Gode brukt-kjøp! (Regler i 1.post) - Side 146

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 146 av 164 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 ... SisteSiste
Viser resultater 2,901 til 2,920 av 3277
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg fant et par slike på dynga sist jeg leverte noe, men den ene var defekt. Derimot fant jeg tilhørende senter i 100% teknisk stand og fikk solgt den for 2200,-.
    Opplyste du til kjøper at du hadde funnet den på søppeldynga da? 8)

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle han det, om den var i orden?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddal
    Godt poeng De var forsåvidt kommet inn dagen før og det var ikke regn den uken ;D

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddal
    Så du ville altså ikke reagert om du hadde funnet ut at centern du betalte over 2k for kom fra søppla?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg fant et par slike på dynga sist jeg leverte noe, men den ene var defekt. Derimot fant jeg tilhørende senter i 100% teknisk stand og fikk solgt den for 2200,-.
    Jeg ville ikke snakket så høyt om det der. Denne tråden handler om gode bruktkjøp, ikke tvilsomme salg. Tvilsom, fordi man ikke kan stå 100% inne for et produkt man ikke kjenner snev av historien til. :-?

Senteren kan være i god stand (innvendig), og umodifiset, men det er ingen garanti. Det er heller ingen garanti at senteren ikke er tjuvgods. Jeg ville hevet kjøpet hvis jeg hadde blitt klar over et slikt salg.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg jobbet en stund på et slikt mottak, og du verden hva folk hiver! Han fant seg datautstyr, forsterkere, høyttalere etc. i topp stand. Folk hiver alt mulig, uten å tenke på at det hadde vært like greit å solgt det brukt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant han mange Klipsch RC-64, Primare I21, Rotel...? Eller fant han rett og slett "søppel"?

Jeg har hatt en filosofi og det er å annonsere "Gis bort" fremfor å kaste det. Det har vært tjukkas-TV, o.l. Å selge "søppel" for 2.000 kroner hadde jeg aldri turt. Men, vi har tydeligvis ulik etisk standard...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig! :shock:
    Marten Miles III
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noko av grunnen til at vi får ting billig på bruktmarkedet er vel nettopp at vi ikkje kan vite historikken til komponenten, ei heller korleis den forrige eigaren har behandla den. Skulle ein brukt den logikken så kunne ein vel aldri ha solgt ein bruktbil heller?

Det er klart at om ein finn noko i søpla så må ein vere påpasselig, men så lenge komponenten virker slik han skal, og ein ikkje ser noko estetisk feil med han, så er det vel heller ikkje noko som tilseier at denne ikkje kan selgast vidare?

Regner med omtalte senter-kanal ikkje vart solgt som "strøken",isåfall heller vi over på den meir suspekte sida.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Noko av grunnen til at vi får ting billig på bruktmarkedet er vel nettopp at vi ikkje kan vite historikken til komponenten, ei heller korleis den forrige eigaren har behandla den. Skulle ein brukt den logikken så kunne ein vel aldri ha solgt ein bruktbil heller?

Det er klart at om ein finn noko i søpla så må ein vere påpasselig, men så lenge komponenten virker slik han skal, og ein ikkje ser noko estetisk feil med han, så er det vel heller ikkje noko som tilseier at denne ikkje kan selgast vidare?

Regner med omtalte senter-kanal ikkje vart solgt som "strøken",isåfall heller vi over på den meir suspekte sida.
    Den ble nok ikke solgt som strøken. Jeg mener det var en god pris i og med at bare diskanten i den selges for 1200-2000kr. Jeg åpnet i tillegg senteren for å sjekke over at alt var i orden.

Uansett så vet man ikke hva man får når man kjøper en center som er nærmere 20 år. Kjøperen var uansett fornøyd og har ikke hørt noe i ettertid!

Forstår ikke hvorfor folk greier å lage slikt styr over en slik liten sak

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns jeg gjorde et godt kjøp idag da jeg fikk tak i en 3 år gammel ubrukt SVS 20-39PC-plus til 2000.-
    Bare flaks, men godt med det en gang iblandt å.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Syns jeg gjorde et godt kjøp idag da jeg fikk tak i en 3 år gammel ubrukt SVS 20-39PC-plus til 2000.-
    Bare flaks, men godt med det en gang iblandt å.
    Ser det er en som selger sine B&W 804 Diamond til skampris på brukten her også ;D

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/79616

Advance Acoustic forsterker+cd spiller til 4 lapper. Vurderer nesten å kjøre over åsen og hente det selv til et oppsett nr 2

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500,- i avslag på forrige annonse:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...9690&cat=last7

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/79811

GRATIS! Billigere blir det ikke....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg ville ikke snakket så høyt om det der. Denne tråden handler om gode bruktkjøp, ikke tvilsomme salg. Tvilsom, fordi man ikke kan stå 100% inne for et produkt man ikke kjenner snev av historien til. :-?

Senteren kan være i god stand (innvendig), og umodifiset, men det er ingen garanti. Det er heller ingen garanti at senteren ikke er tjuvgods. Jeg ville hevet kjøpet hvis jeg hadde blitt klar over et slikt salg.
    Argumentasjonen din holder overhodet ikke vann. Alle ting du kjøper brukt av folk du ikke kjenner, kan også ha vært tyvegods en gang. Jeg ser heller ikke noe som helst galt i å selge ting videre med fortjeneste, enten du har funnet det eller kjøpt det billig på loppis. Hvis prduktet man selger er i orden og svarer til beskrivelsen, betyr det lite for kjøper om man har funnet det på gjenvinningsstasjonen. Ting er ikke automatisk søppel selv om folk vil kvitte seg med det. Jeg har selv solgt mange ting med fortjeneste, ting jeg har funnet på loppemarked eller kjøpt billig på finn, og et tilfelle der jeg fant noe på gjennvinninga. Mener du virkelig det er uetisk å tjene penger på videresalg? Dessuten er du bra naiv hvis du tror noen ville gitt deg pengene tilbake fordi du var sur for at de hadde tjent noen kroner.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere, er dette et godt brukt-kjøp?
    JBL SVA2100 & 1800 - FINN Torget

7000 for jbl sva 2100 og
    5000 for jbl sva 1800.

Newcomer BKaz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne dere vennligst...

...ta resten av den diskusjonen i en mer egnet tråd? Kanskje?? :idea:

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vore ein av mine favs tråder her på avforum lenge dette. Men slikt OT krangling ødelegger jo heile moroa...
    Dere får ta det på PM om dere skal ha det så fortreffelig artig med å krangle/diskutere/argumentere etc. Lite poeng for oss som er ute etter gode bruktkjøp å lese dette!

Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Argumentasjonen din holder overhodet ikke vann. Alle ting du kjøper brukt av folk du ikke kjenner, kan også ha vært tyvegods en gang. Jeg ser heller ikke noe som helst galt i å selge ting videre med fortjeneste, enten du har funnet det eller kjøpt det billig på loppis. Hvis prduktet man selger er i orden og svarer til beskrivelsen, betyr det lite for kjøper om man har funnet det på gjenvinningsstasjonen. Ting er ikke automatisk søppel selv om folk vil kvitte seg med det. Jeg har selv solgt mange ting med fortjeneste, ting jeg har funnet på loppemarked eller kjøpt billig på finn, og et tilfelle der jeg fant noe på gjennvinninga. Mener du virkelig det er uetisk å tjene penger på videresalg? Dessuten er du bra naiv hvis du tror noen ville gitt deg pengene tilbake fordi du var sur for at de hadde tjent noen kroner.

Side 146 av 164 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •