Nye/brukte stativht. 2 - 3000,- Tips anyone?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye/brukte stativht. 2 - 3000,- Tips anyone?

Hadde en tidligere tråd om Tannoy Mercury m2, og Dali Royal Menuet 2. Kjøpte Daliene, men de var helt ødelagte utseendemessig, så er nå på jakt etter nye. Derfor ny tråd. Har en liten hybel på 10 kvm.

Hører mest på listepop ala Madonna, Justin Timberlake, Nelly Furtado, Pussycat Dolls, Basshunter, litt rap innimellom, til Metallica, The Eagles, Stonegard +++ og litt annen rolig musikk.

Vil gjerne ha en høytt. med fin, presis og oppløst diskant, samt en mellomtone som klarer å skille instrumentene og deres plassering godt fra hverandre. Liker veldig godt at lydbildet strekker seg ut i bredden og dybden. Bassen er ikke lengre så nøye, da jeg har et lite rom med mye bassforsterkning der jeg sitter, og naboer rundt meg.

Prisen 2-3k MÅ ikke være med stativer, men det hadde vært en fordel. Kan kjøpe brukt, så lenge jeg er sikker på at selger er seriøs.

Har noen alternativer:

- Dynavoice Definition DM-5
    - XTZ 99 WMT
    - Tannoy Fusion 2
    - Dynaudio Audience 42
    - KEF iQ1 / iQ3
    - Audio Pro Black Pearl v.2

Forsterkeren jeg bruker er en gammel Technics Su-x101 (ligger på minHIFI). Er ikke all verden, men får duge inntil videre.

Andre forslag?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio 42 er bra, men krever strøm. Kef er også lurt. Kan anbefale Focal Chorus 706s har hatt dem selv og med litt grei amp spiller de meget bra for pengene.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio pro black pearl v.2 http://www.audiopro.se/templates/aud...id_products=36

Annbefales

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Dynaudio 42 er bra, men krever strøm. Kef er også lurt. Kan anbefale Focal Chorus 706s har hatt dem selv og med litt grei amp spiller de meget bra for pengene.
    Hmmm, ok. Har ikke noen erfaring med Focal, men er godt mulig det er en knakende god ht. Har hørt mange skryte over at Dynaudio 42 er overlegen konkurrenter i samme pris. Av Kef har jeg hørt Q7 hos en lokal forhandler, og det låt veldig rytmisk og med høy underholdnings/blir-ikke-lei-av-å-lytte-til-den- faktor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Audio pro black pearl v.2 http://www.audiopro.se/templates/aud...id_products=36

Annbefales
    Ja denne glemte jeg å ta med. Har hørt bare skryt om denne høyttaleren. Men den er jo 3500,- ny, stemmer det ikke? Hadde vært kjekt å fått tak i den brukt =)

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, men den kan vel kjøpes fra feks fyndborsen.se for en litt billigere penge..hmm kansje ikke så mye å spare alikevel.. Men det selges vel ikke alt for mange av disse brukt heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Stemmer det, men den kan vel kjøpes fra feks fyndborsen.se for en litt billigere penge..hmm kansje ikke så mye å spare alikevel.. Men det selges vel ikke alt for mange av disse brukt heller.
    Ja tror det blir noen hundringser billigere fra sverige. Kanskje det er en god grunn til at det ikke selges så mange brukte av disse, nemlig at de er så gode? Har i alle fall hørt mye skryt om de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv både Dali Royal Menuet II og Dynaudio 42. Synes sistnevnte er ett hakk eller to bedre enn førstnevnte. Men Dali'ene er jo også en del mindre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Jeg har selv både Dali Royal Menuet II og Dynaudio 42. Synes sistnevnte er ett hakk eller to bedre enn førstnevnte. Men Dali'ene er jo også en del mindre.
    De er jo ganske små ja, men de spiller ikke så verst til størrelsen å være. Men det gjør ikke noe om de blir litt større i grunn. De er jo ganske pene også. Men bassporten er på baksiden på disse også, og det er ikke helt optimalt for rommet mit, da de kommer til å stå ca max 15 cm unna bakveggen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har flere alternativ? Selv ser jeg Dynavoice Definition som det beste alterntivet, da jeg får både ht. og stativ for ca 2640,- levert nærmeste svenske postkontor. Det eneste ankepunktet er at bassporten er bak. Tror dere det er mulig å plugge den igjen (som L&B anbefalte på F6)?? Challenger-serien er jo laget for at dette skal gjøres, mens Definition ikke har medflg. puter for å proppe i bassporten(e).

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy

Vil gjerne ha en høytt. med fin, presis og oppløst diskant, samt en mellomtone som klarer å skille instrumentene og deres plassering godt fra hverandre. Liker veldig godt at lydbildet strekker seg ut i bredden og dybden. Bassen er ikke lengre så nøye, da jeg har et lite rom med mye bassforsterkning der jeg sitter, og naboer rundt meg.
    Til alt det du beskriver her, så er det et par høytalere som er MIDT I BLINKEN for deg. B&W DM601 S3. Jeg er særlig imponert over stereoperspektivet til disse høytalerne. Detaljeringen og oppløsning er også helt konge. Kom deg til klubben og lytt! Og lykke til.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluenote. Se under demo/brukt på www.pmaudio.no
    Enestående høyttaler. Ikke kjent her i landet, men ble soleklar testvinner i ett av de britiske bladene, og det var mot en skokk med bla britiske høyttalere. De som kjenner britiske hifi blekke vet at de liker britisk, ferdig med det. Men her ble det altså annerledes.
    Løp og kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Til alt det du beskriver her, så er det et par høytalere som er MIDT I BLINKEN for deg. B&W DM601 S3. Jeg er særlig imponert over stereoperspektivet til disse høytalerne. Detaljeringen og oppløsning er også helt konge. Kom deg til klubben og lytt! Og lykke til.
    Hmm, har egentlig avskrevet B&W fordi de er ganske tungdrevne, og mange mener de låter nøytralt og kjedelig, og at de er oppskrytte. Men det er mulig jeg tar feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Bluenote. Se under demo/brukt på www.pmaudio.no
    Enestående høyttaler. Ikke kjent her i landet, men ble soleklar testvinner i ett av de britiske bladene, og det var mot en skokk med bla britiske høyttalere. De som kjenner britiske hifi blekke vet at de liker britisk, ferdig med det. Men her ble det altså annerledes.
    Løp og kjøp.
    Men de blir litt for dyre når jeg skal ha stativ også. Hadde egentlig tenkt å kjøpe høyttalere til mer enn 2500, men økonomien ble skralere enn planlagt :S

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ikke spessielt tungdrevne? 88dB 1w/m er ikke dårlig for denne typen høytalere. Dalis mentor med tilsvarende membranareal har 86,5dB. CVs stativhøytalere har 90dB. Ikon 2 har 88dB. Bare for å sammenlikne...

Om de er "nøytrale" er neppe en negativ egenskap i en høytaler, med mindre du er ute etter noe annet. Kjedelig? tja. Opp til en hver å vurdere. Jeg forbinder kjedelig med lite bass, noe det også er i denne høytaleren, men greit til størrelsen.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Hmm, har egentlig avskrevet B&W fordi de er ganske tungdrevne, og mange mener de låter nøytralt og kjedelig?
    har du ikkje ører sjølv du då kanskje.
    Du må jo høre kva DU liker, og drit i alle andre, kva andre seier er bare ei peke pinn. Så med andre ord kom deg inn å hør på noen, feks, dali Concept 6, ein vanvittig god høytaler, ,men koster 3500. men det er verdt å strekke seg til det, du vil tjene masse på det.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send mail til pmaudio og hør om de har flere brukte Krix Equinox inne. Tror de skal ha et par igjen til en god pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Hmm, ikke spessielt tungdrevne? 88dB 1w/m er ikke dårlig for denne typen høytalere. Dalis mentor med tilsvarende membranareal har 86,5dB. CVs stativhøytalere har 90dB. Ikon 2 har 88dB. Bare for å sammenlikne...

Om de er "nøytrale" er neppe en negativ egenskap i en høytaler, med mindre du er ute etter noe annet. Kjedelig? tja. Opp til en hver å vurdere. Jeg forbinder kjedelig med lite bass, noe det også er i denne høytaleren, men greit til størrelsen.
    Hmm, nei de er vel kanskje ikke så veldig tungdrevne egentlig, stativht. bruker som oftest å være det. Det jeg forbinder med kjedelig, er at de er dempet på en måte, at de ikke er engasjerende å lytte til, at lyden på en måte blir litt kald. For om de er slik, så vil jeg ikke ha dem. Hvilke krav setter de til forsterker? Kan de komme til å passe med en H/K? Kanskje en 670/675/970? Hk regnes jo som litt varm og fyldig i lyden, og det ilag med "nøytrale" B&W kan bli en bra kombo?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    har du ikkje ører sjølv du då kanskje.
    Du må jo høre kva DU liker, og drit i alle andre, kva andre seier er bare ei peke pinn. Så med andre ord kom deg inn å hør på noen, feks, dali Concept 6, ein vanvittig god høytaler, ,men koster 3500. men det er verdt å strekke seg til det, du vil tjene masse på det.
    Joda, skulle aller helst hørt på høyttalerne selv, men har ikke så stort utvalg her i mosjøen. Og har ikke mulighet for å reise rundt omkring heller... Høyttalere som vi har her i mosjøen er KEF, Audio Pro, Infinity, PSB, B&O (og sikkert noe mer som jeg har glemt). Dali Concept tror jeg ikke jeg blir å kjøpe.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    desse er ganske grei
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303616

lettdrevne, en del bass. åpnere og mer nøytral enn forrige serie.
    http://www.stereophile.com/budgetcom...psb/index.html

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •