48 000 kr til bruk på kjøp av surround - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg foreslår å ta en titt på Bang og Olufsen-anlegg!

Kjempefin design, og lyden er veldig god også...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke(t) B&O surroundanlegg tenker du på da?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen til nå spurt om ytelsene på musikkgjengivelse betyr noe? Til nå er det vel kun Tannoy Arena og Sonus Faber av de nevnte som kan levere noe som er anstendig på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    men det B&W settet til 50,000,- ser jo helt fantastisk ut!
    Hvis det låter nesten like bra som det ser ut er det kjempe bra, men kanskje noe over budsjettet.

Har ikke fått høre på de høyttalerene enda, men sjekk i siste Lyd & Bilde, der var de veldig imponerte hvertfall.

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Var forrøvrig innom B&O her forleden dag og kikket på deres nye surround system, det var ikke bare navnet som minnet om B&W der nei. men lyden var veldig bra, kanskje vert en titt om det ikke er for stive priser.

Må få si at jeg ofte er tilhenger av WAF-faktoren og design - men B&O er waaaaaaaaaaaay overpriset i forhold til hva du får. Man får kjøpt så mye stilig i dag til en bedre pris og bedre produkt, så for meg er det en gåte at noen i det hele tatt gidder å kjøpe slikt... Er vel markedsføring slik som med Bose, de fleste faller for... Også er det merket og statusen kanskje? Alt jeg har sett og prøvd av B&W er ikke noe veldig imponerende...

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    små og stilige høytalere med god lyd får du også i KEFs KHT serier: http://www.kef.com/KHT/index.htm

KHT3005 fikk nylig EISA AWARD 2006/2007
    Settet går for 15 KNOK

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg skal tilføye så veldig mye her, men heller si litt om hvorfor jeg ikke ville valgt BOSE. Det er ett hovedankepunkt, slik jeg ser det, og det er størrelsen på mellomtoneelementene. De bittesmå BOSE-satellittene har dessverre ikke evnen som skal til for å flytte luft nok helt ned til der en ekte subwoofer tar over. Jeg regner egentlig med at BOSE har "løst" dette ved at subwooferen spiller betydelig høyere enn standarddelefrekvensen for subwoofere som gjerne ligger rundt 80Hz. Det betyr at man mister en del presisjon i lydbildet i øvre bassområde og nedre mellomtone. Sånn sett er sikkert BOSE helt greit for den som skal bevege seg rundt i huset mens musikken spiller, men for seriøs lytting fra en nøye plassert lytteposisjon, så gir ikke BOSE den følelsen av tilstedeværelse som litt større elementer i satellittene gir.

Det er mange gode forslag til høyttalerpakker i denne tråden, og jeg har vel ikke så fryktelig mye å legge til, annet enn at jeg ikke helt skjønner hvordan BOSE-systemet kan koste så mye som det gjør. Her er det nok mye som betales for merket alene. Elektronikken til BOSE er jo spennende som sådan, med mye rart (HDD-basert musikksamling, blant annet) i en utrolig liten pakke. Ønsker man tilsvarende elektronikk ville jeg nok som flere nevner satset på B&O. Ulempen da er at man som regel krever ekstra effekttrinn hvis man satser på annet enn B&O på høyttalersiden. B&O benytter som regel høyttalere med innebygde forsterkere.

Det er ikke lett, dette. Ønsker man middelsgod musikkgjengivelse i en pakke som nesten ikke synes (ultimat høy WAF), så er vel BOSE et greit valg, og B&O et høyaktuelt alternativ. Men man skal altså være klar over svakhetene i et slikt system med bittesmå høyttalere hvis man ønsker å få det beste av lydopplevelse fra CD og film.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

godt det

men KEF er kanskje et litt stort hopp ned på "status stigen" i forhold til disse design merkene som tidligere er nevnt, syns personlig ikke alle disse anleggene er så pene jeg men de gjør deg sikkert godt i et moderne hjem med høy waf faktor.

men nå er det en skikkerlig hifi runde som står for tur, kommer til å høre litt på dyre design ting med et halvt øre med tanke på tråden her.

Newcomer trymmen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av |Adeel
    Jeg antar at du er litt designkåt også... Jeg har "livslang" drøm om disse;

Mitt valg om jeg hadde hatt 50.000 kr å rutte med Også trenger du allright reciever i tillegg da... Og kabler... Og.. Og.. Hehe baller seg på som alltid...

Jeg er med her, men hva ligger dette settet på, og hva anbefaler du til resiver

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3806 er et alternativ, denon+b&w spiller i mine øyne bra.
    Ellers har vel pionner noe snacks og, AX2/AX4 fks.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke knuse drømmen din, men skal komme med min ærlige mening!
    Jeg hadde IKKE brukt 50k til et BOSE-system. Ja det er smått, ja det er lækkert, utrolig at noe så lite kan spille så bra, men til prisen får du alternativer som knuser de på lyd. Hvis det er ett must at høyttalerne må være små, så blir det litt værre, men alt er relativt. Er stativhøyttalere for store for deg?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var utrolig morro, at så mange har ideer og meninger.
    Dette er den rette plassen å hente de beste rådene.
    Som sagt er design også en viktig del for meg, samtidig som det skal låte bra.
    Jeg likte veldig det avbilde settet og det kan også kona leve med.
    Vi er begge glad i god film
    Jeg har vel i løpet av natten innsett at Bose muligens må forbli en drøm, lyden er viktigere, sant er det også at B&O leverer varene men,,,,,prisene er ikke sanne.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trymmen
    Dette var utrolig morro, at så mange har ideer og meninger.
    Dette er den rette plassen å hente de beste rådene.
    Som sagt er design også en viktig del for meg, samtidig som det skal låte bra.
    Jeg likte veldig det avbilde settet og det kan også kona leve med.
    Vi er begge glad i god film
    Jeg har vel i løpet av natten innsett at Bose muligens må forbli en drøm, lyden er viktigere, sant er det også at B&O leverer varene men,,,,,prisene er ikke sanne.
    Er brukt ett alternativ? Du kan få et vanvittig oppsett for 50k, hvis du kjøper brukt. Ihvertfall hvis du finner utstyr her på torget, da det hos de aller fleste er kun tatt i med silkehansker

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter disse høytalerne og hva er prisen på dem.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp dette, og bruk resten på film & musikk :-)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du KUN ha satelitt høytalere?
    Eller kan du finne deg til rette med en snerten gulvstående, eventuelt et sett med "bokhylle" høytalere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svart din PM nå.

B&W XT-serien er som sagt dyrt, også må du ha litt ordentlig surroundreciever i tillegg (Pioneer AX4 til rundt 11.000 kr er en bra start, mulig den er å finne på bruktmarkedet etterhvert).

Jeg skal ha XT-serien en dag hvertfall Lykke til med valget, det er mye penger så velg klokt og ikke ha hastverk...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7 timer

jeg har akkurat vert rundt på samtlige hifibutikke i sentrum unnatatt eltek og har hørt usedvanlig mye bra. så nok ut som en potensiell kunde i dag for samtlige butikker behandlet meg bra (til en forrandring).

jeg hadde aldri vert i Lyrica (tror den het det) borti torggata før og makan til velkomst :-D. jeg var der i over en time og forhandleren var meget behjelpelig!
    selvom han var allene på tidspuntet.
    Jeg var der helt til det kom en lastebil med 12 paller! med høytalere av merke CABASSE. ikke et merke jeg er kjent med men etter det han sa og hva jeg har lest i ettertid hadde de relativt gode surround anlegg mulig det er verd å ta disse med i betraktningen ettersom de har flere design anlegg som alle koster under 50,000,-

http://www.taaimport.no/ og gå inn på Cabasse. det skulle dessuten vere mulig å få gode tilbud på en del av dette ettersom de nå sitter inne med veldig mye høytalere.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •