Valget er tatt, ble AVR-2807 med diverse Dali

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valget er tatt, ble AVR-2807 med diverse Dali

Tenkte jeg skulle feire meg selv men en liten gave, nemlig starten på et hjemmekinoliv.

Mange vil nok si at jeg starter i feil ende med å velge receiver før høytalere, men tror det er den veien jeg vil gå. Om det blir krise med fremtidige kjøp, får man heller bare bytte. Blir man først bitt så er man jo kjørt uansett Bor i et rekkehus så noe kraftige saker blir det nok ikke enda.

Som tittelen sier så står det nå primært mellom:
    -Pioneer VSX-2016AV-S
    -Yamaha RXV1700
    -Denon AVR-2807
    Eventuelt deres mindre søsken, eneste ønske er HDMI

Er en av disse en grei inngang til hjemmekinoens verden? Som sagt har jeg ikke så mye peil, men et sted må man jo starte. Lyttet har jeg gjort mye, men kommer liksom aldri noe nærmere et valg. Hadde dette bare vært en eksakt vitenskap. *sukk* Men det er vel igjen dette som gjør det så fasinerende.

Når jeg først har din ekspertise her, har du noen forlag til greie høytalere? De skal ikke være noen beist, men må heller ikke ha super-WAF De vil bli brukt til både filmtitting og musikk.

Gjør meg ingen ting å kjøpe brukt, eller stikke til Fyndbørsen feks. Når det gjelder pris så blir det vel sånn ca. Vet liksom ikke hva man må ut med for noe som funker greit.

Med vennlig hilsen
    Leben

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo like vanskelig som å velge mellom VW Passat, Volvo V50 og Audi A4. :-P

Alle disse recieverne er jo recivere som har fått toppscore over alt. Så kanskje du må velge dette på utseende? Uansett hva du velger, får du ikke noe dårlig noe.

tips, hvis du kun er ute etter HDMI så sjekk ut Denon AVR-2307 som kommer litt før jul. Koster 2000 mindre enn 2807, og har HDMI svitsjing og slikt...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg valgt en av receiverene ville jeg valgt Denon AVR 2807 pga romkorreksjonen. Dette er et meget godt utgangspunkt for en god hjemmekino.

Høyttalerforslag blir helt avhengig av hvilke lydpreferanser du har, og om du vektlegger musikk. Budsjett er heller ikke uvesentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen andre enn Denon som har romkorreksjon? Det var nytt for meg, og noe jeg sier meg enig i er ganske så nyttig.

Når det kommer til høytalere så kan jeg tenke meg 2 stk i stereo først, for så å bygge ut videre når pengene kommer inn. Rundt 4-5k er vel en grei start? Vil ha noe som spiller bra, men trenger ikke all verdens punch da jeg bor i et rekkehus. Når det kommer til utforming skal de ikke være for store (alla CW) men noe som ser bra ut i en stue. (Også noe min samboer kan like) Trenger heller ikke være designtype heller. Musikk er ikke en prioritet, men litt hører man jo på.

Altså noe som generelt er godt likt, som spiller bra med feks Denon. Kom gjerne med et forslag til forsterker og høytalere dere mener spiller bra sammen.

Men om det er noe komplett, feks 5.1, og brukt man kan/bør se på er jo det også veldig interessant.

Leben

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leben
    Er det ingen andre enn Denon som har romkorreksjon? Det var nytt for meg, og noe jeg sier meg enig i er ganske så nyttig.
    Du misforstår! Denon har romkorreksjonen til Audyssey, og det er en av de bedre romkorreksjonssystemene. Yamaha har YPAO, Pioneer har MCACC og de nyeste modellene til Onkyo kommer også med Audyssey.

Høyttalere til 4-5000 er det mange av. Sjekk feks Patos Basic 410, Infinity Beta 40 eller Tannoy Fusion 4.

Patos Basic Serie
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med Denon 2807, Dali Consept 6 som fronter, Dali Concept 1 som bakhøytalere og Dali DALI IKON Vokal 2 som senter. Tror dette kan være en god start. Så kommer det nok en SVS om ikke så lenge. Ble litt enn man hadde planer om. Men det er jo ofte slik det ender

Leben

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en veldig god start! Gratulerer! Lurt valg av center forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, tror dette kan bli riktig så bra. Men er det noen som vet om stativ jeg kan sette Dali Concept 1 på? Var vist ikke så populært å sette de på veggen

Leben

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kikka her? Surround.no

Skulle være greie budsjettstativer dette.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En super start det der.
    Har gjort veldig lure valg spør du meg.

Håper det blir bra.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VELDIG bra start! Concept er knallhøytalere, og det gjorde et godt valg ved å velge vokal centeren istedenfor concept centeren! Kjempe bra! du få slenge ut en profil snart da

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig fornøyd med kjøpet. Men jeg sliter med å sette opp romkorreksjonen, eller jeg tror jeg gjør det i alle fall Når jeg setter den til å korrigere så kommer FR FL og Center opp og den lyden kommer, men den gjør ikke noe med bakhøytalerene. Lyden kommer der når den tester FR og FL. Har jeg satt inn ting feil sted? Altså når jeg har 5 høytalere, at jeg heller skulle satt de på SR og SL og ikke BR OG BL. Når denne korreksjonen er ferdig og alt er lagret kommer det bare opp FR, Center og FL på displayet, men ingen bakhøytalere. Virker nesten som om de bak bare spiller det samme som frontene og ikke noe surround.

Regner med at det bare er jeg som er på viddene, så derfor trenger jeg hjelp eller noen tips på hva jeg loker med

Leben

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal koble de til SR og SL ja. BR og BL er er surround back og brukes til 6 og 7 kanalers lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Du skal koble de til SR og SL ja. BR og BL er er surround back og brukes til 6 og 7 kanalers lyd.
    pnerbye, du er vel en engel. Farao som jeg har makket og bannet siste timene

Leben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •