Harman/Neby og Radiosalongen, en solskinnshistorie til slutt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Skripis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/Neby og Radiosalongen, en solskinnshistorie til slutt!

Så i høst kjøpte jeg hus, og da hadde de tre V'er...villa, Volvo og vov-vov. Vel faktisk tre Volvoer og to bikkjer.

Nyinnkjøpt hus betyr innflytningsfest, og innflytningsfest betyr musikk. Så lørdag den store dagen rundt middagstider fant jeg ut at det var på tide å stikke en tur "på by'n" for å kjøpe anlegg. (En tur innom Elkjøp kvelden i forveien gjorde meg bare overbevist om at DET var ikke stedet jeg ville handle. Ihvertfall ikke noe mere enn en kassettspiller.)

Første stopp var Radiosalongen i Arendal, og en liten halvtime senere reiste jeg med en H/K AVR635, en H/K DVD23, og to Patos Basic 510. Og i følge selger så var jeg heldig, 8" basselementene kom fra Symphonic serien, visstnok betydelig dyrere elementer. Hva vet vel jeg. Jeg skulle ha pæÆÆÆÆæærty. Om 4 timer. Hvilket jeg også muntert nevnte for selger flere ganger.

Når jeg så kom hjem som en 5-åring på selveste juleaften, begynte nedturen. Høyttalerne var OK. DVD-spilleren så OK ut, men ikke **** om skuffen ville åpne seg. Og forsterkeren: tidenes transportskade, som omtrent ikke var mulig å se på utsiden av esken, faktisk så la jeg ikke merke til hakket i esken i det hele tatt. For å si det sånn: ett rør eller lignende hadde blitt kjørt hardt ned i toppen av esken, og dekselet på kabinettet var bulket så kraftig at det nesten tok i elektronikken nedenfor...

Needless to say, I was pretty damn pissed. Klokka var nå blitt noe over 1800, så å ringe til butikken var jo i prinsippet dødfødt. En kjapp "google" hos Brønnøysundregistrene ga meg navnet på innehaver, og like fort fant jeg mobilnummeret hans. Nå skal han f. meg få tenkte jeg! Men makan til ydmyk og beroligende kar har jeg aldri truffet, han klarte kunststykket å roe meg ned, sa at det var ikke noe problem. Ordner seg. Slapp av. Og siden forsterkeren tross alt virket, og jeg kunne bruke min goe' gamle United DVD spiller til å lire av musikk med, så avtalte vi at jeg skulle bare komme innom på mandag.

Vel fremme i butikken ble jeg overakt en ny DVD spiller uten at de engang gadd å kikke på den jeg sa var ødelagt, og angående forsterkeren sa de bare en ting: verste vi har sett av transportskade noensinne. Men ett problem hadde de, det var nemlig utsolgt for AVR635 i Norge, den var utgått og erstatningsmodellen kom først over nyttår...men de skulle se hva som kunne gjøres.

I forgårs fikk jeg telefon fra butikken: Importøren (Harman/Neby) kunne ikke hjelpe innen rimelig tid, så det står en sprell ny AVR7300 og venter på deg i butikken!

Så nå trenger jeg bare noen høyttalere til og en sub. Høyttalere må være smittsomme, nå har jeg klart meg uten anlegg i snart 10 år, og så snart jeg endelig går til innkjøp så får jeg lyst på mer...:?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er ikke dette en solskinns historie så vet ikke jeg
    Knall kundeservice, og en solid oppgradering på forsterkersiden, kan det bli bedre ?

Newcomer Skripis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jo, trenger jo ny stereobenk nå...beistet har ikke sjans i havet til å få plass der. Så foreløpig er det gulvplass.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik hjelpsomhet fortjener all publlsitet som overhodet mulig. Ære være dem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har en del kjennskap til denne fyren på radiosalongen og må si at det er en utrolig kundeservice der enn mange av de andre plassene jeg har vært! Ære være dem som han over her sier!

Og overasker meg ikke denne historien her når det gjelder salongen på stoa! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Radiosalongen er topp!

Stiller meg i rekka over fornøyde kunder hos Åge og Radiosalongen. Har ikke handla hos mannen på noen år, men var innom for litt rådføring på bilstereo her om dagen og det er bare å ta av seg hatten for den mannen. Han kunne lett solgt meg noen helt greie høyttalere til å bytte ut de originale dørgreien som sitter i Skodaen, men han anbefalte et par andre løsninger til max 4000 som jeg valgte å tenke på. Etter en tur innom hos Strømmen Bilstereo (jeg bor i Oslo) hvor de prøvde å pushe en total pakke til rundt 8 lapper (jeg sa flere ganger at jeg ikke var interesert i å legge mye penger i sakene) kan jeg bare konstatere at prisene er gode også, den Kicker basskassa som Radiosalongen skulle ha 1400 spenn for, kosta 1990 hos Strømmen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •