Norstone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29

Tråd: Norstone

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Norstone

Noen som vet om rack fra Norstone selges i Norge?
    Jeg så at de har et modulbasert rack som likner på atacama sine, men prisen var langt hyggeligere.
    Fant Norstone i det svenske bladet Hifi&Musik, de testet rack i alle prisklasser (fra 99 til 99k).

Noen som vet? Det racket som vekket interessen min heter "bergen"
    Kanskje det blir en tur til sverige for å handle? Prisen var såpass lav at det kan tas med over grensa uten større problem.

A

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Har nå sendt avgårde en mail til arkitektene, blir spennende å høre hva de sier.

A

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe priseksempel på noen av dem?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du noe priseksempel på noen av dem?
    Har ikke fått noe svar ennå gitt ;-)

Men i Sverige kostet bergen 3500SEK, det var grunnmodulen og to moduler oppå denne, totalt fire hyller. Det blir rett under 3tusen NOK.

Er spent på hva prisen i Norge er, hvis det er like stor forskjell i pris som det er på atacama fra England til Norge så blir det handling i Sverige hvis jeg skal kjøpe bergen.

Har nå sjekket dimensjoner og sånt og de er store nok til at jeg får plass til en av yamaha'ene mine i den nederste hylla :-D
    Jeg liker designet på Norstone veldig godt, men jeg er litt bekymret for hvor langt frem i tid man får kjøpt ekstra moduler :neutral:

A

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norstone

Jeg så denne jeg også. Synes den var vanvittig stilig til prisen. Man får nesten bare krysse fingrene for at det duger... Let me know if you find out how to get hold of one.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg så denne jeg også. Synes den var vanvittig stilig til prisen. Man får nesten bare krysse fingrene for at det duger... Let me know if you find out how to get hold of one.
    Så du den i H&M du også? Jeg syns faktisk at norstone, som var i en av de lavere prisklassene, så bedre ut et nesten alle de aller dyreste møblene :roll:
    Atacama er kanskje hakket kulere fordi de er litt buet i fronten, men de koster omtrent det dobbelte av hva norstone koster i Sverige.

Jeg får vel svar fra lydarkitektene etterhvert, skal videreformidle hva de sier ;-)
    Fatter'n har et småbruk i Sverige, han bor nesten der til tider, så det kan godt være at jeg tar meg en 'liten' omvei når jeg skal besøke han, selv med bensinpenger så vil racket bli rimelig når man kjøper det i Sverige, hvis jeg ikke må helt til Stockholm for å få tak i det da :shock:

A

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun en nettbutikk i Sverige som selger disse. De ligger i Gøteborg og har ikke butikk....og de sender dessverre heller ikke ut av landet. Jeg har selv kjøpt Norstone rack og er meget fornøyd.
    hbb : hembiobutiken.se : Bio är bäst hemma!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står at merket er fra Frankrike, men heter NorStone, og har en modell som heter Bergen. Hørtes veldig norskt ut...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Det er kun en nettbutikk i Sverige som selger disse. De ligger i Gøteborg og har ikke butikk....og de sender dessverre heller ikke ut av landet. Jeg har selv kjøpt Norstone rack og er meget fornøyd.
    hbb : hembiobutiken.se : Bio är bäst hemma!
    Hvordan fikk du kjøpt ditt?
    Er ikke noe problem at de ikke sender ut av landet, fatter'n har jo småbruk i Sverige så jeg kan bestille dit i så fall
    Men det blir vel endel i frakt for det veide en god del tror jeg...

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Står at merket er fra Frankrike, men heter NorStone, og har en modell som heter Bergen. Hørtes veldig norskt ut...
    Hehehe! Jeg tenkte at det var norsk med en gang jeg også, men da hadde jeg vel hørt om det før det ble omtalt i svensk presse 8) Og prisen hadde vel vært det firedoble om det ble produsert her i landet.
    Egentlig litt rart at det ikke er noe særlig produsenter av sånt her i landet, er det noe som har høye fraktkostnader så er det helsveisede hifi møbler, det er mye luft som blir fraktet når disse skal eksporteres/importeres...

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns forresten at 30kg pr hylle var ganske snaut, nå veier riktignok de største forsterkerene mine 'bare' 26kg så det burde ikke være noe problem.
    Men VM acoustic møbelet som jeg har idag tåler 40kg pr hylle og det har jo bare en støpejernstamme i bakkant, hvis man tenker på vektstang-prinsippet så er denne konstruksjonen egentlig ganske utsatt.
    Skulle tro noe som har tre bein å fordele vekt utover skulle takle mer enn 30kg :roll: Men det kan ha en sammenheng med dempemateriale som brukes mellom modulene kanskje?
    Men det kan jo være at disse 30kg er satt for å være ekstra godt inne på den sikre siden?
    Litt irriterende for jeg vil gjerne ha muligheten til å plassere to kompakte effektforsterkere som tilsammen veier mere enn 30kg på 1 hylle, men det går jo alltids an å finne andre løsninger :-D

A

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.osk.no fører Norstone (leverandør til blandt annet Expert/Elkjøp) Direktelink til noen av tv bordene Aurora Gruppen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    www.osk.no fører Norstone (leverandør til blandt annet Expert/Elkjøp) Direktelink til noen av tv bordene Aurora Gruppen
    Der har de bare de tv-bordene som selges på elprice, det er kun bergen som er aktuell for min del. Skulle gjerne hatt en bergen til å sette videomonitoren på også men det ser ikke ut som om de har tenkt på senterhøyttalere i det hele tatt når de designet denne
    -Dessuten er ikke soundstyle'n som monitoren står på idag SÅ langt unna bergen i designlinjer :-D

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Gode nyheter

Fikk svar fra lydarkitektene, de har visst en nettbutikk på en annen adresse enn den som blir oppgitt på norstone sin hjemmeside.

http://lydarkitekten.com/default.asp...&scn=Hifi Rack

Og prisen er ganske så hyggelig, 2990,-
    Skal spørre om de har en prisliste for ekstra moduler også.

De har også utstilling av Norstone bergen på Elektroworld 2006, kjøper man racket der får man messepris, men jeg har ikke penger til å kjøpe akkurat nå uansett så det hjelper ikke meg

Og nå skal se på de andre produktene hos lydarkitekten ;-)

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så lenge fikk man kjøpt norstone. Ser ikke ut til at de er i salg lenger i Norge?
    Det er jo uten tvil en stor fordel at de er i salg kontinuerlig når det er modulbaserte møbler. Kanskje man må kjøpe flere moduler med en gang bare for å være sikker på at man kan utvide/ommøblere :roll:

Noen som vet hva som har skjedd med Norstone salget i Norge?

A

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kanskje det er et eksotisk navn der nede

Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Ja, så lenge fikk man kjøpt norstone. Ser ikke ut til at de er i salg lenger i Norge?
    Det er jo uten tvil en stor fordel at de er i salg kontinuerlig når det er modulbaserte møbler. Kanskje man må kjøpe flere moduler med en gang bare for å være sikker på at man kan utvide/ommøblere :roll:

Noen som vet hva som har skjedd med Norstone salget i Norge?

A

Jeg skal ha en A/V rack fra Norstone til mitt hjemmekinooppsett. Finnes det importører i Norge på disse, evt i Sverige. Har lest tråden her og lurer på om det fortsatt er mulig å få tak i disse lekre rackene..!?

Elkjøp har en av rack fra Norstone, men det er visstnok kun denne ene modellen de har en avtale på å kunne selge. Ganske merkelig spør du meg, men vi bor jo i Norge så det var vel ingen overraskelse...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Sverige er de i salg ennå tror jeg.

Den norske distributøren har jo fjernet alt om norstone fra sidene sine igjen, ganske dårlig å bare selge et modulbasert møbel i noen få måneder, litt av poenget med moduler er jo at man skal kunne kjøpe flere når behovet oppstår.
    Møblene er kjempefine, er fleksible og har god plass, men med en distributør som gir et såpass useriøst inntrykk så hadde jeg heller henvendt meg til en svensk forhandler.

hbb - hembiobutiken.se - Väcker liv i ditt hem! har norstone ennå, ca 3500 SEK for Bergen, ganske ålreit pris men forsendelse kan kanskje bli et problem.

Lykke til!

Jeg kjøpte meg et brukt soundstyle rack istedenfor, men jeg kommer nok til å gå for en modulbasert løsning en vakker dag, og norstone er jo et svært prisgunstig alternativ til feks atacama :-D

A

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. takk for det!

Jeg finner forøvrig ut at denne aurora gruppen fører noen få av disse rackene, via osk.no. Møbelet jeg skal ha er en av disse ; NorStone Piú Audio/Video.

Men auroragruppen sender ikke ut til privatpersoner så jeg må finne en leverandør i Norge som kan levere fra aurora gruppen..som Revox viser til i en link lengre opp i tråden her.. men elkjøp kunne bare levere det minste bordet eller det med minst dybde og det passer ikke min forsterker, må ha det med dybde 51cm!

Aurora Gruppen

..men som du sier, så er det mulig å få denne fra Sverige.. ;

hbb - hembiobutiken.se - Väcker liv i ditt hem!

Går kanskje ann å få den sendt som "poste restante" til Strømstad og hente den der......

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk faktisk bestilt denne Norstone racken idag!

Måtte regne med noe ventetid da den ikke var på norsk lager.. men det tåler vi..:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •