hjelp til surround innkjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til surround innkjøp

hei. jeg som 15 åring har bare hatt et europris stereo anlegg til tusen lappen og det var jeg fornøyd med den gang jeg ikke brydde meg noe om lyd.. men nå så har jeg skiftet mening og vil ha skikkelig surround lyd til film og litt musikk og jeg skal også kjøpe projector tx200. så jeg vil ikke bruke så mye penger på anlegg.. jeg kom frem til et bra og billig anlegg som mange sikkert har hørt om.. den popuplære dynavoice magic serien. som består av dynavoice f-6, dynavoice c-4 og dynavoice s-4. dette er visst det beste du får til prisen har jeg hørt. og alle er fornøyde.. men så var det jo forsterker/reciver jeg vil bruke ca 3000 på.. jeg tenkte å kjøpe en pioneer vsx 916 til 3200 kr.. men så sa en fyr : aldri i livet om du bør kjøpe den kjøp heller Harman/Kardon AVR 130 : http://www.hificenter.no/shop_item.c...1,90,96&id=739 til Før: 4.995,- Nå: 3.295,-.. så sa en annen fyr men den har jo ikke PRE-OUT.. men hva **** er pre-out?? hvilken er best til mitt behov : canaldigital parabol, pc, xbox360 og dvd spiller...
    jeg ble litt forvirret og nå vurderer jeg også denne lille hjemmekino pakken fra siba : Yamaha HT-IB359 til 4490 med extern forsterker.. det er jo ganske enkelt. men jeg er jo nesten sikker på at dynavoice rundspiller de.. og kanskje et dumt spørsmål.. jeg har rommet rett over stuen og noen sinte foreldre som ikke tåler høyt volum.. vil dynavoice spille for høyt? kan det dempes? jeg er takknemlig for alle inspill! :-D

- kokkosbolle

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden kan dempes med volumkontrollen, selv ville jeg valgt Dynavoice og Denon 1707. Bare for å forvirre deg enda mer!:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og takk for et kjapt svar! med et kjapt søk på google så det ut som de ikke selger/ har sluttet og selge denon 1707 :S men hva er egentlig pre-out? noe jeg trenger? jeg skal ikke ha noe avanserte funskjoner bare lyden virker på alt så er jeg fornøyd. og forseten glemte jeg å si at jeg skulle kjøpe dynavoice Dynavoice Challenge 10 active subwoofer på 130 watt for http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325013 . men hvilken forsterker vil da passe best for mitt bruk : Harman/Kardon AVR 130 eller pioneer vsx 916 eller eventuelt noen andre.. men forksjellen var vel at harman karadon er mye kraftigere, mens pioneer har pre-out så hvorfor trenger jeg egentlig pre-out?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville i allefall gått for pioneer sin forsterker, mye for pengene. Pre out gir deg mulighet til å koble på effektforsterker. mao har du ingen planer om og kjøpe effektforsterker så er dette ikke noe du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg ser nå at hifiklubben selger denon 1707.. men den koster jo 400 kr mere enn de andre.. når du sier pre out gir mulighet til å koble på effektforsterker så er en effektforsterker noe jeg ikke vet hva er og komme ikke til å kjøpe effektforsterker. hvorfor ville du gått for pioneer sin? harman/karadon er jo nedsatt 4.995,- Nå: 3.295,-.. og den har ikke pre-out som jeg ikke trenger om det bare en for folk som skal ha effektforstrker.. og kan jeg få billige kabler jeg trenger til en tusenlapp eller? takk for gode råd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler kjøper du på biltema, er billige og gode kabler, og for 1000 kr får du nok et par 100 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi trodde jeg måtte opp i ca 3 tusen for kabler jeg god nyhet..
    så det jeg trenger er en billig surround forsterker uten pre-out eDenon AVR-1507 : http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iver_Soelv.htm koster bare 3000 kroner. ser ut som den ikke har pre-out og det trenger jeg jo ikke.. kom gjerne med andre forslag :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Pioneer 916 sammen med Dynavoice serien, så identisk med oppsettet du vurderer fra start av.

Jeg vurderte lenge om jeg trengte noe mer med hensyn til videre oppgradering, men slik jeg ser det så er dette et så billig oppsett at å oppgradere det blir bare tull. Skal jeg oppgradere dette senere så blir det uansett en ny reciver som koster langt mer enn de 3000 jeg hadde å bruke nå.

Alt i alt er jeg fornøyd med oppsettet mitt. Det brukes i tv-delen av stuen, og gir meg det jeg trenger av musikk og film til mitt bruk.

Jeg tror ikke du vil angre på dette, og fjernkontrollen som kommer med kan konfigureres til å styre alt fra tv til cd-spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takk for tipset! er også et bonus for med denne for da kan jeg kjøpe alt fra samme shop : komplett.no har faktisk sett en annen fra avforum hadde samme oppsetett dynavoice magic serien med vsx 916 og han virket fornøyd.. eneste jeg nå lurer på er at siden pioneer vsx 916 har pre-out noe jeg ikke trenger ( vil dette trekke ned på reciveren's lydkvalitet ) at det kanskje er bedre å kjøpe en uten pre-out istedet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du bor i Bergen ville jeg ikke kjøpt det hos komplett, da må du jo betale frakt i tillegg.

Om du går inn på www.flexi-data.no så ser du at de holder til i Bergen, har så godt som identiske priser som komplett, men du slipper frakt. Tar ca 1-2 dager fra du bestiller til de har varene på lager.

I tillegg har de verdens beste kundeservice. De er alltid hjelpsom om det dukker opp noen problemer. Har handlet hos de i alle år, og er kjempe fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da vil nok flexi data være midt i blinken for meg:P enda litt bedre priser og gratis frakt siden jeg kan hente de! da tror jeg jeg går for det:P og sub tar jeg senere kanskje som julegave tusen takk for hjelpen!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

her

Skaff deg F6 fra netthandelen.no By for all del ikke mer enn 600 kr på auksjonen da 250 kommer i tillegg, altså 850,- m frakt. jeg fikk tilslaget på 540,- men solgte dem igjen da jeg ikke egentlig hadde bruk for dem.

så skal være mulig å få dem til 800,- !

ellers ville jeg ha kjøpt Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler på flexi data om de har butikk i bergen, da skulle du vel slippe frakt og de ville koste deg 485,-
    samme med Dynavoice Magic C-4, Calvados til 386,-

Du kan jo vurdere Dynavoice Challenger, 10 Active til 1920,- men jeg ville valgt XTZ 99 W12 i sort matt ! langt mer for pengene selvom den er 1580,- dyere.

ville spart til den.

som forsterker ville jeg valgt NAD T743v2 Hjemmekinoreceiver : http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iver_Graa.htm#
    3298,- Mye kraft i denne karen.

(Kanskje se etter noe brukt om du vil, kanskje NAD T753. )

Altså full Magic høytaler pakke med NAD surround reciver!
    Dette vil da bli 4969,- uten og 8469,- med 12" XTZ subb.
    Alle komponenter er her nye ! og jeg tror du skal lete veldig lenge for å finne en bedre pakke til den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for ide! tror det kanskje er best å kjøpe hele dynavoice pakken fra flexi-data nesten samme pris på f6 bare 50 kr å spare. og på nedtthandel mangler den vist kabel! den forsterken så iteresann ut.. men har den pre-out? jeg vil heller ha mere kraft en pre-out.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja

"Pre out for alle 5.1 kanaler (2 subwoofer ut)"

står det i spec's så det har den nokk kan til og med ha to subber yten y splitt

denne er meget bra i billig klassen, ønsker noe merkbart bedre enn denne må du opp i klassene mer romkorreksjon og de koster fra dobbelt så mye og oppover.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både HK og Pioneer lager gode recivere. Tester de siste årene har gått i favør Pioneer. HK er litt overpriset i Norge, men tilbudet er bra.
    Det er aldri feil å ha pre out. Kan være en trenger mer kraft senere og synes ikke Pioneer tar seg ekstra betalt for dette.
    Høytalerene du nevner har jeg aldri hørt, men har fått super kritikk i forhold til pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD reciveren har vel ikke romkoreksjon, og har vel 5.1 framfor 7.1 oppsett, så kommer litt ann på hva du trenger.

En funksjon jeg liker veldig godt med Pioneer er at den har usb i fron, og kan da enkelt sitte i en minnepen med mp3 eller wma filer på. Støtter vel en del andre formater også, men er disse to jeg har testet til nå.

Vil tro at du gjør et bra kjøp uansett hvilken av de du velger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg trenger er bare at den skal drive dynavoice godt og kunne kobles til pc, xbox360, canal digital parabol, dvd spilleren oppo. og at den ikke sliter.. sa jeg vet ikke hvilken som gir meg mest kraft, trenger ikke noe avanserte ting jeg er noob og har aldri hatt skikkelig anlegg.. pioneeren ser bra ut siden den kan jeg kjope pa samme butikk uten betale frakt. men vil pioneer vsx 916 drive dynavoice serien uten problemer og yte det bra? isafall gar jeg for den!:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke frakt på varer hos flexi-data, og som oftest tar de inn igjen varer dersom kunden ikke er fornøyd, selv om jeg ikke kan garantere at dette gjelder recivere også.

Jeg tror uansett at du blir fornøyd uansett hvilken av disse reciverene du velger, og som sagt har jeg samme oppsett som du vurderer, og jeg synes det låter bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for hjelpen allesammen! tror jeg går for pioneeren bestiller alt fra flexi-data når f6'en kommer på lager sikkert veldig snart neste uke kanskje. men jeg har ikke anelsen hva jeg trenger av kabler. jeg vil ha billige kabler. og behovene er følgene : jeg skal koble opp dette surroundet så det blir lyd på : canal digital parabol med en 32 crt tv... jeg skal koble resten opp med hitachi tx200 pj : dvd oppo, pc xbox360 kan jeg koble opp alt dette? og hva trenger jeg av kabler og duppedinser? og hvor kjøper jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vell pioneer, med den kan du bi-ampe front høyttalerene. du kobler bassene til surround back åsså diskant og mellomtone til front.. gjedna litt innvikla? sikkert andre så kan forklare det bedre. velg det du har tenkt på nå, tviler på du blir misfornøyd

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •