hjelp til surround innkjøp - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    yey! nå har jeg bestillt dynavoice c-4 og s-4 Calvados.. fra flexi data for noe med 800 kr veldig billig. jaja en start iallefall. og her er det ikke noe frakt for meg å betale. og jeg kan hente de om ca 2-3 dager. så håper jeg at f6 Calvados snart kommer på lager.. sort er kanskje litt finere men alikevel er ikke ille med Calvados. å kjøpe forsterker venter jeg kanskje litt med. men jeg ser at flexi-data monterer for 1200 kroner? jeg klarer ikke dette selv. så er det å anbefale?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

egentlig ikke

Du kan få veldig mye hjelp her til kobling av disse sakene. og 1200,- er bedre annvent til kabler eller subbwofer senere.

om du ønsker å kjøre helt saift så gå for pioneer da, den er best i test hos lyd og bilde i prisklassen. når F6 er de største høytalerene i systemet så kan det hende den holder mål også kraftmessig og ellers er den nok hakket vassere enn NAD.

dessuten sikkert noen i her inne fra bergens ommrådet som kan hjelpe deg om du ikke får det til med råd herfra forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg synes at 1200 kr er litt mye for montering siden de heller kanskje ikke er noen experter. pappa fikk en såkalt * FAGMANN * til å montere et akai billig surround-anlegg fra expert. det hadde ikke engang forsterker. og det brukte han fyren veldig lang tid med bruksanvisning og han slet noe sykt og klarte ikke instille det skikkelig. og instillingene gikk via dvd spiller. så stoler ikke helt på flexi-data som montører. jeg kan sikkert få masse kabler for 1200 kroner kanskje alt jeg trenger? skal først prøve med råd fra avforum og prøve så koble til selv først

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette monterings valget som kommer opp ved bestilling hos flexi-data gjelder kun ved kjøp av pcer. Da tar flexidata 1200 for å montere pcen sammen.

Er ikke vanskelig å koble dette opp selv, så med litt tolmodighet og hjelp fra forumet så klarer du dette fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja! med noen timer med bruksanvising og hjelp her skulle det gå pent. da går jeg iallefall for dynavoice surround i den lyse fargen. og forsterker vet jeg ikke helt enda. jeg fikk mail av flexi-data med bekreftelse. og en link der jeg kunne følge bestillingen. men der under status står det venter på godkjenning? jeg skal ta meg tid til å lese litt på forumet og gjette meg frem til beste reciveren. angre frist det gjeller vel ikke flexi-data? uansett angrer man ikke på et godt kjøp da:P

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helt riktig

du kommer nok ikke til å angre deg om du kjøper pioneer fra dem eller NAD fra hfk
    men du skal ha returett. mener det er 2 uker jeg. kanskje det kunne er på internett handel ?
    husker ikke hvordan det der er men det er forbruker kjøps loven eller noe som sier det så om butikken sier noe annet er det feil, du bør høre med noen som vet dette bedre enn meg.

flere på forumet som kan dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke flexidata en nettbutikk, så tror ikke de 14 dagene med returrett gjelder da.

Uansett så pleier de ikke å være vanskelig om en vil retunere en vare, men det kommer kansje litt ann på hvilken vare det er og hvor raskt de får solgt en ut igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. dynavoice c4 og s5 det går fort

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe de går fort unna wow! nå er bakhølyttalerene utsolgt. men jeg fikk jeg bestillte i går:P og 3 på lager av centerene. håper jeg kan hente dem i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnet forsinkelse i levering får vi desverre ikke varelevering i dag 27. september. Varene kommer i morgen torsdag.

Dynavoice Magic C-4, Calvados
    Senter høyttaler 1 386,- Reservert
    27.09.06 Leverandør
    (Sandefjord)

Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler,
    Calvados, Leveres som par 1 485,- Kommer inn
    11.10.06

jepp da kommer de vel i morgen torsdag.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Jeg kjøper også pioneer vsx 916 nå så fort som mulig.
    Jeg kommer til å få bruk for PRE-OUT senere, Sansynelig att jeg blir å oppgradere frontene mine fort.. Har eltax millenium 500 4*10" Og er kjempe fornøyd med lyden.. men de fleste sier att jeg kommer til å bli sugen på å oppgradere derfor velger jeg pioneer vsx 916 istedenfor H/K AVR 130... + At jeg hørte på begge recieverene på hifi senter på samme høytalerne(4*12") Og hørte ikke noe forskjell.. Pioneer kunne spille mye høyere.. + null skurr og pen lyd.. mens H/K'en spilte ikke høyt før volumet omentrent var på fullt, men i gjengjeld med like fin lyd som pioneer'en.

Jeg er også hifi noob og driver på med min første hjemmekino

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokkosbolle
    hei. jeg som 15 åring har bare hatt et europris stereo anlegg til tusen lappen og det var jeg fornøyd med den gang jeg ikke brydde meg noe om lyd.. men nå så har jeg skiftet mening og vil ha skikkelig surround lyd til film og litt musikk og jeg skal også kjøpe projector tx200. så jeg vil ikke bruke så mye penger på anlegg.. jeg kom frem til et bra og billig anlegg som mange sikkert har hørt om.. den popuplære dynavoice magic serien. som består av dynavoice f-6, dynavoice c-4 og dynavoice s-4. dette er visst det beste du får til prisen har jeg hørt. og alle er fornøyde.. men så var det jo forsterker/reciver jeg vil bruke ca 3000 på.. jeg tenkte å kjøpe en pioneer vsx 916 til 3200 kr.. men så sa en fyr : aldri i livet om du bør kjøpe den kjøp heller Harman/Kardon AVR 130 : - Hi-fi Center Kjeden til Før: 4.995,- Nå: 3.295,-.. så sa en annen fyr men den har jo ikke PRE-OUT.. men hva **** er pre-out?? hvilken er best til mitt behov : canaldigital parabol, pc, xbox360 og dvd spiller...
    jeg ble litt forvirret og nå vurderer jeg også denne lille hjemmekino pakken fra siba : Yamaha HT-IB359 til 4490 med extern forsterker.. det er jo ganske enkelt. men jeg er jo nesten sikker på at dynavoice rundspiller de.. og kanskje et dumt spørsmål.. jeg har rommet rett over stuen og noen sinte foreldre som ikke tåler høyt volum.. vil dynavoice spille for høyt? kan det dempes? jeg er takknemlig for alle inspill! :-D

- kokkosbolle
    Hei!!!
    Jeg vet ikke men du har kanskje kjöpt deg suround anlegg alerede...
    Uansett jeg kan bare anbefale deg Logitech z 5500. Kjöper du det blir du fornöyd.( Jeg tror du kommer til å smile fett for deg selv hver eneste gang du ser en film det gjör i hvertfall jeg!!!!) Det finnes ikke et anlegg i denne prisklassen som kan konkurere med det. Jeg tror at skal du finne et anlegg som kommer i närheten eller er bedre enn dette må du satse på å kjöpe noe brukt for 5-6 tusen.
    All the best to you!!!
    tb

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondBerg
    Hei!!!
    Jeg vet ikke men du har kanskje kjöpt deg suround anlegg alerede...
    Uansett jeg kan bare anbefale deg Logitech z 5500. Kjöper du det blir du fornöyd.( Jeg tror du kommer til å smile fett for deg selv hver eneste gang du ser en film det gjör i hvertfall jeg!!!!) Det finnes ikke et anlegg i denne prisklassen som kan konkurere med det. Jeg tror at skal du finne et anlegg som kommer i närheten eller er bedre enn dette må du satse på å kjöpe noe brukt for 5-6 tusen.
    All the best to you!!!
    tb
    hei! jeg avbestillte dynavoice pga leveringsproblemer. og vurderer dette logitech nå for å teste og se om jeg blir fornøyd, men en ting som bekymrer meg det er tilkoblingmulighet, skulle gjerne hatt lyd ut av cd parabol, xbox360 og pc sammtidig? problematisk?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Jeg Har både Logitech z-5500 og Dynavoice men jeg tror ikke jeg ville kjøpt Logitech istedenfor Dynavoice i surround! ta en kikk her: http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...ig-anlegg.html
    jeg har besvart en om akkurat det spørsmålet du har her.

begge er bra men til hvert sitt bruk, les hele tråden jeg viser til så skjønner du litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for hjelpen! da har jeg bestillt z-5500 fra netshop. nå er det bare et lydkort som mangler.. hvilket lydkort har du? vil ha et lydkort til 500-1000 kroner som takler hele anlegget i surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte å si at jeg har et lydkort fra før, men vil det klare og drive dette i surround? siden det kostet bare 500 kroner og er externt! Creative SB Live! 24-bit

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Ville valgt annerledes men du får MYE for pengene, du må bare huske på at uanstt hvor bra det er, så er det et DATA anlegg!
    Oppgradering går ikke her (annet enn lydkort) men jeg er veldig fornøyd med mitt som jeg bruker på pc der står det rett rundt hodet mitt omtrent og får god surround følelse ved film og Spill på pc. (kablene er i mitt tilfelle litt lange men det går greit).

Jeg får faktisk surround fra minijacken på min laptop, dekoderen er i anlegget så du er ikke nødt til å ha flott dyrt lydkort til det.
    men har du sjansen bruk gjerne optisk eller 6ch direct som de kaller det, 3 minijack utganger bak, den kabelen følger med, da må du ha et godt lydkort tror jeg.

lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men du kan bruke data til mye rart jeg bruker data som spillemaskin, dvd spiller og skal ikke oppgradere en skitt. dette er jo mere en god nok lyd. og kan jo både bruke med pc og xbox360 så jeg er fornøyd moms og skatten får jeg og tilbake siden min far han kan trekke det fra firma. så da sparer jeg mye penger og

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •