Lyric's Salg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Lyric's Salg

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Lyric's Salg

Lyric hifi var desverre ikke på messen i Horten, men Tor snakket om og Hang opp plakater om et "Flytte Salg" som han skal ha frammover.
    Han skal i første omgang gjøre butikken mindre, altså skal selge seg ut av omtrent 800 kvadratmeter med butikk og inn i snaut det halve.

For de som har vert i butikken er det den halvdelen Hornhøytalerene står i som skal tømmes. Mengder av utstyr skal ut og det til 30-50% rabatt.

Skal ikke si det er noen grunn til "løp og kjøp" tendenser men kanskje verd å ta seg en tur innom for å høre litt.
    Dessuten har han en slags "trekning" gående hvor man kan sende inn mail til ham og vere med i trekningen av Hifi utstyr for 5000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt på noen Cabasse men ble ikke imponert...

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg har hørt på noen Cabasse men ble ikke imponert...

Kunne du utdype hva du synes var galt med dem?

De har vel også noen fine pakkepriser på naim elektronikk der og nå. (typisk at kontoen er bunnskrapt)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Kunne du utdype hva du synes var galt med dem?

De har vel også noen fine pakkepriser på naim elektronikk der og nå. (typisk at kontoen er bunnskrapt)
    Hørte Altura Bahia som kostet 30k+. Det var noe rart med klangen i øvre bass. Det ble en kort vurdering fordi jeg er opptatt av av en viss nøytralitet. Foretrakk heller klart rimeligere ProAc Studio 140. Hørte også Baltic og det låt meget bra men ingen ståpels. Burde blitt mere imponert siden dette var dyre saker. Spilte med en gedigen sub og meget dyr forsterker. ProAc responese D35 derimot......

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joa

Cabasse har noen gode design surrounder men var heller ikke inponert over deres større høytalere.
    derimot ga de meg også et godt tilbud på ProAc når jeg var det, nettop studio 140 som du nevnte, kjempe bra høytaler, men litt dyr for meg foreløpig.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo proac D25 på tilbud der og. Så det skulle være litt for de fleste

Men over til cabasse igjen. Har du Antonx kun hørt Altura Bahia eller har du noen formening sånn generelt om pris/kvalitet på de som så er til halv pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb 50% på cabasse

Det er kanskje en grunn til at det er 50% på cabasse....

Hadde disse "solgt seg selv" så ville en ikke satt ned prisen (tvert i mot). Selv om noen aktører i bransjen prøver å fortelle at de er barmhjertelige samaritaner som vil at du skal få aller best lyd for pengene og ikke har noen egne interesser i hva du kjøper av anlegg så er det litt i overkant naivt å gå fem på....

Det er en forskjell på tilbud med 10-30% og dumpingsalg på 50-70%! Jeg blir skeptisk iallefall :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

de har

etter det jeg har hørt gjort det meget bra når de har blitt spilt i demo.

dessuten var det ikke bare fordi forretninigen ønsker å bli kvitt disse høytalerene de er så billige, de har vert på lager i Norge i to år !
    jeg var der når de kom med pallene i butikken i oslo.
    Så det selv på fraktelappene jeg snakket med innehaveren om saken og han forklarte det med at de ikke var importør av disse selv og at de fikk kjøpt dem rimelig pga lagrings tiden. Hvorfor disse hadde blitt stående på lager så lenge var fordi merket ikke har hatt flere utsalgssteder enn hans butikk og en til.
    Han hadde solgt den del men ikke mye nok til å kunne ta inn de så mye som stod på lager. Hvertfall ikke fylle butikken med det når han ikke fikk solgt det ut fort nok.
    Med disse prisene regnet han derimot med å selge det unna i rimelig tid. den andre butikken hadde vist tatt in 40 paller eller noe.

det er ikke mange høytalere som etter min mening gir for mye verdi for pengene men det kan nok hende at disse høytalerene nå gir noe i nærheten av hva de faktisk er verd. jeg tviler ikke på at de forskjellige leddene fortsatt tjener penger på produktene men, jeg tror heller ikke at disse Cabasse høytalerene er noe dårligere enn mye annet du finner til samme pris, og når de er 50% avslag så tror jeg det begynner å likne et godt kjøp

det var hvertfall langt bedre lyd i det ene Cabasse surround systemet jeg har hørt enn det var i Bose Lifstyle 48 som jeg også har hørt. (kan hende det var 38 ) men de koster uansett rundt 50,000,- Jeg syns kanskje Tannoy Arena var noe bedre men det kommer jo også ann på elektronikken. og hva en liker.

Samme for meg om de selger noe som helst av disse greiene men det er ikke vits i å ta det forgitt at det er skrot som bare må bort. Det går ann å gjøre en god deal, slik er det med alle eldre modeller på andre steder også, blir solgt billig, forskjelden her er at det er Mye av de eldre modellene. Det betyr gode priser på mye utstyr

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg.

Uansett avslag vil jeg ha en høyttaler som jeg liker og da har ikke pris alt å si. Her er det bare å ta en tur for å høre og ikke bli for fristet av prisen om lydbildet ikke er helt etter egen smak. Cabasse har mange modeller og kanskje er de bedre enn de jeg hørte og ja så må man sammenligne med billigere høyttalere så da kommer de sikkert bra ut i forhold til mange andre merker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    etter det jeg har hørt gjort det meget bra når de har blitt spilt i demo.

dessuten var det ikke bare fordi forretninigen ønsker å bli kvitt disse høytalerene de er så billige, de har vert på lager i Norge i to år !
    jeg var der når de kom med pallene i butikken i oslo.
    Så det selv på fraktelappene jeg snakket med innehaveren om saken og han forklarte det med at de ikke var importør av disse selv og at de fikk kjøpt dem rimelig pga lagrings tiden. Hvorfor disse hadde blitt stående på lager så lenge var fordi merket ikke har hatt flere utsalgssteder enn hans butikk og en til.
    Han hadde solgt den del men ikke mye nok til å kunne ta inn de så mye som stod på lager. Hvertfall ikke fylle butikken med det når han ikke fikk solgt det ut fort nok.
    Med disse prisene regnet han derimot med å selge det unna i rimelig tid. den andre butikken hadde vist tatt in 40 paller eller noe.

det er ikke mange høytalere som etter min mening gir for mye verdi for pengene men det kan nok hende at disse høytalerene nå gir noe i nærheten av hva de faktisk er verd. jeg tviler ikke på at de forskjellige leddene fortsatt tjener penger på produktene men, jeg tror heller ikke at disse Cabasse høytalerene er noe dårligere enn mye annet du finner til samme pris, og når de er 50% avslag så tror jeg det begynner å likne et godt kjøp

det var hvertfall langt bedre lyd i det ene Cabasse surround systemet jeg har hørt enn det var i Bose Lifstyle 48 som jeg også har hørt. (kan hende det var 38 ) men de koster uansett rundt 50,000,- Jeg syns kanskje Tannoy Arena var noe bedre men det kommer jo også ann på elektronikken. og hva en liker.

Samme for meg om de selger noe som helst av disse greiene men det er ikke vits i å ta det forgitt at det er skrot som bare må bort. Det går ann å gjøre en god deal, slik er det med alle eldre modeller på andre steder også, blir solgt billig, forskjelden her er at det er Mye av de eldre modellene. Det betyr gode priser på mye utstyr

Det er ikke helt sant at Lyric ikke importerer Cabasse.... Dvs det er et firma som heter TAA import som drives av Tor AAmot som også driver Lyric hifi

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lol

Sitat Opprinnelig postet av erio
    Det er ikke helt sant at Lyric ikke importerer Cabasse.... Dvs det er et firma som heter TAA import som drives av Tor AAmot som også driver Lyric hifi

Skjønner ikke helt det der da ettersom det sto et annet navn på pakkeseddelen, og Taa import har jo lageret sitt i Torgata lageret Cabassene hadde stått på var et annet sted i byn. men men.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt erfaring med Lyric Hifi, og det er at det ALLTID er tilbud der. Så jeg lurer på om "veiledende" pris noen gang har vært reell.
    Det florerer med tilsynelatende røverkjøp der. Og det er lett å la seg rive med å tro man får mer enn hva man faktisk gjør.

Hadde også en litt spesiell opplevelse der sommeren for to år siden: Jeg var i Oslo og dro innom butikken. Døra sto vid åpen, men han hadde blokkert inngangen med en stol. Jeg sto høflig og ventet på trappen, og innehaveren så meg sto der. Jeg ventet og ventet, ventet og ventet. Og etter nesten en times venting kom han endelig bort til meg og lurte på hva jeg ventet på.
    "Jeg venter på at du skal åpne" sa jeg. "Det er åpent" sa han. Hvorfor han blokkerer inngangen med en stol undret jeg meg da over, og hvorfor han ikke hadde kommet og spurt før vet jeg heller ikke.
    Vel, jeg var veldig irritert ihvertfall.
    Jeg hadde hørt innehaveren snakke særdeles varmt om JM Lab Mezzo Utopia ved et tidligere besøk. Og jeg visste at han nettop hadde hatt et par brukte til salgs i butikken. Disse sto ikke lengre der. Men de var på web siden hans fremdeles. Det visste jeg. Så da han spurte hva han kunne hjelpe meg med, sa jeg at jeg hadde kommet for å kjøpe disse Mezzo utopiaene han hadde på nettet.
    Da ble det andre toner gitt.
    Og så kom det en hel masse dritt om hvor kjedelige, blodfattige og dårlige disse Mezzo utopiaene var... og at jeg heller burde kjøpe noe annet han hadde i butikken.
    Seriøst? Nei!

Jeg handler ikke hos folk som behandler sine kunder slik. Ei heller hos folk som til de grader skifter mening om et produkt som de før hadde, men som ikke lengre har. Derfor unngår jeg også OHFC.

IMM

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lignende erfaringer

Jeg har også lignenede erfaringer med Lyric og folka som jobber der. Alt annet enn det de selger der er dritt. Til og med ting de syntes var bra før som de nå ikke selger lenger osv.

Nå siste var jeg nede der og vurderte å kjøpe en demo modell av et Isotek nettfilter. De fører ikke dette merket lenger. Selger klarte å si at jeg kunne kjøpe den aktuelle modellen for 7000,- Noe som var betydelig billigere enn alle andre steder i følge han selv og siden det var godt brukt som demo modell. Fant så ut at HIFI center kjeden har tatt over agenturet og selger samme modell for 6995,- helt ny. Hifi Center kjeden er vel heller ikke kjent for å være den billigste.

Bare en indikasjon på at man ikke kan stole på hva disse folka sier. Men jeg skal ikke utelukke at man kan gjøre noen kupp der nede hvis man er heldig, men man bør vite en del om varen man skal kjøpe før man prater med Lyric folka så absolutt.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cabasse er ikke ett dårlig merke..
    Men, mine erfaringer er at Lyric en og annen gang har satt opp dårlige demo-anlegg. Det tryggeste er da uansett å sjekke selv før man kjøper..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

over hyggelig

Når jeg var det var innehaveren kunn overhyggelig og sa faktisk ikke et dårlig ord om noe, han skrøt faktisk litt av det jeg hadde fra før!
    når jeg lurte på om mine Midgard'er kunne gjøre en god jobb med et av høytaler parrene som sto der lurte han jo på hvor dårlige de var ettersom jeg lurte, men det er jo ikke direkte kritikk.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyric's Salg

Lyric hifi var desverre ikke på messen i Horten, men Tor snakket om og Hang opp plakater om et "Flytte Salg" som han skal ha frammover.
    Han skal i første omgang gjøre butikken mindre, altså skal selge seg ut av omtrent 800 kvadratmeter med butikk og inn i snaut det halve.

For de som har vert i butikken er det den halvdelen Hornhøytalerene står i som skal tømmes. Mengder av utstyr skal ut og det til 30-50% rabatt.

Skal ikke si det er noen grunn til "løp og kjøp" tendenser men kanskje verd å ta seg en tur innom for å høre litt.
    Dessuten har han en slags "trekning" gående hvor man kan sende inn mail til ham og vere med i trekningen av Hifi utstyr for 5000,-

Jeg har vert en del nede på Lyric og alle de andre butikkene i sentum av oslo ettersom jeg er så heldig å bo midt i smørrøye :-D De fleste som jobber på Oslo hifi senter, Hifiklubben Grensen, Hifi center kjeden, Norsk lyd og bilde, Stereofil og Lyric gjennkjenner meg og er kanskje rimlig lei meg ops:

Jeg har registrert at Tor (innehaveren av Lyric hifi) gir mye tilbud og at han har lett for å være for bestemt i det han sier, men det er ikke til å nekte for at det er mye bra utstyr på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på lyric på torsdag, og sånn service han ga meg var jo helt super.. Skikkelig hyggelig fyr.. Fant kaffe å greier, å tok seg tid til å prate..
    Så det har vel litt å si hvem som har butikken der å da, eller er det bare tor som jobber der...(?).. Så emtech, lyric og en person hos Ohfc.. Der jeg har opplevd best service..

Han tor hadde veldig mye å gjøre, men tok seg tid å var skikkelig hyggelig.. Ikke noe negativt å si om han.. MYE rått utstyr har han også.. Blir nok en tur til uka for å se litt ja.. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •