På jakt etter et 7.1 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter et 7.1 oppsett

Hei,

Har i dag et 7.1 Oppsett med Pioneer VSX-859 RDS sammenkoblet med en Pioneer R-509A og Pioneer DVD-626D DVD spiller.

Har så langt vært veldig fornøyd med dette...

Men har lyst til å fornye litt og lurer på hva man kan få man kan få i prisklassen 30 til 35 tusen.

Er på jakt etter en 7 kanalers forsterker og en DVD spiller med Progressive signaler via Component (har en Infocus 5700 som jeg gjerne skulle har prøvd dette på )

På høytaler siden har jeg i dag et fult Jamo E670 sett med L, R, senter, sub og 4 surround høytalere i samme serie altså E6x. Ga i sin tid 15000 for disse og er i grunn fornøyd også her.. Men bytter gjerne til noe bedre i samme prisklasse.

Altså:

Forsterker -> max 15000
    Høytalere -> ca. 15000 ?
    DVD spiller -> Det er her jeg er red budsjettet sprekker. Kanskje vanskelig å finne en DVD til 5000 som leverer progressive på component.

Noen som har noen ideer?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! philips 963sa leverer vel varene du ber om. selges med en fordelaktig pris hos Siba. mellom 3-4 tusen.
    Vet det er andre her på forumet som har denne spilleren, som er veldig fornøyde. når det gjelder forsterkere og høytalere, så er det utrolig hvor mye god lyd man kan lokke ut av litt eldre høytalere ved å investere i skikkelig forsterker kraft. jeg ville anbefale å låne med seg utstyret hjem for å prøve det med de høytalerene du har.

Jørn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for å bytte ut alt (eller mye) på en gang så ville jeg heller byttet ut ett og ett komponent. Hvis det feks. er dvd-spiller som står høyest på ønskelisten så hadde jeg heller kjøpt den spilleren jeg ville ha og utsatt feks. forsterkerkjøpet.

På sikt tror jeg man blir mest fornøyd sånn (jeg i alle fall ). Ellers så er det ikke sikkert at forskjellene blir så store som man hadde håpt på :wink:

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker:

En H/K AVR 5550 kunne kanskje vært midt i blinken for deg. Det er 7x70 ekte watt. Denne forsterkeren får du for 10000kr på komplett.no! 1000kr billigere enn alle andre steder det!

Har en AVR5550 selv, og eg veldig fornøyd med den.

Dvdspiller: - ja den som har blitt nevnt (Eller en H/KDVD 25/30 dersom du vil matche AVR 5550'en 8) )

Høytalere: Ja.. Det var det da.. Klipsch kanskje? Eller.. KEF (selges et surround-sett på lokalsjappa her, 16000kr for 5 KEF høytalere. 2 gulvstående, 2 monitorer/bakhøytalere og en senter.. Utrolig pene høytalere!! Er god lyd i dem også.. KEF Q7, Q6C og Q1.. Se mer om de her: http://www.kef.com/products/qseries/qseries7.html. De som er i butikken har mørkerød cherry farge - mye penere enn de lyse som blir vist på siden.. men smak og behag!)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •