Ny I-pod 80gb, er 3000,- dyrt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny I-pod 80gb, er 3000,- dyrt?

Julegaveønskene strømmer inn og jeg krymper meg mer og mer. I en annen tråd her på forumet har jeg spurt om hjelp til videokamera til jentungen. Nå er det sønnen i huset som har et ønske. Han ønsket seg en I-pod og etter noe surfing på nett kom jeg fram til en butikk som solgte 80 gb I-pod til 2990,-. Er dette dyrt? Er det virkelig nødvendig med 80 gb? Ser de selger 30 gb for 2100,-. Er ikke det bra nok? På en annen side syntes jeg det virket som en bedre deal og betale 800,- ekstra for 50gb mer. Noen som vet om priser som er bedre enn de jeg har kommet frem til på I-pod?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor gammel sønnen din er, men tipper Ipod er litt "må-ha" i gjengen. 30gb er jo sikkert sett på som kjedelig og ordinært...mens nyeste til Ipod på 80 GB!!!!!!!!!!!!! er jo megakult!!!!!

Moral: Jeg ville kjøpt den som er tilpasset bruken. Og med bruk skjønner du hvor jeg vil.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i alt du skriver. Sikkert flott å være kongen av I-pod blant venner i noen dager. Forøvrig er han 17 år og er i den kategorien der nedlasting av musikk og filmer opptar han mer en viktige ting som skole, middag med familen og å våkne om morgenen. Men er 3000,- en grei pris?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har 80 gb musikk har som regel 90% drit.. Samtidig er det vanskelig å få orden i så mye musikk. Så til spm ditt om det er nødvendig vil jeg si nei...

Om ipod spiller flac/wav, og samtidig sønnen din har gullører blir det jo en annen sak.
    Det hjelper også på at man kan bruke den som en ekstern harddisk, og ikke bare musikkavspiller..
    Ditt valg.. For meg holder det med 5gb på mp3spilleren (enn så lenge)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første Ipod på 40GB betalte jeg 5000kr for!
    At man i dag får 80GB for 3000kr er jo utrolig billig i forhold!

Jeg synes det høres ut som en greit pris. Men vet ikke hva de selges for andre plasser...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mange butikker som selger Apple produkter til mye lavere priser enn Apple Store itself. Og der koster den NOK 3.290,00 så det er jo ikke så ille med 2990. I følge prisguide.no så er den rimeligste prisen 2990 så man får den jo tydeligvis ikke så mye billigere da. Jeg har aldri handlet fra IT24.no men kjøper du på apple store så har du gratis frakt da, så prisforskjellen blir jo ikke så stor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    De som har 80 gb musikk har som regel 90% drit.. Samtidig er det vanskelig å få orden i så mye musikk. Så til spm ditt om det er nødvendig vil jeg si nei...

Om ipod spiller flac/wav, og samtidig sønnen din har gullører blir det jo en annen sak.
    Det hjelper også på at man kan bruke den som en ekstern harddisk, og ikke bare musikkavspiller..
    Ditt valg.. For meg holder det med 5gb på mp3spilleren (enn så lenge)
    Man kan jo også se film på den, se på bilder, og som du sier, bruke den som ekstern harddisk.
    Da blir plutselig 80gb ikke så mye likevel...
    ;-)

Edit: Men sier ikke gutten har behov for 80gb!

Jeg gikk fra 40gb til 4gb, å bruker enda ikke all plassen!
    Da jeg hadde 40gb Ipod hadde jeg vel 9000 sanger innpå. Hørte kun på 3-400...
    Så om han har behov for 80gb, det kommer veldig mye an på hva han skal bruke den til...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp 30 gb. Sønnen din trenger ikke 80 gb... Men sikkert greit å ha. Og 3000 for 80 gb er ikke mye. iPodene synker i pris hver gang en ny modell blir lansert.

min 30 gb som jeg kjøpte for 3-4 år siden kostet nesten 5000..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp på apple sin hjemme side så kan du gravere inn "god jul hilsen far" på baksia

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morn!

Jeg har 30gb utgaven og er veldig fornøyd!
    30gb er mer enn nok av lagringsplass, kan ikke helt se hvordan jeg skal klare å fylle den opp:-D
    En annen ting å ta i betrakning er størrelsen. 30gb utgaven er såpass tynn at det "går an" å ha den i lomma, 80 derimot kan vel kanskje bli litt tjukk...

at 80gb er fint hvis du skal bruke den som harddisk er vel å bra, men for 3000,- får du jo en 30gb OG en ekstern hardisk i tillegg!

Prisen på begge modellene så fine ut

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 60GB versjonen (høyeste lagringskap. før den ble erstattet med 80GB versjonen).

Det er så mye lagringsplass til lyd og video at jeg har problemer med å fylle den - selv om jeg bruker endel tid i uka på å finne videoer på Google i ipod-format å fylle spillern med...

Jeg ville kjøpt spilleren på apple.no, da får en gravert navnet i spilleren gratis.

Selv billigversjonen vil holde lengeeeeeeeeeee...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Det er så mye lagringsplass til lyd og video at jeg har problemer med å fylle den - selv om jeg bruker endel tid i uka på å finne videoer på Google i ipod-format å fylle spillern med...
    Tremger ikke lete etter videoer i ipod format. Last ned i hvilket format du vil og konverter med VideoraiPodConverter. Superenkelt!

Har ikke noe link, er lenge siden jeg lastet det ned. google litt så finner du det sikkert.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lordludo
    Tremger ikke lete etter videoer i ipod format. Last ned i hvilket format du vil og konverter med VideoraiPodConverter. Superenkelt!

Har ikke noe link, er lenge siden jeg lastet det ned. google litt så finner du det sikkert.

Jo men jeg har en gammel PC, så konvertering tar lang tid Så jeg pleier bare å fiske opp noen filmer på Google for å finne materiale til bussturen til og fra jobben

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Bra respons på dette tema. Jeg ser at nødvendigheten for 80 GB kanskje ikke er der og at 30 gb kanskje er mer en nok (å ødelegge). Hadde vært flott med inngravering på spilleren. Skal sjekke litt på Appel sin hjemmeside.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær klar over at gravering er en kjekk personlig ting. Vurder behovet for det opp mot hvor lenge sønnen kommer til å ha Ipoden. Skal han selge den på f.eks. QXL etter en stund så er det ikke alle som vil ha "Fra din kjære pappa" inngravert...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •