Effek forsterkter til B&W DM 604 S3 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Newcomer Computerwolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Tragisk dette da, var den ikke ny da, forlangte du å få ny vare?

Har selv mottatt Rotel RB 1080 i dag, kan bare si at 604 S3 fortjente dette og deler fortjenesten med lytterne ;-) Nå mangler kun RB 1070 av det sist ervervede, ankommer "Globen" i neste uke. Kabler er innkjøp, ligger klar :-D

Håper det ikke drøyer for lenge med forsterkeren din da!
    Har ikke vært i oslo enda, skal ditt på mandag og jo forsterkeren var ny den, han som hadde bestilt den ny hadde ikke bestilt den i den fargen han fikk så han fikk en annen, men kassen på denne var åpnet så de kunne ikke selge den som ny. problemet er så vidt jeg vet har ikke HFK denne på lager til vanlig, så det kan drøy en stund hvis jeg forlanger ny (hvis jeg i hele tatt får det da). kanskje jeg kan få gå opp til PA350B for et lite mellomlegg :twisted: Men vi får se, skal hente høyttalerne og slikt på mandag håper jeg så det blir lyd bare ikke like høyt Grattulere med Rotel dal, du får dele dine opplevelser med oss Blir sikkert høyt og tydelig :twisted:
    Edit: la ved et bilde av forsterkern, litt kunsterisk inspirert da....

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Computerwolf
    Jaja moroa med ny effekt forsterker varte ikke lenge nei.... 2 channel ingangene er ødelagt og må byttes :evil: skal levere den på mandag i oslo og få den reparet samtidig som jeg henter resten av utstyret. så jeg får klare meg uten effekt forsterkern en stund :cry:
    Maks uflaks da. Så typisk. Høres nesten ut som min uflaks det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tragisk dette da, var den ikke ny da, forlangte du å få ny vare?

Har selv mottatt Rotel RB 1080 i dag, kan bare si at 604 S3 fortjente dette og deler fortjenesten med lytterne ;-) Nå mangler kun RB 1070 av det sist ervervede, ankommer "Globen" i neste uke. Kabler er innkjøp, ligger klar :-D

Håper det ikke drøyer for lenge med forsterkeren din da!
    Hei igjen Mr Globe. Dan var 1080 på plass. Kan tenke meg du er fornøyd nå ja. Gi noen tilbakemeldinger når du har fått prøvelyttet litt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært i oslo enda, skal ditt på mandag og jo forsterkeren var ny den, han som hadde bestilt den ny hadde ikke bestilt den i den fargen han fikk så han fikk en annen, men kassen på denne var åpnet så de kunne ikke selge den som ny. problemet er så vidt jeg vet har ikke HFK denne på lager til vanlig, så det kan drøy en stund hvis jeg forlanger ny (hvis jeg i hele tatt får det da). kanskje jeg kan få gå opp til PA350B for et lite mellomlegg :twisted: Men vi får se, skal hente høyttalerne og slikt på mandag håper jeg så det blir lyd bare ikke like høyt Grattulere med Rotel dal, du får dele dine opplevelser med oss Blir sikkert høyt og tydelig :twisted:
    Edit: la ved et bilde av forsterkern, litt kunsterisk inspirert da....
    Dette ordner seg Computerwolf Får satse på at du får alt utstyret på mandag. Vi krysser fingrene for det

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hei igjen Mr Globe. Dan var 1080 på plass. Kan tenke meg du er fornøyd nå ja. Gi noen tilbakemeldinger når du har fått prøvelyttet litt
    Will Do:-D Har fått kjørt et par filmer i kveld, X-men the last stand (DTS ES 6.1) og Open Range (vannvittig omkringlyd). Det er helt klart et langt mere FYLDIG lydbilde. Det er først nå jeg forstår hva innlegg her på AVF, med teksten "får mer kontroll over frontene", betyr hva gjelder tilførsel av mer effekt. Fra å få følelsen av at 604 nærmest "mistet pusten" med 3805 som mating, er det nå flytting av luft i næmrest hele registeret, det er dybde og varme. Det eneste aberet med 1080'n jeg har skaffet meg var at den var helt sort, liker utseende på den med sølvstripa bedre. Hva gjør man da.....jo man ringer NeBy HiFi i Oslo og bestiller nytt frontdeksel. en ukes levering, kr. 500,- så er den der. DONE.

Så om noen trenger et sort deksel til Rotel RB 1080, send PM

Skal få kjørt litt Pink Floyd "Pulse" og Eagles "Hell Freezes over" DTS-versjon, i morgen. :-) Gleder meg allerede :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Will Do:-D Har fått kjørt et par filmer i kveld, X-men the last stand (DTS ES 6.1) og Open Range (vannvittig omkringlyd). Det er helt klart et langt mere FYLDIG lydbilde. Det er først nå jeg forstår hva innlegg her på AVF, med teksten "får mer kontroll over frontene", betyr hva gjelder tilførsel av mer effekt. Fra å få følelsen av at 604 nærmest "mistet pusten" med 3805 som mating, er det nå flytting av luft i næmrest hele registeret, det er dybde og varme. Det eneste aberet med 1080'n jeg har skaffet meg var at den var helt sort, liker utseende på den med sølvstripa bedre. Hva gjør man da.....jo man ringer NeBy HiFi i Oslo og bestiller nytt frontdeksel. en ukes levering, kr. 500,- så er den der. DONE.

Så om noen trenger et sort deksel til Rotel RB 1080, send PM

Skal få kjørt litt Pink Floyd "Pulse" og Eagles "Hell Freezes over" DTS-versjon, i morgen. :-) Gleder meg allerede :-D
    1080`n leverer varene den ja. Den får en liksom en kontroll over hele høytaleren. Så den siste X-men filmen her forleden jeg også, skal si det var sykt bra lyd på DTS EX sporet. Om du får tid en dag/kveld så bør du se Ringenes herre EX versjonen. Hvis du ikke har sett den da. Helt vanvittig bra lyd og bilde Annbefales!!!! Men hva gjør du med den røde lysdioden på 1080 da? Bytte til blå. Vi er vel litt utenfor tema som trådstarter hendvender seg til. Håper det går bra. Får kanskje starte vår egen Rotel tråd

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde kanskje lest hele tråden før jeg sendte PM, men shit au...

Forresten så anbefaler jeg ikke å brokoble RB1070 på B&W, hos meg hørtes bassen ut som pappeskelyd og ikke noe god i toppen...

Håper du blir fornøyd med Thule'n

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er vel litt utenfor tema som trådstarter hendvender seg til. Håper det går bra. Får kanskje starte vår egen Rotel tråd
    Håper du ,ComputerWolf, fortsatt finner dette relevant for tråden med tanke på overskriften? Gi beskjed om du finner vår Rotelanbefaling til å gå vel langt og bli for ensidig Vi sitter egentlig her å venter på din erfaring med din beslutning om å gå for kombinasjonen B&W 604 og Thule Space PA250B eller kanskje PA350B Venter i spenning på din etablering av minhjemmekino-site og dine lytterefaringer!

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Men hva gjør du med den røde lysdioden på 1080 da? Bytte til blå.
    Du sier noe, dioden skiller seg litt ut ja, og er et blikkfang....hmm...det skulle jo ikke være så vanskelig å finne en slik diode, i blå hmm.... Skal se på den når jeg åpner boxen.

1080`n leverer varene den ja. Den får en liksom en kontroll over hele høytaleren. Så den siste X-men filmen her forleden jeg også, skal si det var sykt bra lyd på DTS EX sporet. Om du får tid en dag/kveld så bør du se Ringenes herre EX versjonen. Hvis du ikke har sett den da. Helt vanvittig bra lyd og bilde Annbefales!!!!
    Har ikke sett denne i EX-versjon, anbefaling tatt :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Forresten så anbefaler jeg ikke å brokoble RB1070 på B&W, hos meg hørtes bassen ut som pappeskelyd og ikke noe god i toppen...

Brokoblingen du har gjort, er det med switchsettingen i boxen og tilkobling på +polene bak på forsterkeren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Burde kanskje lest hele tråden før jeg sendte PM, men shit au...

Håper du blir fornøyd med Thule'n
    Både jeg og Globe skal bruke 1070 på LCR 600. Så tror ikke det er moe særlig å brokople 1070 på senteren nei. Blir nok litt for mye pulver hvis man gjør det

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da gjør ikke noe at dere Diskutere Rotel er bare fint og høre flere meninger rundt alt av forsterker og muligheter med dem. ingen grunn til at diskusjonene skal dø ut fordi jeg har kjøpt forsterker :twisted:
    Edit: Hvordan tror dere DM604 S3 ville låte på Nad M25? :twisted:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nei da gjør ikke noe at dere Diskutere Rotel er bare fint og høre flere meninger rundt alt av forsterker og muligheter med dem. ingen grunn til at diskusjonene skal dø ut fordi jeg har kjøpt forsterker :twisted:
    Det vil nok låte meget bra. Vet også at Nad og B&W passer godt sammen. M25 er en sykt rå forsterker. Hørte den på 804 her forleden. Det spilte meget bra

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja da var det problemet kanskje løst jeg lærte i alle fall og lese manualer nøyere ops: fant ut at det var en innstiling for og bytte mellom balancd og unbalanced input jeg hadde oversett, så da gjenstår det bare og hente resten av anlegget på mandag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jaja da var det problemet kanskje løst jeg lærte i alle fall og lese manualer nøyere ops: fant ut at det var en innstiling for og bytte mellom balancd og unbalanced input jeg hadde oversett, så da gjenstår det bare og hente resten av anlegget på mandag.
    Ble det 706 eller 604 på deg?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg vurderte mellom 703 og 604 og falt litt for 604 men har bestemt meg for og høre noen ganger til før jeg tar en endelig avgjørelse så innkjøpet er utsatt til en gang i løpet av uken (håper jeg). hvis det blir 703 blir det bare sterio til og begynne med og så for resten komme etter hvert. kjøper jeg 604 kan jeg kjøpe alt på en gang, men vil jo at det skal vare litt da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg vurderte mellom 703 og 604 og falt litt for 604 men har bestemt meg for og høre noen ganger til før jeg tar en endelig avgjørelse så innkjøpet er utsatt til en gang i løpet av uken (håper jeg). hvis det blir 703 blir det bare sterio til og begynne med og så for resten komme etter hvert. kjøper jeg 604 kan jeg kjøpe alt på en gang, men vil jo at det skal vare litt da.
    Du vil vel ikke angre på 703. 704 er jo et godt alternativ det også. Må vel si at 7 serien er en del bedre når det gjelder mellomtone og diskant. Hvilken senter og bakhøytalere tenkte du på da?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 604 ville jeg bruke 602 på stativ som bak høyttaler og LCR600 som front. til 703 måtte det vel bli HTM7 som front og bak høyttalere er jeg ikke helt sikker på men 602 ville i alle fall bli for dyrt da. har satt av rundt 23000 til høyttalere men kan som sagt kjøpe 703 nå og se på resten av anlegget etter hvert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Til 604 ville jeg bruke 602 på stativ som bak høyttaler og LCR600 som front. til 703 måtte det vel bli HTM7 som front og bak høyttalere er jeg ikke helt sikker på men 602 ville i alle fall bli for dyrt da. har satt av rundt 23000 til høyttalere men kan som sagt kjøpe 703 nå og se på resten av anlegget etter hvert.
    Sant nok. Det er bra lyd i HTM7, men synes den blir litt liten i et så stort kino oppsett. For å bemerke så er det samme mellomtone i 704 som HTM7, Og 703 har samme mellomtone som i HTM3S. Blir en bra start med 600 serien hvis du velger den. Du blir fornøyd uansett, det er jeg sikker på

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted:
    Har ikke testet 604 med denne forsterkeren, men har 703 bi-ampet på M25 og jeg må si at jeg er mektig imponert over hvilen slam og dybde det er i bassen på de boksene med riktig forsterker - og det uten at det går ut over diskant og mellomtone - er bare helt hi-fi!! Jeg hører knapt forskjell når jeg kobler ut de to 10" subbene på normale lyttevolumer. På ekstremt høye volumer knekjører forsterkeren høyttalerne litt og de kan gi noe kasseresonans, og da er det greit og kjøre en deling på 40hz mot subbene.

Når det gjelder senter så har jeg prøvd HTM7. Den var genial på SACD, men ble litt for pinglete på film, så jeg beholdt LCR600. Synes den fungerer fint med 703. Ser på HTM3S som en mer verdig kandidat i dette selskapet.

Testet også Rotel 1080 og Lyngdorf SDA2175 på disse før jeg landet på NAD.

1080 var en bra match, men var ikke litt nær M25. Lyngdorf ga ingen slam og morrofaktor - spilte bare rent, pent og vakkert.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere og storfornøyd lytter av B&W 604 S3, må jeg bare skryte litt. Dette er en fantastisk høyttaler, knall god mellomtone, en høyttaler som leverer både punch og dypbass. Svakheten er kanskje hvor effektlysten den er, fikk først min "åpenbaring" med Midgard Audio 6.1, deretter prøvde jeg de på 1x Nakamichi PA7-II Stasis, helt fantastisk på begge to.

Vurderte lenge å oppgradere til 703, men den traff lissom aldri. Syntes den var for slapp og "kjedelig" i forhold til 604, det ble rett og slett "for mye" fokus kun på velspillende mellomtone, etter min mening. Men det er desidert en utrolig sterk kandidat i sin prisklasse uansett.

Selv synes jeg 604 S3 er en mer morsom høyttaler, som i tillegg gir mer value-of-the-money, bare husk å mat den godt med elektronikk, den er kresen.

Lykke til, du vil uansett gjøre et godt kjøp..
    Min personlige anbefaling: 604

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •