Lurer på ny forsterker: CAV-A8M - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cav A8m

trondkk og barseth bruker dere begge optisk tilkobling av dvd spilleren?

Jeg har akkurat også fått en i hus, men får ikke testet den på noen uker, holder på å pusse opp hjemmekinoen. Min CAV skal kun drive toppene på CLS 215 samt 1 par CLS 6 og 2 stykk CLS 6C. Skal bruke en Vincent til bassene på CLS 215.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker bare optisk her på min a8 men der er en liten summelyd her og...ikke noe som er plagsomt..:-D

Newcomer trondkk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker bare digitalinngangene - både optisk og coax. Har ikke enda testet de analoge inngangene. Det ser mer og mer ut som om det er signalet som er synderen - at det rett og slett sendes støy sammen med lydsignalet eller at det oppstår i kabelen, for dette gjelder særlig over coax.
    Tror jeg skal koste på meg å prøve en bedre coax-kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jo ikke være noe støy ved bruk av optiske kabler. Kan jo være et problem en DA konverter. Noen som har mulighet til å prøve med RCA og se om problemet fortsatt er der?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vi langt utenfor mitt kompetansenivå men dersom avsenderenheten legger støy på signalet før det sendes så vil jo den optiske kabelen helt fint overføre denne støyen til forsterkeren?

Newcomer Tor med hammeren sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig kjøpt en A8M, som jeg personlig er meget godt fornøyd med. Ihvertfall til prisen. Ut i fra det jeg har skjønt, så går det ikke an å dimme displayet. Er det noen som har fått til det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dimming av display har jeg ikke funnet ut om går an.

Er det forresten noen iherdige brukere som har sporet opp en bedre bruksanvisning - eller som har noen hete tips å komme med??

Og: Er det noen som har testet forsterkeren med en aktiv sub?
    Jeg føler ikke egentlig det store behovet for mer punch enn det jeg allerede har nå, men siden jeg først har en 400W sub så kunne det jo være greit å ha muligheten... :-)

Jeg må fortsatt si meg strålende fornøyd med min A8M. Summingen er og blir der (har også testet ny og bedre kabling) men den høres kun når anlegget "går på tomgang".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også den samme summingen/duringen i alle høyttalerne på A8M.
    Litt plagsomt, men virker som det kanskje kan være en støykilde _i_ forsterkeren som skaper dette.
    Har summingen med alt koblet fra med kun høyttalere på forsterkeren.

Hmm, kanskje jeg skulle prøvd å få tak i noe strømfilter av noe slag.
    Kan jo være noe slikt, noe "ugg" på strømnettet.

-J

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondkk
    Og: Er det noen som har testet forsterkeren med en aktiv sub?
    Jeg føler ikke egentlig det store behovet for mer punch enn det jeg allerede har nå, men siden jeg først har en 400W sub så kunne det jo være greit å ha muligheten... :-)
    Jeg kjører en XTZ 12'er med denne. Fungerer brillefint!
    Jeg har også litt summing, men ikke mer en jeg hadde med den forrige forsterkeren(Rotel RB-985MkII) Vanskelig å høre fra lytteposisjon, men høres hvis man er inntil høytaler.

Stort sett meget fornøyd med min Cav! Kan varmt anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    trondkk og barseth bruker dere begge optisk tilkobling av dvd spilleren?

Jeg har akkurat også fått en i hus, men får ikke testet den på noen uker, holder på å pusse opp hjemmekinoen. Min CAV skal kun drive toppene på CLS 215 samt 1 par CLS 6 og 2 stykk CLS 6C. Skal bruke en Vincent til bassene på CLS 215.

Jeg vil ikke anbefale optisk da forsterkeren slår seg på automatisk ved bruk av dvd.
    Hilsen...Barseth

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var gårsdagens "vinner". Jeg har kjøpt denne forsterkeren for å bruke den som rent efekttrinn, siden jeg tror det er der kvaliteten ligger.
    Hva med DAC/prosessor delen? Er det noen som har oppfatninger om kvaliteten på den delen. Bortsett fra manglende innstillingsmuligheter så har jeg ikke funnet noe info om dette noen steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. får dere til å spille med sub i sterio fra CD spiller med RCA kabel tilkoblet. jeg får ikke dette til. fungerer bare når jeg spiller film over digital (optisk) 5.1 - 6.1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Jeg har også den samme summingen/duringen i alle høyttalerne på A8M.
    Litt plagsomt, men virker som det kanskje kan være en støykilde _i_ forsterkeren som skaper dette.
    Har summingen med alt koblet fra med kun høyttalere på forsterkeren.

Hmm, kanskje jeg skulle prøvd å få tak i noe strømfilter av noe slag.
    Kan jo være noe slikt, noe "ugg" på strømnettet.

-J

Brumming i denne forsterkeren er et et "problem" med denne forsterkeren..
    Årsaken til dette er mest sannsynlig "dårlig" kvalitet på trafoen og resten av komponentene.

Newcomer Tor med hammeren sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sysrq
    Brumming i denne forsterkeren er et et "problem" med denne forsterkeren..
    Årsaken til dette er mest sannsynlig "dårlig" kvalitet på trafoen og resten av komponentene.
    Selvfølgelig er ikke kvaliteten den beste, men som jeg og andre har sagt tidligere, så er det en god forsterker til prisen. Brummingen er helt klart negativt, men andre forsterkere i denne prisklassen (6500kr - 8000kr hos netthandelen.no) har også sine negative sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cav a8m er en utmerket forsterker.Kjøpte en via netthandelen og koblet den opp med proson reality 69 høyttalere.Mulig jeg kjørte litt hardt,for jeg sprengte ene front-uttaket.(etter noen dager)he he.Den ble returnert og pengene(6700,-)fikk jeg refundert.Det gikk en to mnd tid og jeg følte jeg ikke var ferdig med den ennå,så jeg la inn nytt bud og fikk den denne gangen for 4500,-.Denne cav'en har holdt fint uten noe kødd.Er ikke noen expert på området,men har en god del venner som har testet den her hos meg og de mener det er et røverkjøp.(til denne prisen)Vil legge til at det eneste som er negativt for min del er:Ingen som vil reparere dette merket(Bla andre strandberg i porsgrunn)De ringte også en del andre steder for meg og fikk nei til svar.De sa det var pga de ikke fikk tak i tegninger.(Manualer)Deretter er det ikke så lett å forstå den lite utfyllende manualen som følger med heller.Men i mine ører som er 47 år gamle og har slitt ut endel forsterkere oppigjennom åra,så spiller den dritbra.Den er pent laget og ikke noe plastdritt som enkelte tror.Trodde selv at det måtte være noe dritt til den prisen,men ble gledelig overrasket.Netthandelen er stedet,og blir man ikke fornøyd er veien tilbake kort og smertefri.En forsterker for folk som har begrenset med midler til hi fi.(Jeg kjøpte den to ganger,he he.Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..er helt fersk på dette her,men er veldig intressert..
    Kjøpte meg en CAV A8M for noen dager siden,og må si eg er veldig fornøyd med lyden på den..bruker den største JBL Northridge serien..lydnivået ble renere og mer dynamisk enn med min gamle Harman Kardon AVR 245..Så kan godt anbefale cav'en,men har et spørsmål til alle dere andre som har cav,
    eg synest at vfd målerene virker "nervøse"og når eg spiller lavt volum,så ligger de å "vibrerer" oppe på det røde feltet det lyser også x1 oppe i det venstre hjørnet hele tiden,men når eg skrur opp til over halvt lyser det x01..og målerne går litt ned...Er dette sånn det skal ver,eller er det en feil på min forsterker..har også denne bakgrunnsstøyen som det virker alle her fått..

Håper på svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en slik forsterker. Er storfornøyd med den. Eneste miniset er manglende hdmi, litt støy fra høytalerne og manglende bruksanvisning. Men til denne prisen skal man slite med å finne noe som matcher lydkvaliteten:twisted: Min vdf måler oppfører seg helt likedan, regner med det skal være sånn...

Noen som har en slik som har hatt støy på høytalerne og klart å bli kvitt det??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigwater
    Noen som har en slik som har hatt støy på høytalerne og klart å bli kvitt det??
    Vedvarende høyt støygulv uavhengig av kilde er ikke et kvalitetstegn hva komponenter angår for å si det slik. Det må nok "kirurgi" til for å korrigere dette.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •