Patos Symphony IV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Symphony IV

Fikk nettopp tilbud på noen splitter nye patos jeg hadde til test hjemme hos meg... 12.000,- skulle jeg få de for, for et par.. hva synes dere om det?
    testet dem, men var ikke helt fornøyd med lyden
    ser det er en del her som har Patos høyttalere, er dere fornøyd med de? synes de var litt for nøytrale rett og slett...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Symphonic IV AMT har jo en veil. pris på 48000,- .... Kan det være riktig høyttaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det stemmer.. er riktig høyttaler dette
    100% sikker.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke du er fornøyd så mulig jeg blir det....
    Hvor selges disse ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spiller en stor rolle hvilke komponenter du tester dette sammen med. Patos Symphonic skal ha en del power. Så hvilke komponenter benytter du i oppsettet ditt?

Hvordan er rommet, lite eller stort? Står høytalerene langt fra vegg?

Hva er det du synes mangler?

Jeg har selv patos i mitt oppsett og er knall fornøyd. (Se signaturen)

Mvh

Maarten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit, om du finner det for godt å ikke kjøpe dem, så må du gjerne gi meg tlf nr til selger så tar jeg de!! :-D

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem selger de til den prisen? greit det er utgått modell men jøsses.. Kunne tenke meg de selv..

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er den nye Symphonic 4 du får til 12 lapper tror jeg ikke.... Må være en utgått modell det her. Hvor høye er de?

Edit: Symphonic IV til 12k er et godt kjøp uansett hvilken modell det er!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarten
    Det spiller en stor rolle hvilke komponenter du tester dette sammen med. Patos Symphonic skal ha en del power. Så hvilke komponenter benytter du i oppsettet ditt?

Hvordan er rommet, lite eller stort? Står høytalerene langt fra vegg?

Hva er det du synes mangler?

Jeg har selv patos i mitt oppsett og er knall fornøyd. (Se signaturen)

Mvh

Maarten
    jeg testet det hos en kompis sammen med en Elektrokompaniet effektforsterker (2x120w) tror jeg det var. dette på en elektrokompaniet forforsterker, og en elektrokompaniet cd-spiller. Kablene som ble brukt var Norost (dem til rundt 6k).

Dette er forresten ikke den Utgåtte modellen, men den gjeldene som de selger nå. det er visstnok en ny modell på vei men den er ikke kommet ennå. Rommet var nok ikke 100% optimalt, men det er ganske bra hifi oppsett her.. Står et ordentlig anlegg her til vanlig. høyttalerene stod på samme plass som de gamle høyttalerene til kompisen. Kunne nok fått litt mer trøkk om vi hadde hatt en kraftig forsterker da disse virket litt tungdrevne, men syns ikke de gikk dypt nok i frekvensområdet, pluss at de manglet litt fylde og trøkk i det nedre sjiktet. mellomtonen og diskanten var derimot helt super, og en fryd for øret

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Synergy
    At det er den nye Symphonic 4 du får til 12 lapper tror jeg ikke.... Må være en utgått modell det her. Hvor høye er de?

Edit: Symphonic IV til 12k er et godt kjøp uansett hvilken modell det er!
    helt eksakt er jeg ikke sikker på men vil tippe de var rundt 1,30 høye kanskje... de hadde en slags vertikalstående diskant i midten, med to 8" basselementer, og 6,5" mellomtone. er sikker på dette var AMT modellen dems

Et godt kjøp er det nok om du liker lyden... men jeg synes det er litt på kanten å måtte putte en Sub på et slikt anlegg?......:cry:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke var helt fornøyd med lyden så kan du jo prøve å prute de enda litt ned, tja.. la oss si til 40-50 kroner. Da blir ikke tapet så stort hvis du skal selge de igjen, men det er kanskje ikke så lett å bli kvitt halvgode høyttalere med så nøytral lyd.

Stå på!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er et problem et sted i oppsettet. Symphonic IV har meget bra tyngde nedover i frekvensområdet og de er litt feite i bassen. Vet en del synes det er litt for mye av det gode, så jeg synes det høres rart ut om du mener du bør ha en sub sammen med dem. Om du ikke er bassgal da.... hehe..

Hvilken av de på bildet var det? 1 eller 2?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at det er de "splitter nye Patos" høyttalerne på bilde nr 3 han får for 12 000,-

edit: jeg kan strekke meg til å tro han kan ha fått ett superdubertilbud på de til høyre, men et tilbud på 12 000,- for de til venstre er bare ren fiksjon.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lurer litt på det jeg også gitt.....

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har pm dumonde. Hvis det er den nyeste, så finnes det en oppgradering i delefilteret som kan gjøre en forbedring

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dumonde
    jeg testet det hos en kompis sammen med en Elektrokompaniet effektforsterker (2x120w) tror jeg det var. dette på en elektrokompaniet forforsterker, og en elektrokompaniet cd-spiller. Kablene som ble brukt var Norost (dem til rundt 6k).

Dette er forresten ikke den Utgåtte modellen, men den gjeldene som de selger nå. det er visstnok en ny modell på vei men den er ikke kommet ennå. Rommet var nok ikke 100% optimalt, men det er ganske bra hifi oppsett her.. Står et ordentlig anlegg her til vanlig. høyttalerene stod på samme plass som de gamle høyttalerene til kompisen. Kunne nok fått litt mer trøkk om vi hadde hatt en kraftig forsterker da disse virket litt tungdrevne, men syns ikke de gikk dypt nok i frekvensområdet, pluss at de manglet litt fylde og trøkk i det nedre sjiktet. mellomtonen og diskanten var derimot helt super, og en fryd for øret
    Jeg føler meg ganske sikker på at dette er komponenter som passer serdeles dårlig sammen.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å hørte på den samme komboen som dumonde beskriver , Elektrokompaniet forforsterker, cd spiller, men med MA blokker. Lyden var da ikke bra i disse høytalerene. (etter min og en kompis mening) Vi mistenkte forforsterkeren eller cd spilleren for å ikke passe inn. Muligens blokkene, men det tør jeg ikke utale med om, annen enn at de virket for fete i bassen. Det skulle vel da egentlig passe med MA blokkene..? Lytte rommer var midt i butikken, så det er selvfølgelig ikke rettferdig å dømme komponentene etter dette, ville bare fortelle min erfaring. :neutral:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke høyttalerene er så dårlige, muligens bare vanskelige å få til?
    Prøv å send mail til Are Moen/Patos og hør hva han evt anbefaler?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg føler meg ganske sikker på at dette er komponenter som passer serdeles dårlig sammen.
    Vet ikke noe om kablene, men electrocompaniet+patos= <33
    Symphonic IV AMT med electrocompaniet cdspilleren, den nyeste, og var det 600 electrocompaniet watt tro. Det er ihvertfall den beste komboen jeg har hørt ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Synergy
    Virker som det er et problem et sted i oppsettet. Symphonic IV har meget bra tyngde nedover i frekvensområdet og de er litt feite i bassen. Vet en del synes det er litt for mye av det gode, så jeg synes det høres rart ut om du mener du bør ha en sub sammen med dem. Om du ikke er bassgal da.... hehe..

Hvilken av de på bildet var det? 1 eller 2?
    hehe.. det er godt mulig det var litt problemer med oppsettet. virker som disse høyttalerene er ganske tungdrevne, så er jo godt mulig at de hadde levert litt mer tyngde om du hadde kjørt en litt feitere forsterker på disse. Det var også tatt litt med i beregningen, da når vi satte på sanger som vi visste hadde en veldig dyp bass hverken merket vi eller kjente bassen noe merkverdig, det kom bare et lite "poff" som om delefrekvensen lå mye høyere.
    det er mulig jeg er litt "bassgal"... men for mye bass kan det selvsagt bli..

Jeg forventet litt mer av 2 8" egentlig. .kan godt være det passer dårlig med overnevnte elektrokompaniprodukter sammen med disse patosene.. ikke vet jeg

hvordan er det nye delefilteret til Patos?

Sitat:
    edit: jeg kan strekke meg til å tro han kan ha fått ett superdubertilbud på de til høyre, men et tilbud på 12 000,- for de til venstre er bare ren fiksjon.

svar: vi lever i så fall i en fiksjonsverden

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •