Forslag fra hifi-klubben. Noen kommentarer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Må si meg enig

Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Eneste jeg ser her er monopolisering internasjonalt. Useriøst spør du meg. Hele sjappa er bygd opp rundt det å psykologisk rakke ned på alle andre merker som selges av flere enn en butikk. Hadde endog kompetansenivået og engasjementet som iallefall var gjeldende her i Trondheim på tidlig 90 tall eksistert så hadde jeg akseptert det. Idag er de mer opptatt av å støvsuge, stå ikledt pene dresser og hive seg over kunder som ser ut som de er mer opptatt av å bruke penger enn oppleve god lyd. Forhåpentligvis er ikke dette tilfellet overalt men jeg kan kun uttale meg om egne opplevelser. Faktum er at de fleste konkurrenter som er like gode/bedre og som ikke har slik prissetting/importregler er mye bedre priset.

Når jeg kjøpte mine siste høytalere fikk jeg gratis frakt hjem, rett til tilbakelevering, god hjelp fra en selger som virket mer opptatt av å gi meg det jeg ville ha istedet for å nødvendigvis selge det dyreste og 30 prosent rabatt tilsammen. DET kaller jeg service og seriøsitet.

En kammerat som kjøpte det samme fikk låne en senter i annen farge gratis til den han skulle ha kom i posten. Frakt frem og tilbake på låne senteren var også inkludert.

Dette høres da veldig kjennt ut,Kompetanse nivået skal jeg ikke si noe på, men det tar ikke lang tid før klubben begynner og slenge dritt om andre, har hørt flere som har opplevd dette, men man skal jo ikke legge sjul på at di selger produkter av høy kvalitet,men liker ikke dette med at di snakker stykt om andre merker og andre forhandlere,

Da er det mye mer trivelig og gå til hifi centeret der føler man i allefall at man er velkommen selv og det kun er for å slå av en prat, og sjekke utvalget.

Føler ivertfall at det er sånn her i byen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Dette høres da veldig kjennt ut,Kompetanse nivået skal jeg ikke si noe på, men det tar ikke lang tid før klubben begynner og slenge dritt om andre, har hørt flere som har opplevd dette, men man skal jo ikke legge sjul på at di selger produkter av høy kvalitet,men liker ikke dette med at di snakker stykt om andre merker og andre forhandlere,

Da er det mye mer trivelig og gå til hifi centeret der føler man i allefall at man er velkommen selv og det kun er for å slå av en prat, og sjekke utvalget.

Føler ivertfall at det er sånn her i byen.
    Det er tydeligvis svingninger i forhold til hvor man er i landet. Kan jo selvsagt ikke svare for alle steder, men jeg har ikke mye å sette fingeren på her i Oslo. Opplever ofte det motsatte av det du sier her, men men.....

Vi får kanskje ikke ødelegge tråden til trådstarter.

Jeg synes den stereo-kombinasjonen er veldig spennende.
    På hjemmekinopakken ville jeg enten spart litt til, for å få en Dali Concept-pakke eller noe.... Ellers så er jo Dynavoice meget spennende til en fornuftig pris.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen bør taes i annen tråd, og ikke i denne tråden hvor en person ber om forslag og hjelp til kjøp av anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Denne diskusjonen bør taes i annen tråd, og ikke i denne tråden hvor en person ber om forslag og hjelp til kjøp av anlegg.
    I agree... såfremt ikke trådstarter vil trekke inn dette senere.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abcosv
    Min far sendte mail til hifiklubben og ba dem om et forslag til en bra reciever og to høyttalere med ganske nøytral lyd og uten "farget" bass. Han satte et pristak på 30.000 kr for settet og dette er tilbudet hi-fi-klubben kom med:

Cambrigde Azur 840A stereo forsterker til 9998,-
    Dali Mentor 6 høyttalere pr par 19996,-

Er det noen av dere som har motforestillinger mot det oppsettet? Er oppsettet bra til generell musikkbruk?

Han spurte dem også om en hjemmekinosammensetning til rundt 10.000 kr, og han fikk dette svaret:
    Denon AVR-1507 (2998,-), Denon DVD-1730 (1698,-) sammen med Argon 6140 (1996,-) i front, 6120 (1296,-) bak, 6050c (1098,-) senter og 6080W sub (2298,-).

Jeg finner ikke noe særlig informasjon om Argon-høyttalerne på nettet, så jeg er litt skeptisk til akkurat den delen av kjøpet. Får man bedre høyttalersett i den prisklassen, eller bør min far satse på dette oppsettet?
    Anbefaler å ta en titt på Triangle sine høyttalere! Mine Celius spiller alt jeg utsetter dem for på en glimrende måte, og jeg bruker til og med "rimelig" elektronikk på dem. Det er ikke rett skjelden vi (jeg og dama, og til dels dattera vår) får gåsehud nedover ryggen.

Mange sier at du må ha dyr/god elektronikk for å få det beste ut av høyttalerene. Jeg sier du må ha gode høyttalere for å få det beste ut av elektronikken! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fra endte til slutt opp med å bestille en Denon PMA-2000AE fra Hifi-klubben sammen med Dali Mentor 6-høyttalerne han så på i utgangspunktet, dette etter tips fra Hifi-klubbens ansatte. De mente at forsterkeren på papiret kanskje var svakere enn Cambridge-alternativet, men at den reelle ytelsen var mye bedre, og helt klart den beste i prisklassen. Jeg har ingen innspill her, og jeg tror nok at min far blir fornøyd når anlegget ankommer

Etter deres råd har han valgt å ikke bestille surroundanlegget han ble forespeilet og velger heller å se andre steder for gode alternativer her. Om noen kan komme med gode alternativer til sammensatte surroundsett i 10.000-kronersklassen (et par tusen over, maks) tas det imot med takk

Og, et siste spørsmål: Er frontsurround et aktuelt alternativ? Gir dette virkelig lyden fra 5.1 med kun to høyttalere i front, og må man isåfall veldig høyt opp i pris før man får skikkelig lyd?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til L-Sound!

14 K ca, men tror nok du får mye morro for pengene...

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse burde kanskje vurderes, SA Ranger;

System Audio SA Ranger - Hi-fi Center Kjeden

Med f.eks denne forsterkeren fra samme forhandler (Primare I21);

Primare I21 - Hi-fi Center Kjeden

Noe større takhøyde i forhold til pakkepris her... På bakgrunn av tidligere kjøp hos Hi-Fi Center kjeden, varierer avslaget en del fra butikk til butikk. Så det kan kjapt være litt å hente på å kjøre noen mil.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan personlig anbefale Triangle Aqustique som høytalermerke, kontakt distributøren Norsk Hi-Fi Center | Forside - importører av Triangle og Audio Valve . Pathos, AVI, Musical Fidelity, Dynaudio mm forhandlere på telefon. Han har mye fornuftig å komme med, gir gode priser og tror det vil matche din fars preferanser.

Hifiklubben gir så å si aldri rabatter og fører/anbefaler kun merker de selv har monopol på.
    Jeg har Triangle Antal ESW,som jeg holder på med og spille inn, og jeg er meget fornøyd så langt. Jeg vil anbefale og ta en øre lytt til disse!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Disse burde kanskje vurderes, SA Ranger;

System Audio SA Ranger - Hi-fi Center Kjeden

Med f.eks denne forsterkeren fra samme forhandler (Primare I21);

Primare I21 - Hi-fi Center Kjeden

Noe større takhøyde i forhold til pakkepris her... På bakgrunn av tidligere kjøp hos Hi-Fi Center kjeden, varierer avslaget en del fra butikk til butikk. Så det kan kjapt være litt å hente på å kjøre noen mil.
    Han får kanskje "rabatt" (selger har uansett ønsket dekningsgrad på utstyret) eller han kan handle Mentor 6.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om faren din er ute etter engelsk lyd, hva med å ta en titt på Monitor Audio?

Monitor Audio Gold Referanse 60 pris 34995,-
    http://www.hifihuset.no/html/product...product_list=#

Monitor Audio Gold Referanse 20 pris 22995,-

Monitor Audio Silver S10 pris 13500,-

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg ser her er monopolisering internasjonalt. Useriøst spør du meg. Hele sjappa er bygd opp rundt det å psykologisk rakke ned på alle andre merker som selges av flere enn en butikk. Hadde endog kompetansenivået og engasjementet som iallefall var gjeldende her i Trondheim på tidlig 90 tall eksistert så hadde jeg akseptert det. Idag er de mer opptatt av å støvsuge, stå ikledt pene dresser og hive seg over kunder som ser ut som de er mer opptatt av å bruke penger enn oppleve god lyd. Forhåpentligvis er ikke dette tilfellet overalt men jeg kan kun uttale meg om egne opplevelser. Faktum er at de fleste konkurrenter som er like gode/bedre og som ikke har slik prissetting/importregler er mye bedre priset.

Når jeg kjøpte mine siste høytalere fikk jeg gratis frakt hjem, rett til tilbakelevering, god hjelp fra en selger som virket mer opptatt av å gi meg det jeg ville ha istedet for å nødvendigvis selge det dyreste og 30 prosent rabatt tilsammen. DET kaller jeg service og seriøsitet.

En kammerat som kjøpte det samme fikk låne en senter i annen farge gratis til den han skulle ha kom i posten. Frakt frem og tilbake på låne senteren var også inkludert.
    Dette virker jo som en helt annen butikk enn de jeg har vært borti, både i Trondheim og Oslo har jeg fått utrolig bra behandling og god service.
    Bortsett fra en og annen ferievikar som trodde svs var pc sub så har det vært såvidt meg kjent dyktige folk som er interessert og ikke minst oppdatert på hva som finns utenfor deres produkt sortiment.
    Ihvertfall i Tr.heim så har de vært opptatt av hva folk er ute etter å ikke hvor mye penger de kan kreve fra de.
    Dress har jeg aldri sett innenfor hfk

Rabatt er sjelden vare der ja, men som oftest så hiver de med noen kabler eller lignende hvis en god snakker litt med de. Men selvsagt finns det vel de som føler de må fremme deres egne produkter for å selge noe som sier litt om selger egenskapene til de enkelte personene, ikke kjeden i sin helhet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •