hjelp til surround innkjøp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til ditt bruk tror jeg du ville bli mer fornøyd med et Logitech Z-5500 sett. Sinnsykt mye og god lyd for pengene. http://www.logitech.com/index.cfm/pr...CONTENTID=9486

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dynavoice F6 bi-ambes da? I så fall hvordan?

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Det er ikke frakt på varer hos flexi-data, og som oftest tar de inn igjen varer dersom kunden ikke er fornøyd, selv om jeg ikke kan garantere at dette gjelder recivere også.

Jeg tror uansett at du blir fornøyd uansett hvilken av disse reciverene du velger, og som sagt har jeg samme oppsett som du vurderer, og jeg synes det låter bra.
    Dette med frakt, gjelder det bare dersom du skal hente de i Bergen? Eller kan jeg få sent til Oslo?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg klarer aldri og koble noe sånt opp selv. men min nabo har anlegg til 200 tusen og han burde forstå seg på sånt. bare jeg skaffer riktige kabler til ca 30 kr meteren. og apropos det logitech anlegget så er jo det et pc anlegg som ikke kan kobles til xbox360 på hitachi pj tx 200, dvd spiller og pc, og canadigital parabol med en 32 crt tv.. så jeg går for dynavoice så kan jeg få alle kablene jeg trenger til en tusenlapp på biltema eller clasolson eller noe? og hva trenger jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Dette med frakt, gjelder det bare dersom du skal hente de i Bergen? Eller kan jeg få sent til Oslo?
    Gjelder nok bare kunder i Bergen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokkosbolle
    nei jeg klarer aldri og koble noe sånt opp selv. men min nabo har anlegg til 200 tusen og han burde forstå seg på sånt. bare jeg skaffer riktige kabler til ca 30 kr meteren. og apropos det logitech anlegget så er jo det et pc anlegg som ikke kan kobles til xbox360 på hitachi pj tx 200, dvd spiller og pc, og canadigital parabol med en 32 crt tv.. så jeg går for dynavoice så kan jeg få alle kablene jeg trenger til en tusenlapp på biltema eller clasolson eller noe? og hva trenger jeg
    z-5500 kan vel kobles opp mot en god del ting det også.

Av kabler så trenger du jo høyttaler kabler. På biltema får du 25 meter for 219 kr. Dette er kabler som er 2.5mm^2, artikkel nr: 35-785

Parabol og xbox kobles vel opp med optisk kabel, koster 45 kr på biltema. Dvd kan du koble opp via coax kabel, selges vel for en billig peng på biltema eller clash.

Pioneer har 4 digitale innganger, 2 optiske og 2 coax.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Gjelder nok bare kunder i Bergen.
    Æsj det var dumt!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Æsj det var dumt!:-D
    Dere i Oslo har jo nettshop og multicom som dere kan hente varer hos, så vi i Bergen må jo ha noe også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja og dere har komplett i sandrefjord og dere har tillogmed sverige fyndenborsen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    foresten, selger flexi-data rimelige kabler jeg vil trenge??

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nope

Mener å vite at F6 er en 4ohm's høytaler og kan ikke brokobles på de fleste forsterkere ettersom det da vil bli 2 ohm... (si fra om jeg er feil her! men tror ikke det)

Når det Gjelder Z-5500, Et supert system, har det selv koblet til dataen jeg bruker nå men NEI det er ikke like godt som systemet vi her snakker om, morrofaktoren er høy men kunne ikke tenkt meg å ha dette i stua.

med Pioneer forsterkeren du nå sier du vil kjøpe får du akkurat det du sier du ikke trenger, 7.1 er dessuten absolutt ingen vits i et billig system slik som dette. du får dessuten langt mer krefter og morro uta NAD reciveren jeg har nevnt dessuten har vel Hifiklubben butikk i bergen også så det er ikke vanskelig å få det heller. HK er til ditt bruk også et bedre alternativ enn Pioneer, og jeg sier ikke dette for å være vanskelig eller fordi jeg har noe imot pioneer (vurderer det selv til surround) men den låter nøytralt kanskje skarpt i forhold til bode HK og NAD noe som på F6 ikke er veldig heldig.
    Har også F6 selv og vil på det aller varmeste anbefale deg å kjøpe NAD fremmfor pioneer.

Syns hvertfall du skal prøve NAD først, kan jo returnere den om du ikke liker det du hører! men er sikker på at den beholder du om du tester det

kabler får du hos Clas ohlson, Biltema, eller Thorshov bilrekvisita.
    billig og tykke gode kabler som gir gode pris vs ytelses verdier.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjøre som han over her sier, teste nad før du eventuelt leverer den inn igjen å går for pioneer. Du har jo ingen ting å tape på å prøve den, men alt å vinne. Er du fornøyd med den er det jo bare å beholde den videre.

Nad er vel også kraftigere enn Pioneer, samt den har vel kostet en god del mer enn hva den gjør nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for at dere advarte meg med pioneeren da har jeg mere lyst på nad! men med denne NAD T743v2 og dynavoice magic surround. kan dette kobles til canaldigital på en crt 32 tv. og dvd spiller, pc, xbox360 på hitachi pjtx200?.
    men
    Logitech® Z-5500 Digital koster jo bare 3 tusen kroner. og anlegget består av små høyttalere. så vil det virkelig bli bedre? men det er jo bare til pc. men om små høyttalere er like gode som store er vel også Yamaha HT-IB359
    fra siba.no bra? koster 4.5 tusen kr og er med både sub og reciver og 5 høyttalere.
    beklager om jeg spør dumt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokkosbolle
    Logitech® Z-5500 Digital koster jo bare 3 tusen kroner. og anlegget består av små høyttalere. så vil det virkelig bli bedre?
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Når det Gjelder Z-5500, Et supert system, har det selv koblet til dataen jeg bruker nå men NEI det er ikke like godt som systemet vi her snakker om, morrofaktoren er høy men kunne ikke tenkt meg å ha dette i stua.
    Er alt svart på, som du ser

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ha det på rommet mitt:P men det ser jo også lite pent ut med små høyttalere til projector å lerret, passer ikke helt inn

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

go go go

hehe, skjønner at du vil være helt sikker, og jeg mener ikke å "advare" deg mot pioneer, men jeg tror nok NAD er mer det du ser etter her.
    Pioneer få god omtale den så om ikke NAD umiddelbart gjør det glad så BYTT!
    ikke vær beskjeden, om de på hifiklubben rynker på nesen og lurer på hvofor er det bare å være litt stor på det og si at den ikke oppfylte ønskene du hadde til en reciver. høres kanskje noe dumt ut men med et slikt svar pleier de å bli stille, det høres ganske endelig ut.

z-5500 kan jeg også annbefale men det duger ikke i sterio og det er langt mindre nyansert enn et surround med F6 Magic.
    Yamaha pakken du nevnte er god den også men F6 er et bedre kjøp, om du har tatt deg en kikk på forumet ser du hvor varmt vi snakker om F6, har hørt yamaha selv jeg men ble ikke imponert som jeg ble av F6, og med NAD blir det futt og fart

du må dessuten huske på at dette ikke nødvendigvis er det siste hjemmekino systemet du kjøper og Logitech Z-5500 kan du ikke oppgradere eller kombinere med ny elektronikk eller forsterker.
    Når jeg sier jeg har det til dataen så er det også der jeg kommer til å ha det, til spill og de få filmene jeg gidder å se der.
    Du sier du skal ha det på rommet ditt, ja vel, men la meg formulere meg annderledes da.
    Jeg ville ikke hatt dette som surround til min TV, og heller ikke til sterioanlegg.

Kjøp Dynavoice Magic, Kjøp NAD T743v2 Hjemmekinoreceiver og spe tilslutt (når du har rå), på med den XTZ 12" subb som vil skremme vannet av de fleste i huset om du ønsker det

(prøver ikke være en allviter her men har vert borti MANGE billige systemer og ikke alle er vert å ha hatt selv) det jeg nå har annbefalt er derimot kjempefint om du har noen hifi ambisjoner og ikke kunn er på jakt etter Bang for the buck!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for all denne hjelpen! uten dere ville jeg gått rett til expert elle elkjop og spurrt en sleip selger hva de anbefalte av surround. og jeg ville tatt det de der anbefalte, slik min far gjorde han kjøpte et akai surround anlegg. haha og det suger noe helt sykt. det er ikke noe forsterker. og det kan han bare bruke på canaldidigtal sin tuner om gangen og bakhøyttalerene er make som i front. og hans anlegg blir instillt fra en rotten dvd spiller som han ikke kan bytte akai og det er bare så elendig. men jeg har hørt at nad er bra til musikk det er jo bra. men er den også like god til film? kanskje litt teit spørsmål men jeg har loftstue over stuen vår.. om jeg tar på en film med dette, vil det spille så høyt eller for mye bass sånn at jeg neste ikke kan bruke det når folk sitter i stuen fordi de lett kan høre det? kanskje det hjelper med tepper og gardiner eventuelt? og en liten ting til. den subben ser grei ut.. men skulle gjerne hatt subben i trefarget.. eller vent. jeg kunne jo skaffet dynavoice i svart! men de selger ikke f6 i svart. men netthandel selger jo f6 i svart. men folk sier at den mangler kabel og spikes eller noe sånt:S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spikes og kabler må du kjøpe utenom uansett hvor du kjøper disse høyttalerene.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Nå kan det faktisk hende at jeg blir en "sleip selger på Elkjøp" fra og med neste uke da.
    men jeg skal hvertfall prøve å ikke selge de dårlige varene.
    Snakket med em sjef hos elkjøp i dag og de skal faktisk øke satsningen på HiFi produkter vesentlig da dette er noe ola og kari norman bruker jevnt over mye mer penger på enn før.

Spikes trenger ikke være det første du kjøper, kjøp kabler i starten.
    de høytalerene i svart er fine di men husk at pianolakk blir veldig fort stygt, (det er pianolakk er det ikke?)
    og de er noe dyrere i innkjøp samt hardere å få tak på.
    de i lyst tre er fine di også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp! bakhøyttalere, center i den lyse fargen er på lager ( snart utsolgt ) og enda billigere! og de sorte er utsolgt. så jeg tror jeg går for den lyse fargen. og det går sikkert an og male de også, men jeg har mest vekt på film.. det var en fyr jeg skjenner som sa at nad var for musikk.. og kanskje ikke god på film. så valgene er nå mellom nad, pioneer eller h/k kanskje en denon. vanskelig dette:P

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •