Problemer med Ornec???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Problemer med Ornec???

Hei,

Jeg lurte på om det er andre som har vært plaget med Ornec...

Jeg bestilte og betalte nemlig varer hos Ornec for 11500,- nok 20. Juli 2006. Jeg har ennå ikke mottatt varene, og når jeg etterlyser ordren på e-mail, er det ingen som svarer - har send 6 e-mailer til support@ornec.com, sales@ornec.com og estore@knoxed.com over en 30 dagers periode.

Synes de begynner å virke useriøse!!!

Det gikk også 20 dager og en henvendelse via paypal systemet før at ordrestatusen min ble oppdatert fra "Web-Clearing" til "Accepted".

Siden spurte jeg om når ordren min skulle bli sendt, og om et DHL sporingsnummer, også via paypal systemet (siden de aldri svarte på henvendelser via e-mail). Etter 20 dager uten svar, måtte jeg i går gjøre et "Claim" via paypal (man har 20 dager på å løse saker hos Paypal, før en må besteme seg for om en vil gjøre et konkret krav), i håp om å få pengene tilbake - nå bare venter jeg på utfallet....

Mitt spørsmål er da altså igjen: Er det noen andre der ute som har vært plaget med www.ornec.com???

/Jabb

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest den tråden før, men den svarer ikke på mitt spørsmål...

/Jabb

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at problemet ditt har med denne nyheten på Ornec å gjøre?: "23-07-2006 UPGRADED to new SERVER."

Trist at du ikke får kontakt med dem. Håper det løser seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt den tanken selv... At oppgradering av server kan være en årsak... Men de burde jo svare via paypal for det...

/Jabb

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å ringe dem? Du har jo ikke puttet småpenger i kassa deres mener jeg.

+44 (0) 1865 24 6010

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke prøvd å ringe dem... Liker å ha ting skriftlig i slike saker, men...jeg får vel ringe dem i morgen - slike ting burde være unødvendig!

/Jabb

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke ringt dem, fordi jeg liker å ha ting skriftlig, men...jeg får vel ringe dem i England i morgen...

/Jabb

Newcomer Mr.Xindak sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har handlet med Ornec et par ganger.
    Har snakket med de mange ganger på telefon og på Skype.
    Aldri hatt noe problemer med de.
    De er logget på Skype stort sett hver dag.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe svar?
    en med samme problem her
    http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=132044

jeg fikk forøvrig en mail her for noen dager siden, tok bare et døgn å svare.........

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke betalt så mye via PayPal. Sikkerheten ved tradisjonelle kredittkort er bedre.

Vær obs på at PayPal har regler som avviker fra andre. PayPal er hverken en bank eller kreditt-institusjon i vanlig mening.

http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr...plaint-outside
    Jfr pkt 4

Blir det en disputt og "claim" som du skriver i begynnelsen kan det hende PayPal fryser kontoen til selgeren, mens PayPal undersøker saken. PayPal er ikke kjent for hurtig og god kundeservice i denne sammenheng...

En tlf til selger på et tidligere tidspunkt er nok å anbefale.

Kan jo hende mail i både den ene eller andre retningen forsvinner i Spam-filtre også.

Men interessant å følge med - fortell gjerne hvordan det endte...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stund siden tråden var i aktivitet. Moro å vite hvordan handelen gikk. Har selv bestilling stående hos ORNEC. De er raske til å hente pengene, men varer drøyer. Det går greitt å ringe England, men husk at de har sin "Tea-time" midt på dagen. Bestillte varer 6.2.08, penger ut a.v konto 8.2.08. Først denne uka står det at det er klart for Dispatching (Levering). Slik har det stått i 3 dager, så man får se... Verdt å merke seg er at det sto på hjemmesida ved bestilling, at alt var lagervare... Sporingsfunksjonen oppviser en ildrød 401 Error-kode. Slikt hjelper :-/ . Tror nok at det kommer etter hvert, håper i alle fall. Neste gang blir det nok NYSOUND som får bestillingen, hvis man ikke finner bedre alternativer da (Les; rimeligere og like raske) Tips??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

beklager at jeg ikke la in svar for 1 år siden ops:

Jeg la inn dispute i paypal, uten hell...

Til slutt ringte jeg Ornec i England og var ganske stram i tonen, og dem lovte da og tilbakeføre pengene og kansellere ordren - det gjorde de også innen 3 dager etter samtalen. Det gikk derfor godt over 1 mnd fra jeg ble trukket, til jeg fikk tilbake pengene...:evil:

Jeg skal aldri handle fra Ornec igjen!

Bruker Nysound når jeg skal ha noe, og dem har ALLTID vært enkle å ha med og gjøre - lette å få kontakt med også!

Håper dette hjalp noe, og ønsker deg lykke til med handelen hos Ornec!

/Jabb

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Høres ikke bra ut, men heller ikke helt svart da de faktisk krediterte.
    De skal få en uke på seg før jeg ringer. Har de ikke sendt det da, skal også jeg tramme strengen :twisted: . Da får vi se. I så fall blir det samme produkter fra NS ++

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VARENE KOM FRAM USKADET!! Er det et unntak eller regel?

Sitat Opprinnelig postet av einis
    Da var det ankommet :-)

Jo, man må innrømme at man hadde en del tanker rundt dette med netthandel, selv om jeg hittil ikke har hatt problemer, ei heller denne gangen. Det kan være mange grunner til at det skjer negative ting, f.eks. litt språkproblemer og kan hende de store forventningene til å motta godset. Det er flere momenter rundt dette med med netthandelen. Man investerer ofte en del kapital i denne fordømte "unyttige luksusen", det er et moment. Et annet er at man naturligvis er veldig spent på hvordan dette vil låte, nettopp hos deg, og slike investeringer er jo som regel gjort for nettopp å finne ut det. Marerittet er jo å kaste bort penger, og samtidig ikke få tilfredstillt nysjerrigheten, mao dobbel dose av dårlig samvittighet og irrasjonell venting. Man blir kanhende noe utålmodig i en slik setting, etterlyser varer og blir kanskje litt overopphetet og språkforståelsen endrer nivå, blir bruk litt komplisert ordstillinger osv, så sprekker det og alt går til he....e. Tviler på at en nettbutikk som belaster via Visa oa. seriøse transaksjonsmetoder ville overleve særlig lenge hvis de ikke er nogenlunde til å stole på. Mitt råd er å ha litt "is i magen", da det ofte er ganske store kulturforskjeller vedr. begrepet tid og frister/lovnader. Tipper at de fleste bestillingene hadde ordnet seg hvis man avventer noe. Denne orderen hvor alt var på lager, tok tett på 2 mnd. fra bestilling/kontotrekk til varen var hjemme, samtidig som pakke-trackingen ikke fungerte som den skulle. Fikk tlf. fra DHL da de sto på døra og jeg på jobb 6 mil unna, selvom jeg ga beskjed om melding/tlf. en dag i forveien. Takk til Statoil i krysset som ble varemottaket :-).
    En annen ting som er greitt å huske på, er at når man skriver i et slikt forum; fullfør en sti, slik at man får en skikkelig og rettferdig melding på plass til oss andre brukere, og evt. negativ (eller en evt. feil tildelt positiv-) krititikk ikke blir "hengende i luften", tross et riktigere resultat enn gjenspeilet i innlegg.
    Nå er det annen lyd i lokalene :-D , og er skikkelig spent på å få koblet opp høytalerene New York Sound Online HiFi Store
    og CD-spillereen New York Sound Online HiFi Store
    opp mot forsterkeriet New York Sound Online HiFi Store som nå er startet opp. Kommer tilbake på det. God netthandel folkens, det går som regel veien. På gjenhør

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    over 7måneder venting med løgner på mail og tlf som til slutt resulterer i at VISA selv må gripe inn kvalifiserer til litt mer enn "språkproblemer" heh.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÆÆÆÆhhhh, det var seriøst for j.....g. Viser egentlig til andre fora som også har tatt for seg Ornec, og det har hengt en del uklare meldinger i lufta, men tvetydig nok til at jeg tok sjangsen.
    Må vel tro at jeg har vært skikkelig heldig som fikk noe som helst. Våger likevel å tro at du nok mer er unntaket enn regelen. :?
    Godt det finnes andre aktører, og det var "skummelt nok" til at også jeg nå har bestillt resten på NYSOUND. Er på vent der nå, og er selvsagt meget spent på om det drøyer tilsvarende, men de har i alle fall et atskillig bedre rykte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varer ankommet :-)

Da var varene fra Nysound endelig ankommet. Var engstlig en stund da 2 høyttalere og en Xindak 1.2 "ble borte" i nesten 1 uke hos DHL uten at de riktig kunne fortelle hva som var skjedd, men plutselig dukket de opp i forbindelse med en eller annen "magnetiseringsbehandling" for transport.
    Så i dag ble det rene julaften. Varene ble pakket opp uskadde, og svinaktig lekkert og tungt.
    Har vært svært heldig med valg av utstyr, da det satt som et "skudd" i min audio-besværlige stue. Ca. 30 m², 260 cm. under tak, flislagt betonggulv, brystning på 110 cm., og leca isoblokk med munkepuss på vegg opp til panelt tak. Det meste som har vært forsøkt har blitt pinglete eller med bass så slapp som et "vrengt hattefôr"...

Måtte nok mer trafokrefter til viser det seg, så med 600 watt strømforsyning og 2x50 A-klasse watt og en riktig lekker forforsterker og sølvkabler i alle ledd, ble det hele satt på plass, skikkelig :-D !!

Bånddiskantene i kabinettene sammen med 2 stk. 5" mellomtoner og en 10" sidemontert bass i et fryktinngytende tungt og drit-lekkert (unnskyld) kabinett, blir musikken presentert så naturtro at jeg nesten måtte ut på kjøkkenet og sette på kaffe til alle artistene som kom inn på teppet foran meg. Kabinettet ser ut til å være særdeles solid bygget, dén "knakk-lyden!", og den flotte finéren som er benyttet, er påført et tykt lakklag. Trodde først at det var "narre-finér", da mønster gikk igjen på samme stedet på høytalerene, men da man ser godt etter, så må de være laget av samme buska. Ser bare at de stukturene som flekker og "år-ringer" har den nyansen som blir da man benytter "neste lag" av treet. Litt større "kvistflekk", litt bredere i mønsteret etc. Må være nøye sortert og parret dette.
    Det ble en vanvittig nærhet og klar - distinkt vokal med riktig "kropp", nydelig mellomtone, klingende diskanter helt uten sibilenter, bassen så stram og dyp at det får en til å sitte skolerett!!! Det er nesten ikke til å tro når man nærmest hører at det er kritt på fingrene til kontrabassisten, det er fantastisk rått når Hellbillies i live-versjonen drar av Claw, Pink Floyd - Money... klarte ikke dy meg.... , Kari Bremnes sin Svarta Björn tatt opp i Kirkelig Kulturverksted står som en feisel i flisgulvet og mere fikk kjørt seg...Prektig :-D Jeg fryder meg, og allerede før dette i det hele tatt er spilt inn. Jadda-jadda... Håper kona finner seg en hobby litt på utsiden av storstua ei stund.. godt man har plen ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •