Anbefalte butikker i Oslo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalte butikker i Oslo

Skal en tur til Oslo i slutten av sept, å besøke en kompis.

Må jo selfølgelig benytte sjansen til å berike meg med audiofile inntrykk.

Hvilke butikker er anbefalt å stikke innom i Oslo? Der en blir behandlet seriøst og får sjansen til en skikkelig lytterunde?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil, er absolut verdt et besøk! Var det senest idag og fikk kjempe service.
    Ellers har du jo Oslo HiFi Center, HFK og HiFI center kjeden.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enig

Steriofil er en meget bra butikk.
    dessuten ligger både Hifiklubben og HiFi center kjeden ikke langt unna.
    har også Oslo hificenter ikke alt for langt unna.

Newcomer DrB sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på anbefalling av Stereofil.:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene, da er en liten del av ruten planlagt, skal se om jeg ikke får med meg noen nye kabler med det samme, selv om jeg er kabelskeptiker vil jeg være sikker på at jeg ikke går glipp av noe

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric hifi Vi som 16'åringer ble tatt seriøst, og fikk lytterunde på anlegg fra 20.000 og opp til millionen. "Nils Lofgren - keith don't go" på hornoppsett til millionen høres ikke så ille ut :P

http://www.lyrichifi.no/

Butikken som har utstyret vi ikke har råd til

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric HiFi i torgata..

Norsk audioteknikk i storgata..

Oslo Hifi center er en j... dr.. butikk i følge meg og en god del andre..:evil:

Han møringen som overtok etter en trønder er en frekkis... og luring...

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Lyric HiFi i torgata..

Norsk audioteknikk i storgata..

Oslo Hifi center er en j... dr.. butikk i følge meg og en god del andre..:evil:
    Der får du ikke service med mindre du er godt kledd og vifter med pengene.. betjeningen der ga oss ikke demo fordi subben ikke var koblet til. Da sier det seg selv at problemet er at de ikke ser på oss som kjøpere. Hadde vi viftet rundt med et visa kort og sagt pappa betaler hadde nok beteningen vært bedre..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, på pur trass skal jeg gå inn til oslo hificenter med bred trønderdialekt fra nord-trøndelag, og standard outfit'n med dongeri å hettegenser å sjekke ut om jeg får høre noe skikkelig snacks fra burmeister, evnt martin logan. på pur Fa**Skap

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja gjør det... sjefen (hvis du treffer han) spør som regel hva du jobber med.. du får si småbruker da..

Jeg sa jeg jobbet i NRK og ble overlesset med service... til øra datt av...

bla bla bla.... masse vissvass .. de er mestre til å kritisere andre produkter... bare nevn hva som helst...

Forresten insister på å låne med deg hjem på høylytt trøndersk... (det gjør de nesten aldri...)

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som er bra for folka på oslo hificenter er tingene de selger selv, var innom der her om dagen å snakket med en temmelig usmakelig kar. Hata pioneer og alt annet han ikke solgte/hadde selv.

Hvis du får demo på audiocompaniet på nye klipsch serien så er dette å anbefale. Sjekk tråden min, my fint der. Samt en meget hyggelig og kunnskapsrik Olav.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt sånn ja

det at butikk medarbeiderne skryter mer av sine egne produkter er vel ikke så overaskende er det vel?
    jeg har selv opplevd at produkter jeg nevner som butikken ikke fører, blir undervurdert og rettog slett snakket stygt om. men det var på HiFi center kjeden Oslo.
    har vert innom Oslo hificenter flere ganger men har ikke lagt merke til det samme der annet enn at de ikke var så begeistret for Monster strømspenningsvern.

det at man får bedre service om man vifter med penger er vel heller ingen overaskelse, sett deg selv i selgers posisjon, det er nok ganske mange som kunn er der for en kikk og ikke har noen som helst tanke om å kjøpe noe der.
    Jeg vet utmerket godt hvor frustrerende det kan være å bli nermest oversett, spessielt når man har planer om å bruke (i mitt tilfelle) nermere 25000,- der.

jeg møtte regelrett veggen en gang jeg gikk inn i en butikk (vil ikke nevne navn) der jeg kommer fra. de svarte meg ikke serriøst, ville ikke sette på en cd engang. langt mindre koble opp de monoblokkene jeg var intresert i.
    jeg kjøpte de samme blokkene fra Steriofil i oslo noen dager senere, som var så motsatt som det kunne ha blitt !!!!
    der forklarte de meg alt fra a til å av det jeg lurte på før jeg i det heletatt hadde nevnt at jeg skulle kjøpe noe.

alt dette tatt i betraktning så er det nokk også avgjørende hvem du snakker med i den enkelte butikken og kanskje hvilket humør selgeren er i den dagen
    men førsteinntrykket kan bli varig, for jeg Gidder ikke kastebort tid på min lokale hififorhandler! derfor er også steriofil min favoritt butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de butikkene jeg har vært innom den senere tiden er Stereofil blandt de bedre. Men der er ikke akkurat overdrevet mange kunder innom til enhver tid heller så jeg regner med de kan ta seg god tid med hver enkelt kunde.

Jeg har jobbet med salg av hifi, og kan ikke si at jeg kjenner meg igjen som en som er vanskelig å få en demo av, ei heller som en som kastet dritt om andre produkter (pleide heller å backe opp det jeg sa om egne produkter i demo`en). Jeg var dog ikke villig til å demonstrere High-end uten en avtale. Det er få ting som kan spille så ille som high end satt opp i hu og hast ( i bråkete omgivelser, osv osv). Tror nok en bør ha det i bakhodet at de som jobber med salg leser/speiler holdningen til kunden også. Jeg hadde neppe tatt noen som seriøst interessert i ett produkt / en demo dersom hele kroppsspråket til vedkommende skrek: "får jeg ikke en demo av High end satt opp her og nå så får det heller være". Det er dog ikke alle selgere som gidder/har tid/har kompetanse/mulighet å bruke tid på å "forklare/overtale" slike kunder til å sette opp en avtale (f.eks etter stengetid samme dag).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Service, betjening&seriøs kundebehandling

Jeg ser at det er flere som har kommet med negative bemerkninger til firmaet Oslo Hifi Center. Nå skal man generelt være litt forsiktig med å kritisere en forretning og dens kundebehandling ut i fra omgang med bare én selger (i denne butikken finnes det flere til enhver tid), men denne butikken har også i tidligere tråder pådratt seg negativ omtale fra x antall personer. Ettersom det ofte viser seg at det ikke er røyk uten ild, så tror jeg her at butikken har et forbedringspotensiale (jeg har vært der selv og handlet, og "ser" poenget til kritikerne). Varesortimentet kan helt klart sies å være rettet mot kjøpere uten økonomiske bekymringer, men forretningen har jo også en god del varer som sorterer under prisskalaens nedre hylle. På dette grunnlaget bør det jo være interessant for forretningen å også fange opp kunder som ikke stiller med VISA/Mastercard i hundretusenkroners-klassen. Hvis man ikke klarer det, har man vel egentlig skutt seg selv i foten, både på kort og lang sikt. Dette bør jo være et tankekors for, i dette tilfellet spesielt; Oslo Hifi Center og dens representative, som eventuelt måtte lese denne tråden/dette innlegget.

Samtidig er det jo lurt, uavhengig av økonomisk ståsted, når man som kunde trer inn i en butikk, at man er tydelig og klar på hva man er på utkikk etter. Dette underletter jobben til selgeren vesentlig, og kan vel også bidra til at servicenivået heves. Viser man seriøs interesse, så blir man også ofte behandlet seriøst. Det er min erfaring.

Hva en person har som sitt levebrød er forøvrig fullstendig irrelevant for en forretning å ta rede på. (Unntaket er selvfølgelig en kredittvurderingssituasjon) En gjennomsnittlig handel&kontor-ansatt, fabrikkarbeider, et postbud etc. kan utmerket godt finne på å kjøpe seg et anlegg i hundretusenkroners-klassen. Det hele er et spørsmål om prioritering ut ifra gitte forutsetninger.

EN GOD SELGER SER EN FORNØYD KUNDE SOM SIN BESTE INVESTERING FOR FRAMTIDA!

Med hilsen 777

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du sitter med det inntrykket at det handler om erfaringen med en selger. Det er feil. Det er flere der som er helt usmakelige, etter ett par besøk der så er det for min del helt uaktuelt å handle noe der. Den service jeg fikk der er ikke den servicen jeg fortjener når jeg muligens ville handle for 10 000 hos de, men de blir deres tap.

Vil vel og merke si at jeg snakket med en ung gutt der som var blid og trivelig, noe helt annet en det andre der!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslohificenter... Møtte en meget hyggelig fyr der.. Tar tilbake det jeg har skrevet om de...

Christian heter han.. Orntlig koselig og serviceinnstilt kar.. Så nå kommer jeg kanskje til å handle nye høyttalere der..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare håper de ikke har produkter som frister meg fremover...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •