vil man ha informasjon, så får man den hvis man spør, og man blir kanskje henvist til en annen person. Prissetting i Hi-Fi klubben vil jeg ikke ta opp i denne tråden, da det finnes andre tråder til dette her på forumet. Men må vel si at hvis man gjør litt research skal man lete hardt for å finne det noe billigere her på HFK, enn i andre land, og har aldri følt at de pengene jeg har brukt ikke har vært vel anvendt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •