Effek forsterkter til B&W DM 604 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Newcomer Computerwolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effek forsterkter til B&W DM 604 S3

Hei

sitter og ser på effekt forsterkere til DM604 og har kommet opp med to kandidater: Midgard oberon 6.1 og Parasound New Classics 275*275. har ikke hørt noen av dem men har noen krav til lyd, vil helst ha presis og krafig bass, er ikke særlig fan av skarpt diskant. Effekt forsterkren skal brukes sammen med en Denon 2807 hvis det har noen betydning. Hvi noen har anbefalinger av andre effekt forsterkere til rund 14k tar jeg gjerne i mot forslag.

håper noen kan dele noen erfaringer osv. på dette emnet?

på forhånd takk.

mvh Andreas

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har B&W selv, og har siklet på en Rotel 1080 lenge... den skulle vel være i din prisklasse... Er ingen ulempe at B&W bruker Rotel under utviklingen av høyttalere heller.

Midgard+B&W finnes det meninger her inne som rapporterer at kombinasjonen blir noe lys og skarp (søk rundt på forumet). Parasound tør jeg ikke kommentere.

Lykke til, og rapporter gjerne hva du kommer frem til...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikk
    Har B&W selv, og har siklet på en Rotel 1080 lenge... den skulle vel være i din prisklasse... Er ingen ulempe at B&W bruker Rotel under utviklingen av høyttalere heller.

Midgard+B&W finnes det meninger her inne som rapporterer at kombinasjonen blir noe lys og skarp (søk rundt på forumet). Parasound tør jeg ikke kommentere.

Lykke til, og rapporter gjerne hva du kommer frem til...
    Helt enig med erikk her. Rotel og B&W er en meget god kombinasjon. Har selv hatt 1080 på 604S3, å kan bekrefte at det spiller meget bra. Kan vel tenke meg at Parasound kan bli litt for skarp

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, Rotel har jeg sett litt på og inntrykket er ganske bra så jeg tror jeg går får en Rotel 1080 eller en brukt 1090 hvis jeg kan finne det, men jeg vil gjerne ha flere innspill hvis noen har noe og dele?

mvh Andreas

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Computerwolf
    Takker for svar, Rotel har jeg sett litt på og inntrykket er ganske bra så jeg tror jeg går får en Rotel 1080 eller en brukt 1090 hvis jeg kan finne det, men jeg vil gjerne ha flere innspill hvis noen har noe og dele?

mvh Andreas
    Vet jo også at Thule funker meget bra på B&W. Det står en Tule Space PA350B demo brukt Effektforsterker på hifiklubben i Oslo (Marcus Thranesgt) til 12500kr. Den koster vel nest 28000 ny. Kan jo være et alternativ

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om Jungson til dette oppsettet da?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vet jo også at Thule funker meget bra på B&W. Det står en Tule Space PA350B demo brukt Effektforsterker på hifiklubben i Oslo (Marcus Thranesgt) til 12500kr. Den koster vel nest 28000 ny.
    okey tror jeg tar meg en tur til oslo i morgen jeg da Har du noen erfaringer med lydsignaturen til Thule?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Computerwolf
    okey tror jeg tar meg en tur til oslo i morgen jeg da Har du noen erfaringer med lydsignaturen til Thule?
    Egentlig ikke. Men har hørt Thule på B&W. Synes det låt bra. Åpen og fint lydbilde. Man må nesten bare dra å høre selv Tror ikke du blir skuffet. Dessuten er kan den bygges fra 5CH til 7CH + at den er mye kraftigere i 2CH stereo. Er en kanpp på forntpanelet som veksler mellom 2CH og 5 CH

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W kan være veldig lyse om man ikke sitter med de nyeste oppdaterte modellene. For eksempel er det enorm forskjell på 802N og 802D, og det samme gjelder i stor grad for andre modeller. Det var vel egentlig nåværende 703 som startet den "nye" B&W-sounden.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    B&W kan være veldig lyse om man ikke sitter med de nyeste oppdaterte modellene. For eksempel er det enorm forskjell på 802N og 802D, og det samme gjelder i stor grad for andre modeller. Det var vel egentlig nåværende 703 som startet den "nye" B&W-sounden.
    lyse sier du? jeg har hørt B&W DM604 S3 to ganger så langt begge gangene på en Denon 3806 og jeg kan ikke si at jeg har merket noe annet en veldig mild diskant, skal høre dem engang til i dag. men hvis noen har foremeninger om høytalere til rundt 12k som har mer trykk i bassen en dem så bare kom med det. men mitt personlige inntrykk av DM604 var i alle fall ikke at dem var lyse, men som sagt skal jeg høre dem engang til i dag, så får vi se.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    604's største problem er vel egentlig litt pudding bass som ikke rettes opp selv med godt forsterkeri. Syns PAtos 402 er en mye mer gjennomført høyttaler slik sett. Men alt i alt er 604 en kjempegod høyttaler.

Tror MA Oberon 4.1 og 6.1 er de som rettferdiggjør 604 best. (også Embla har gode modeller..).

EDIT: Enig med Snickers-is på BW's lydsignatur. var nye 700 serien som fikk meg til å åpne øynene for BW. Aldri likt dem noe spessielt. (600s3 serien har dog vært en OK serie, hvor 603 er den klare favoritten foran 601).

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at en Rotel 1080 eller 1090 kunne virke bra sammen med et par B&W DM604.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Tror nok at en Rotel 1080 eller 1090 kunne virke bra sammen med et par B&W DM604.
    Helt enig ja. Har selv 1090 og har hatt 1080. Begge fungerer meget bra på 604S3

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    604's største problem er vel egentlig litt pudding bass som ikke rettes opp selv med godt forsterkeri. Syns PAtos 402 er en mye mer gjennomført høyttaler slik sett. Men alt i alt er 604 en kjempegod høyttaler.

Tror MA Oberon 4.1 og 6.1 er de som rettferdiggjør 604 best. (også Embla har gode modeller..).

EDIT: Enig med Snickers-is på BW's lydsignatur. var nye 700 serien som fikk meg til å åpne øynene for BW. Aldri likt dem noe spessielt. (600s3 serien har dog vært en OK serie, hvor 603 er den klare favoritten foran 601).
    hmm ok. så du mener patos ville være en bedre innvestering? jeg har sett litt på Patos Lyric 502 til 16k er noe og satse på? er ikke veldig fan av pudding bass vil helst ha mye trøkk men vil ha mye bedre kvalitet på lyden en det cerwin vega gir....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig ja. Har selv 1090 og har hatt 1080. Begge fungerer meget bra på 604S3
    ser du har høyttaleren vi prater om selv, hvordan er ditt inntrykk av disse da? er du fornøyd og hvordan er bass gjengivelsen?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

604 S3 og Rotel

Har kjørt 604 S3 på Denon 3805 nå en 14 dagers tid. HT mister pusten og fremstår med en "hard" diskantlyd ved noe pådrag. Vurderte Bi-Amp. på 3805, men har blitt anbefalt, her i AVF samt av andre "kjennere", kombinasjonen B&W og Rotel. Mitt valg hva gjelder effektforsterker til 604 ble dermed RB 1080. Den ankommer kinorommet her i løpet av uka, sammen med "lillebroren" 1070. 1070'n skal bridges opp i mot LCR600 S3 senter. Forventer et bedre basstrykk i hele volumregisteret samt et "mykt og fyldig" lydbilde. Gleder meg vilt og uhemmet til første prøvekjøring :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Har kjørt 604 S3 på Denon 3805 nå en 14 dagers tid. HT mister pusten og fremstår med en "hard" diskantlyd ved noe pådrag. Vurderte Bi-Amp. på 3805, men har blitt anbefalt, her i AVF samt av andre "kjennere", kombinasjonen B&W og Rotel. Mitt valg hva gjelder effektforsterker til 604 ble dermed RB 1080. Den ankommer kinorommet her i løpet av uka, sammen med "lillebroren" 1070. 1070'n skal bridges opp i mot LCR600 S3 senter. Forventer et bedre basstrykk i hele volumregisteret samt et "mykt og fyldig" lydbilde. Gleder meg vilt og uhemmet til første prøvekjøring :-)
    Blir nok bra det. Men ville heller ha kjørt Y-ledd ut fra preout for centeren på 3805 og kjørt inn på L og R på 1070. Biampe. Du må passe på så du ikke blåser centeren din hvis du velger å brokople 1070`n

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp to Rotel RB 1070 og enten brokoble de eller en til bass og en til resten.
    Har akkurat vært igjen en del diskusjoner med andre i samme situasjon og vi kom fram til at det ville være en glimrende ide!

Hvis du bare skal ha de til film og spill og sånn og lite til musikk var det best å brokoble de. da får du 2x360watt til en meget billig penge

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bra det. Men ville heller ha kjørt Y-ledd ut fra preout for centeren på 3805 og kjørt inn på L og R på 1070. Biampe. Du må passe på så du ikke blåser centeren din hvis du velger å brokople 1070`n

Takk for tips da-ty@online.no, igjen :-)

computerwolf: Del med oss dine lytteprøver. Det var vel i dag du skulle ta deg en lyttetur? Waiting....... ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp skal høre DM604 S3 og 703 på thule effekt forsterker i dag og kanskje noen til. skal skrive her om mine erfaringer da. skal prøve og få hørt disse to høyttalerne på rotel også etterhvert men vet ikke om det blir i dag, vi får se.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •