Kjøpe Pioneer reciever fra USA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer anders91 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe Pioneer reciever fra USA?

Har lett lenge og lenge for å finne den absolutt billigste pioneer VSX-516-S receiver og fant ut at det billigste var å kjøpe fra USA (her). Vil dette by på noen problemer?

Legger meg nå, så på forhånd takk til alle svar. Hadde vært veldigt kjekt viss noen hadde erfaringer med salg fra USA.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hvis du av en eller annen merkelig grunn har 110volt i kontaktene dine hjemme.

Vi andre har somregel 230volt.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk å legge til i prisen at du må ha en 110 volts omformer. Slik at du kan bruke den. Så det blir vel ikke så billig alikevel antageligvis. Vet ikke hva spilleren koster i norge eller hva omformer koster.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sender de gratis til Norge heller.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styr klar!

Sitat Opprinnelig postet av anders91
    Har lett lenge og lenge for å finne den absolutt billigste pioneer VSX-516-S receiver og fant ut at det billigste var å kjøpe fra USA (her). Vil dette by på noen problemer?

Legger meg nå, så på forhånd takk til alle svar. Hadde vært veldigt kjekt viss noen hadde erfaringer med salg fra USA.
    I den prisgruppen vil omformer koste mer enn reciveren.
    Ev.import via post må du ut med 25% mva.
    Pris, garanti og strømnettet gjør dette til et dårlig kjøp.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig løsning

Konklusjonen burde være klar - kjøp her hjemme. Da får du support og hjelp, pluss at du får Norske reklamasjonsregler og garantiforhold å ta med på kjøpet. i.e. kjøp her hjemme når det er så lite å spare på "fremmed" kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En omformer koster fort en høvding, evt 3-400 NOK i USA, men beistet veier jo 20kg, så det koster jo å få det sendt...

Kjøpte selv både receiver (Onkyo 703) og omformer sist jeg var i statene og er fornøyd med, det men hadde nok ikke gjort det hvis jeg måtte betalt frakt...

Husk at det er stor sannsynlighet for at du må betale 25% moms for alt også.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for råd.

Ja dere har helt sikkert rett, trodde det bare var england som hadd 110 volt, og det er sikkert moms og frakt og. Da har jeg regnet ut at den vil bli like dyr som her i Norge. Så da blir valget enkelt.
    Mvh. Anders

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    En omformer koster fort en høvding, evt 3-400 NOK i USA, men beistet veier jo 20kg, så det koster jo å få det sendt...

Kjøpte selv både receiver (Onkyo 703) og omformer sist jeg var i statene og er fornøyd med, det men hadde nok ikke gjort det hvis jeg måtte betalt frakt...

Husk at det er stor sannsynlighet for at du må betale 25% moms for alt også.

Denne trafoen må vel støye noe veldig?? eller tar jeg feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den støyer godt i overkant av hva jeg ville akseptert i stua, men trafoen skal plasseres i kjelleren etterhvert da trekkerøret ligger klart....

Newcomer Knottpøbel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders91
    Ja dere har helt sikkert rett, trodde det bare var england som hadd 110 volt, og det er sikkert moms og frakt og. Da har jeg regnet ut at den vil bli like dyr som her i Norge. Så da blir valget enkelt.
    Mvh. Anders
    Men der vet du, tok du feil! For England har 220! :-)
    Der borte over dammen har de 110V, som tidligere sagt.

Om du derimot skulle snuble over et produkt i England, eller forøvrig resten av Europa, er det stort sett 220/230V det går i, så da kan du derimot slippe unna med å bare bytte stikkontakt. (Norge har 230V som standard) De fleste produkter takler fint 230V som vi har her, selv om de står påstemplet 220V.

Min erfaring med å kjøre produkter beregnet på 110V på trafo/konverter er varierende. Hvis du ønsker å kjøre en forsterker beregnet for 110V på en slik trafo, er min erfaring at du trenger Stor (med stor s) trafo/konverter for at forsterkeren skal få "puste" lett nok, og en slik trafo er DYR!

Jeg har kjøpt flere pro-lydprodukter, både brukt og nytt, fra USA. Har funnet noen kupp på eBay da, hvor frakt og moms og hele fadderuttan alikevel gjør det billig. Som regel kan disse ganske enkelt kobles om i strømforsyninga for å kunne brukes i Europa med 220/230V. Trafoen i strømforsyninga er som regel laget med to primærviklinger, og man velger da om man kobler disse i serie for 220V og paralell for 110V. Sjeldent at produsenter gidder å lage et produkt i dag, som ikke enkelt kan tilpasses til eksport til hvorsomhelst. I to tilfeller hvor det ikke var så enkelt å navigere seg rundt strømforsyninga, hvor man skulle koble om, (gjaldt en DBX 1074 kompressor, og en Line6 HD147 gitarforsterker) har jeg bare sendt mail til produsent og spurt hvordan, fått hyggelig svar, og det har vært så enkelt som bare det. :-)

Hvorvidt dette gjelder produkter for hjemmeunderholdning skal jeg ikke direkte påstå, men...

Forøvrig, om du lurer på hvordan strøm de har i veggen rundt om i verden: Electricity Around the World

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppklaringen, grunnen til at jeg trodde England hadde 110 volt var at de gamle datamaskinene på skolen har en bryter som du kan skifte mellom 240 og 110 volt. Det har vært to stykker som har trykket på denne og begge gangene både smalt og røyket det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •