Subwoofere: SVS og XTC vs. Alle andre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofere: SVS og XTC vs. Alle andre

Hei, mens jeg ser rundt på forskjellige annlegg å slikt legger jeg merke til at det er veldig mange som kjøper sub fra SVS eler XTC. Så lurer jeg på hvorfor?

Har forstått at disse er veldig bra, men er di mye bedre enn f.eks audiovector, velodyne eller system audio, for å nevne noen.
    Eller er det slik at svs stiller i en klasse for seg selv?

I sub'en jeg er ute etter ønsker jeg helst at den kan fylle rommet uten å domninere for mye, i min hjemmekino opplever jeg at sub'en til tider nesten virker som om den ikke er til stede, for så å hoppe frem når den skal, men da for å gi alt for mye, for så å forsvinnne igjen. Men nå vil jeg ikke akkuratt si at det er en jeg setter så høye forhåpninger til heller.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du nevner, skyldes nok fullstendig mangel på en linær frekvenskurve. Da oppleves det slik du nevner, og kun kalibrering og plassering kan rette opp i dette. Dog, ikke alle sub'er spiller som dem skal uansett.

Det at XTZ og SVS er "The One And Only", er bare noe tull. Dette finnes det ufattelig mange tråder om på forumet fra før. Grunnen til at XTZ har slått seg opp, er ytelse kontra pris. Det samme gjelder vel forsåvidt svs sine modeller. Du nevner for eksempel Velodyne, som knuser iallefall XTZ på så og si alle områder, men Velodyne sine sub'er ligger jo da også i et helt annen prisklasse.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på Kid sine fornuftige ord her!

Du bør prøve å kalibrere den subwooferen du har i dag før du bruker mye penger på en ny. Om du er usikker på kalibrering, foreslår jeg først at du leser deg til litt ved å bruke søkefunksjonen. Utallige tråder om akkurat dette. Når du har fått litt oversikten (egentlig ganske greit), så starter du en egen tråd om du trenger videre hjelp. Sikkert mange her som kan komme med gode tips....

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å ha skrevet XTC istede for XTZ. :P
    Men jeg tror nok også denne kurven er veldig feil her hos meg nå, dette mye pga leilighet som gjør at plassering er veldig vanskelig.

Fant en sinnsykt "bass sone" inni det ene skapet på kjøkkenet, hvor det vriker som all sub i hele huset blir forsterket, men vet kjøp av ny leilighet/hus til våren vil plasseringen bli mye bedre, men tror alikvel ikke dette kan rette opp denne stakkaren av en sub, så må nok bytte til noe annet.

Vil nok da også prøve å få ¨lånt flere forskjellige, men suber fra SVS er vel ikke noe jeg kan få lånt med mindre jeg kjenner noen som har?

Men hvilke sub'er burde jeg da se på? Hvilke andre enn Velodyne skiller seg ut, og hva med sub ifra f.eks dali?

Jeg har lyst til å prøve ut di nye Dali Mentor høyttalerne og tenker da kansje kjøpe Front, sub og center i samme serie.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS har du 45 dagers full returrett på, hos L-Sound.no
    Selv har jeg dårlig erfaring med Dali sine sub'er, men synes blandt annet noen av toppene til B&W er interessant. De nye sub'ene til Klipsch lar seg lett integrere iallefall, ganske imponerende.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så masse begge 2. Har laga oppsett av hvordan ståa er nå, og her ser dere at mulighetene ikke er så veldig mange med tanke på plassering nå, men det blir det jo forandringer på senere. Forøvring er alle veggene av gips her.

På tegningen er ikke alt helt propsjonalt, siden jeg tegnet den nå nettopp veldig fort. Men hva kan jeg prøve av kalibrering. Kan kun stille hz og gain sub'en. Og tror forsterkeren deler ved 60hz.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •