HiFi Huset på Jar

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFi Huset på Jar

Jeg har vært kunde hos HiFi Huset på Jar i et drøyt ett år nå. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd kunde så langt.
    Jeg skal passe meg vel for ikke å drive reklame eller på annen måte å promotere for HiFi Huset.
    Men faktum er at jeg fått de beste anbefalinger om løsning med den rimeligste veien frem til resultatet. Jeg har enda til gode å bli anbefalt de "dyreste" løsningene for mine utfordringer. Dette bygger tillitt og anerkjennelse over tid (noe som jeg vet andre har i tillegg til meg).
    Slik jeg opplever det hele så kjører HiFi huset en helt annen profil og tilnærming til ønskene enn alle andre (André?) i bransjen. Denne uken hadde jeg et spørsmål rundt mitt anlegg og ringte inn ved 14-tiden. Andrè var som alltid opptatt men ba meg om å vente litt. Ved 21' tiden ringte André tilbake og lurte på hva problement var. Dette fremstår for meg som utmerket kundeservice og en motivasjon for å hjelpe meg som kunde for å maksimere min ivestering.
    For meg betyr dette rett og slett en leverandør som man kan stole på. Om man bruker en del kroner på denne hobbyen så er dette gull verdt (for meg i alle fall).:-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Jeg skal passe meg vel for ikke å drive reklame eller på annen måte å promotere for HiFi Huset.
    Nånå ... :-?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg opplever det hele så kjører HiFi huset en helt annen profil og tilnærming til ønskene enn alle andre (André?) i bransjen. Denne uken hadde jeg et spørsmål rundt mitt anlegg og ringte inn ved 14-tiden. Andrè var som alltid opptatt men ba meg om å vente litt. Ved 21' tiden ringte André tilbake og lurte på hva problement var. Dette fremstår for meg som utmerket kundeservice og en motivasjon for å hjelpe meg som kunde for å maksimere min ivestering.
    Jeg har ikke samme erfaring som deg. Jeg har handlet på HIFIhuset ved et par anledninger og måt begge gangene ringe MANGE ganger for å få tak i Andre', for han ringte aldri opp igjen. I tillegg er prisene de operer med mildt sagt villedende.
    Produktene er bra i mine ører

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    ringe MANGE ganger for å få tak i Andre', for han ringte aldri opp igjen.
    Kan vel ikke gjøre annet enn å si meg enig der:-?
    Men når sant skal sies: Hva finner man seg vel ikke i for å få de hifi-produktene man vil ha...:-D

Om jeg lurer på noe, finnes det alltid et annet sted å få svar. Bortsett fra pris og levering da.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er enig og uenig i en del ting som har blitt sagt her..! Jeg bor ikke lang unna, og har vært der en del og har hatt en del kontakt med hifi huset så de vet godt hvem jeg er. Men jeg synes det er utrolig frustrerende at det er kun en person som man kan snakke med der.. Som oftest når man ringer er andre opptatt med kunder og man må ringe tilbake, eller om man er heldig så ringer han tilbake. Men slik jeg har fått intrykk av, så ringer han som oftest ikke tilbake.

Men alikevel synes jeg det er et hyggelig sted å komme til. Når man først slipper til så er de veldig blide og vil gjerne bruke tid på kunden.

Så for min del så kan jeg gjerne anbefale hifihuset, men man bør være tålmodig hvis man tar kontakt via telefon!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt avslappet til om HiFi huset eller andre leverer de beste varene. Jeg har (er) kunde hos HiFi Centralen , Stereofil og HiFi Klubben ved siden av - så jeg er på ingen måte "religiøs". Men, jeg har lagt meg opp mine preferanser når det gjelder "edruelighet" rundt innkjøp av elementer.
    Alle må gjøre sine erfaringer - jeg deler mine med dere.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifihuset har etter min mening utmerket service. Jeg har selv opplevd det flere her klager på, nemlig å måtte ringe mange ganger selv for å få tak i André. Men når man har vært der ute og ser hvor mye mobilen til André ringer, kan jeg faktisk forstå at han kan glemme å ringe folk tilbake. At man kan bytte inn utstyr og få låne med produkter hjem, skiller Hifihuset seg ut ifra mengden på en svært positiv måte

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når man har vært der ute og ser hvor mye mobilen til André ringer, kan jeg faktisk forstå at han kan glemme å ringe folk tilbake.
    Da er de kanskje for få folk der?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 1,5 måned siden var jeg der nede og hadde en gjennomgang på oppsett jeg ønsket, Andre var hos meg nesten hele tiden og viftet og pekte og kom med nye ideer.Han er hyggelig, kunskapsrik og selger på sin hals

Etter besøket sa jeg att jeg skulle ringe til han en av de påfølgende dagene
    for avklaring av tilbud, Dette ble også gjort, han ba meg da sende han en mail til Helle, grunnet stor på gang på tlf,så ville han ringe meg opp igjen asap med forslag.

Jeg venter fortsatt på svar.... Jeg syntes dette er respektløst ovenfor meg som kunde..Hadde jeg oppført meg som han i dette tilfellet i min jobb så hadde jeg vært arbeidsledig..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jevnt over gode erfaringer med service (sånn bortsett fra demo med "nei, du kan ikke høre på det der med skikkelig anlegg vet du, la meg sette på en CD her"), og vil sikkert handle der igjen, men må si prisingen irriterer meg.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de kanskje for få folk der?
    Nei, det er for mange som ringer.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at Andrè kan være dårlig til å ringe opp, og sånn, men han er jo bare et menneske også. De har visstnok stor pågang der. Jeg fant etterhvert ut at det beste var å ringe og prate med ham, for så å sende en SMS hvis jeg lurte på noe annet, da ringte han gjerne opp rundt 17 for å prate. Jeg er generelt meget godt fornøyd med service og priser og ikke minst produktene. Eneste som ikke har levd opp til forventingene var Cobaltene...

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har vært der en gang

Snudde praktisk talt i døra når jeg så hvor rotete og koatotisk det var der. Tror at hvordan en butikk fremstår gjenspeiler hvordan butikken er på andre områder, for eks kundeoppfølging etc.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke samme erfaring som deg. Jeg har handlet på HIFIhuset ved et par anledninger og måt begge gangene ringe MANGE ganger for å få tak i Andre', for han ringte aldri opp igjen.
    Dette er jeg enig i. De skulle hatt en ekstra i butikken. Àndre er alltid opptatt, og enkelte ganger er det håpløst å få en god samtale ut av mannen. Dette gjelder forøvig om man handler for 2000,- eller 200 000,- så uan har rett og slett for mye å gjøre - for liten kapasitet.

I tillegg er prisene de operer med mildt sagt villedende.
    Tenker du på de veilende? I motsetning til andre butikker, regner han stort sett de veiledende prisene ut i fra hva de koster ellers i europa. Spør du for eksempel om prisen på et Meridian produkt, tar han den britiske prisen i pund med dagens kurs som utgangspunkt, uten tanke på norsk MVA. Så har han gode rabatter på dette. Det samme gjelder Focal. Flere andre hifi-butikker er kraftig overpriset, og selger nærmest uten rabatt.

Du kan kanskje kalle det villedende at han sjelden selger produkter til veiledende. Men rabatt vil avhenge av hvor mye du kjøper for, og ikke minst vet jeg ikke hvorvidt produsentene blir så glade om han går ut med en fast prisliste som ligger langt lavere enn resten av europa.

Personlig er jeg godt fornøyd med HiFi Huset. Alle gangene jeg har handlet der har jeg følt jeg har fått mye for pengene, og de er greie med hjemlån - god service. En fordel om de hadde fått en butikkmedarbeider til, men uten at det går ut over prisene selvfølgelig.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg har lurt på er hvorfor ikke han har laget en liste ferdig med rabatter som Helle ( ? ) kunne ha, for jeg har ofte ringt for å høre om priser på produkter, og hun er jo alltid på tråden, men "Andrè er i demo" "Han er litt opptatt" "Ring igjen om 20 min" osv osv. Da kunne jo hun gjerne hjulpet oss ut med priser ihvertfall.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dere forvirrer forskjellige ting her. Jeg ble tidlig advart om at Hifihuset på Jar ikke fungerer helt som andre butikker, og måtte pent tilpasse meg det. Jeg vet at det alltid er enorm pågang, og at når en såpass strøm med høyttalerkåte mennesker ringer på en og samme mobiltelefon fra morgen til kveld, så går det ikke like bra som på en sjappe hvor ansatte / kunder -ratioen er litt mer tilgivende.

Det at André burde ansette flere folk henger heller ikke helt sammen. Siden alt går igjennom han, og siden han er kjent for gode rabatter i ny og ne, er det nok konsekvent at det ikke jobber flere der.

Det er best å innse dette så fort som mulig og tilpasse seg etter det. Ellers kommer man ingen vei.

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med Hifihuset, selv om kundeoppfølgingen er helt latterlig elendig, får jeg gode priser.
    Men hvorfor kan de ikke ha et SALG og få ut mye av "dritten"? De skulle stengt sjappa en uke og tatt en skikkelig rydd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det snakk om hifihuset i bærum eller??? isåfall må jeg si meg veldig uenig med trådstarter, faktisk den "sløkkeste" i bransjen som jeg har vært borti så langt, uten tvil. sikkert bare untak slik som alle andre i bransjen når de får høre om dårlig service. Men jeg er ganske så sikker på at jeg ikke kommer til å handler der noen gang..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det du sier Finvåg, er det ett sted som frister å legge igjen mer penger så er det hos Andrè; så får heller kundekontakt og sånn være litt pø om pø.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det du sier Finvåg, er det ett sted som frister å legge igjen mer penger så er det hos Andrè; så får heller kundekontakt og sånn være litt pø om pø.
    Jepp var akkurat noe slikt jeg regnet å få som svar, responsen på slike tråder blir alltid forskjellig. Men denne bedriften er den jeg har dårligst erfaring med. Jeg er fullstedig klar over at hifihuset selvsagt har en del fornøyde kunder, viss ikke hadde de vel vært konkurs for lenge siden.

Det har vært mye oppstyr runt om OHFC også det siste året, vor bla servicen har vært i fokus eller manglende service. Det var vel gjerne flere tråder om dette på hifisentralen, vor noen forteller om den eledige servicen de har fått. MEN nå skal det jo sies at OHFC er kansje den største haifaisjappa her til lands, og tipper pga beliggenhet at de har den dyreste husleia. Men jeg tipper denne butikken går som det suser etter de bygde jo til og med ut i år, selv om mange ikke er helt fornøyd med vordan de driver.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •