HiFi Huset på Jar - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mine erfaringer med Hifihuset er veldig bra. Noe en sikkert kan se utifra hva utstyr jeg har.
    Er enig med dere at det ikke alltid er like lett å få tak i Andre på tlf. Men mine erfaringer er at det er lettere å få tak i han enn det er å få hjelp i enkelte andre hifi butikker. Her blir ihvertfall tlf altid besvart.

Servicen er bra synes jeg, her får en låne og teste hjemme det en vil kjøpe uten å måtte legge ut masse penger. Dette har stor betydning når jeg kjøper ting ihvertfall.

Han kommer også veldig ofte med bra anbefalinger og tips. Og ikke minst, er det veldig hyggelige folk, så er trivelig å bare titte innom om jeg kjører forbi.

Så jeg har ingenting negativt å si om denne butikken. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også få skyte inn en annen positiv ting, og det er at André alltid er ærlig om produktene sine. Man får ikke falske løfter og sleske selgertriks, selv om André er en veldig god og effektiv selger på sin måte. Jeg har aldri dratt hjem fra Hifihuset og angret på at jeg la igjen pengene mine der

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **** Marantz - har du tid til dette? Trodde du satt limt til dine nye høyttalere og ikke hdde øye (øre) for noe annet akkurat nå???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer:

POSITIVT
    Hyggelig fyr, gode fagkunnskaper, god behandling av kunder når de er i butikken, gode priser(?), gode produkter, mulighet for hjemlån

NEGATIVT
    Useriøs prising av produkter, ((?) virker litt som om produktene er overpriset i utgangspunktet slik at en kan gi masse prosenter og lure kunder til å tro de har gjort et bra kjøp), dårlig kundeoppfølging, "umulig" å få tak i på tlf, dårlig webside, rotete butikk

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    **** Marantz - har du tid til dette? Trodde du satt limt til dine nye høyttalere og ikke hdde øye (øre) for noe annet akkurat nå???
    Jeg er jo ganske AV(forum)hengig også da, så jeg måtte titte innom før jeg tar kvelden I morgen skal jeg stå opp tidlig så jeg får mange timer med lyd

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    En ting jeg har lurt på er hvorfor ikke han har laget en liste ferdig med rabatter som Helle ( ? ) kunne ha, for jeg har ofte ringt for å høre om priser på produkter, og hun er jo alltid på tråden, men "Andrè er i demo" "Han er litt opptatt" "Ring igjen om 20 min" osv osv. Da kunne jo hun gjerne hjulpet oss ut med priser ihvertfall.
    Hvorfor ikke like godt ha en tilgjengelig liste med reelle priser, istedenfor alt dette rabattullet? Har noen noengang kjøpt et produkt til veiledene pris der? Frister nesten å lage en poll på det. For all del, fint med kvantumsrabatter og litt ekstra service for trofaste kunder, men om samtlige priser bare er tull kan man nesten lure litt på lovligheten av det.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært kunde hos hifihuset siden meridian kom med sin 500 serie. Andrè har alltid vært like stressa og overarbeidet, men han er hyggelig, kunnskapsrik, ærlig og gir deg en god deal samme om du kjøper for 5000 eller 500.000.
    Bransjen trenger flere ildsjeler som Andrè.
    Men jeg er helt enig i at han kunne ansatt noen flere selgere, han taper nok mange salg på grunn av sin litt distre fremtreden.
    At butikken ser ut som et bomba****hus og mangler skikkelig demorom er heller ikke positivt. Hifihuset bør bli litt strengere på innbytte og ha et skikkelig salg minst en gang i året slik at han får ryddet opp i butikken og ihvertfall fikset ett skikkelig demorom.
    Jeg føler meg alikevel mer "hjemme" hos hifihuset enn jeg gjør hos de polerte selgerene til OHFC eller Hifi senter kjeden. Mongo reglene til klubben og deres uvitende selgere gidder jeg ikke lenger å forholde meg til.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Priser - det er et godt spørsmål når det gjelder HiFi og AV generelt. Kun HFK operere med listepris = gatepris, alle andre har et mer avslappet forhold til dette. Jeg har sjekket prisen på de elementene (gjelder Chapter og Focal)som André har solgt til meg mot tilsvarende i resten av europa. Han er helt på linje med hensyn til listepris (villedende).
    Dette overlater til oss å mene om hva som er fornuftig pris på utstyr ut i fra hvordan vi betrakter beskaffenheten. Liker vi ikke lyden eller design - så lar vi være. Liker vi det - så sjekker vi opp mot andre tilbydere i markedet mot tilsvarende utstyr.
    En selv må jo til slutt bestemme om lyden er verdt kronene som skal til. Dette avgjøres etter å ha hørt på utstyret - mer enn å se på veiledene pris eller rabatter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg vil også få skyte inn en annen positiv ting, og det er at André alltid er ærlig om produktene sine. Man får ikke falske løfter og sleske selgertriks, selv om André er en veldig god og effektiv selger på sin måte. Jeg har aldri dratt hjem fra Hifihuset og angret på at jeg la igjen pengene mine der
    Nå ja.. jeg vet ikke.. Han sa ingenting om at Cobaltene jeg kjøpte låt lyst og kunne bli for skarp... og demonsterte de med en billig yamaha... i et rom stappa med høyttalere... og overtalte meg til å handle uten å prøve dem hjemme først..

Bortsett fra dette har jeg bare gode erfaringer med André. Hadde ikke noe stort problem med å komme i kontakt med han. Ordentlig hestehandler ja men grei kar og han er ærlig om andre produkter han selv ikke selger. Og null problem med hjemlån. Tilbøy seg å komme hjem til meg for å finne ut av problemet med Cobalt. Ikke værst selv om jeg tror han tenker på senere innbytte og langvarig kundeforhold.

Jeg fant i allefall ut at prisene stemte godt overens med importøren i Danmark.

Jeg er ute på nye "morro"lytterunde og skal prøve å få hørt 1027 hos han, hvis han har fått bedre forhold til demo. Referat kommer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg er ute på nye "morro"lytterunde og skal prøve å få hørt 1027 hos han, hvis han har fått bedre forhold til demo. Referat kommer.
    Eller du kan komme hit eller til Marantz for å høre disse hærlighetene. Jeg stiller gjerne opp om det er ønskelig. 1027'erne har fått pen omtale rundt forbi og det kan være hyggelig å se / høre disse i et "real" oppsett. Send meg en PM om det er interessant.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er prisene til Andre så gale i utgangspunktet da?
    Grunnen til at han kan slå av prisen litt er kanskje fordi det bare er 3 som jobber der. Skulle han lønnet 8 selgere måtte han jo hentet inn ganske mye penger slik at han kunne betale de. Noe som ville gått utover oss.
    Alle hifi butikker gir rabatt på det de selger, noen butikker er bare mere gjerrige på det. De som ikke gir rabatt tjener da veldig mye mere per produkt.

Jeg tror ikke han overpriser produktene sine. Han har samme pris på sine ting som du vil finne i andre land eller forhandlere som selger samme prdukter. Focal er ikke billigere i Sverige eller Danmark F.eks. Da ville det jo vært merkelig om han stilte med andre prislister som innkluderte rabatter.

Jeg synes måten han driver butikk på er meget bra.
    Som nevnt før i tråden, Jeg har heller aldri følt meg lurt eller angret når jeg har handlet hos Hifi huset. Jeg annbefaler alle jeg kjenner som skal ha hifi å ta en tur til Bærum før de handler. Ingen av de har angret, de får alltid bra match på det nye utstyret de kjøper sammen med det de har hjemme fra før.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig tralltrall, det jeg mente var at Helle kunne hatt en liste med litt gode priser slik at det var mulig å få svar på konkrete produkter uten å måtte ringe 5 ganger for å få Andrè på tråden.

Men, jeg er som sagt godt fornøyd med butikken. Jeg byttet inn mine Cobalter og fikk bra igjen for dem. Og da jeg kjøpe 1007be var dealen den at jeg kunne ha dem, og var jeg ikke fornøyd tar jeg kontakt og kan få byttet i noe annet uten tap. Kan ikke klage på det.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •