Prisdiskusjon Pioneer VSX-AX4SI-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prisdiskusjon Pioneer VSX-AX4SI-S

Har idag fått svar på e-post fra Hi-Fi Center kjeden at denne modellen vil bli leveringsklar i løpet av august. Veiledende pris vil være kr. 14.995,-.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. Men det er jo hi-fi center kjeden da (hehe) de er svindyre. de selger jo ax2avi for 1100 mens på fyndbørsen får du den får 8500 svenske som er vel ca. 7200(?) norske kroner. rart hifi center kjeden har hatt så stor suksess..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Ok.. Men det er jo hi-fi center kjeden da (hehe) de er svindyre. de selger jo ax2avi for 1100 mens på fyndbørsen får du den får 8500 svenske som er vel ca. 7200(?) norske kroner. rart hifi center kjeden har hatt så stor suksess..
    Det er vel ikke bare Pioneer som er rimligere i utlandet. Og det er fortsatt noen som foretrekker å kjøpe produktet i en butikk, så det er lettere i forhold til norsk forbrukerlov/garanti/support etc etc. Jeg importerer gjerne ting selv, men jeg ser helt klart tryggheten folk får ved å kjøpe det av en butikk i nærheten, selv om det koster litt mer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er vel ikke bare Pioneer som er rimligere i utlandet. Og det er fortsatt noen som foretrekker å kjøpe produktet i en butikk, så det er lettere i forhold til norsk forbrukerlov/garanti/support etc etc. Jeg importerer gjerne ting selv, men jeg ser helt klart tryggheten folk får ved å kjøpe det av en butikk i nærheten, selv om det koster litt mer.
    hvis den hadde vært 1-2000 kr dyrere i norge ville jeg kjøpt den i Norge, (kommer ann på pris) men når prisforskjellen ligger på 4000 kr importerer jeg heller..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingenting med at HFCK er dyre dette, denne prisen er veilledende fra Pioneer. Forresten samme pris som de satt som veilledende på AX4-AVi.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har ingenting med at HFCK er dyre dette, denne prisen er veilledende fra Pioneer. Forresten samme pris som de satt som veilledende på AX4-AVi.
    Ja men hfck selger for den veiledende prisen de har fått oppgitt, det gjør ikke sovida og flere andre.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men hfck selger for den veiledende prisen de har fått oppgitt, det gjør ikke sovida og flere andre.
    Sovida er vel egentlig mer en nettbutikk, så det sier seg selv at de kan dumpe prisene mer. Har du spurt hfck etter bedre pris på AX-4 da? Kan hende de gir deg bedre pris om du ringer de...

Når du regner ut pris på fyndbørsen, husk å ta med frakt og fortollingsgebyr (NB. dette ser ut til å variere til godt over 500,-). Billigere blir det nok uansett.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant noe tysk skriveri om ax4si-s og ax2as-s
    Jeg fikk oversatt det til engelsk:

Hardware
    Pioneer: Two new AV aV-Receiver with full equipment

17.07.2006 (CR) text: Pioneer

Pioneer VSX-AX2AS-S
    http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1154966573
    pioneer_vsx_ax2as.jpg
    Pioneer VSX-AX4ASi-S
    http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1154966573
    pioneer_vsx_ax4asi.jpg

As heart of a audiophilen home cinema the new Mehrkanal mehrkanal-Receiver VSX-AX4ASi and VSX-AX2AS do not leave desires open: Video Scaler with 1080p support as well as five hp mixing CCIT places with SACD and DVD audio support and 7 x 150 Watts of power output ensure for the fact that clay/tone and picture also high requirements become fair. The iPod connection makes possible besides the control one iPods by remote maintenance over the comfortable on screen menu. On the international radio exhibition in Berlin Pioneer will for the first time present the new Mehrkanal mehrkanal-Receiver from 01. to 06 September 2006.

Owing to a again developed DSP technology with "phase the high-quality" SHARC ex "processors and the Motorola" HighSpeed twin "DSP sets control" with the new Pioneer pioneer-Receivern new yardsticks in things of efficient signal processing and precise klangwiedergabe. Phase control is only recently a method developed by Pioneer for clear sound improvement, with which all frequency ranges are examined and corrected for correct phase adjustment. For best sound in stereo as well as in the multi-channel clay/tone 192 kHz/24 a bit D/A transducer provides. Out the different Pioneer models well-known "sound Retriever" encodiert compressed audio contents such as MP3 in real time and projects the data on the sound level of a audio CD.

The pion he reference class is certified THX Select2 and offers on the decoder side naturally the full equipment of DTS IT over Dolby digitally ex up to WMA9 pro for video on the and and Hp DVD Rome. To the attitude the Advanced variant of the MCACC developed by Pioneer (Multi Channel Acoustic Calibration system) belongs to optimal multi-channel also to the equipment of these two reference receiver. This fully automatic sound field calibration by measuring microphone calibrated not only the loudspeakers with consideration of the list and the premises, it recognizes and eliminates waves also standing e.g. unwanted roar within the bass range. By 9-Band-Equalizer adjustments can be made manually to own sound preferences.

The all digital interlacing bar are set with the new Pioneer Mehrkanal mehrkanal-Receivern nearly no borders: The VSX-AX4ASi accommodates a Faroudja video Scaler, which scales detailed video signals on the full dissolution of hp with 1080p on its video board beside four HDMI entrances. All HDMI entrances support also the digital datentransfer of DVD audio and SACD signals. Alternatively the highly dissolving clay/tone formats can be transferred in addition, over the two IL in no courses digitally.
    The somewhat smaller VSX-AX2AS offers no i.LINK interface, supports the highly dissolving Discformate however like the VSX-AX4ASi over its three HDMI entrances. The Faroudja video Scaler guaranteed also with the VSX-AX2AS a video performance on highest level with 1080p support and offers a klangwiedergabe close at the original with phase control.

Both boliden are iPod photo ready, so that the portable Apple Player without additional adapter can be attached. The control been made by the remote maintenance of the receivers and is easy owing to on screen menu to navigate. Optionally Pioneer offers a Dockingstation for iPod, at the same time also as loading station functioned. Who does not possess iPod, the possibility has to play over the front US leg course music of portable USB memory or MP3-Playern with the VSX-AX4ASi.

For a comfortable control the pre-programmed and adaptive remote maintenance with LCD display provides. In the scope of supply of the VSX-AX4ASi is besides still another second handily small remote maintenance for intuitive operation contained.

The new AV Mehrkanal aV-Mehrkanal-Receiver VSX-AX4ASi and VSX-AX2AS von Pioneer are available starting from August 2006 in the trade. The noncommittal price recommendations are with 1499,00 euro (VSX-AX4ASi) and 1199.00 euro (VSX-AX2AS).

© AREA DVD 1998-2005

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på minhembio.com var det en som hadde fått svar fra pioneer om at den ikke kommer til å ha støtte for de nye hd formatene:

http://www.minhembio.com/forum/index...30&searchtime=

om dette er sant skal jeg ringe og spørre om i morgen. De i hjemmekino hadde da fått beskjed om at den kom til å støtte hd formatene? den støtter ihvertfall hdmi 1.2

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en opplagt selvfølge at nettbutikker kan holde en langt lavere pris på produkter enn fysiske butikker. Intet butikklokale med tilhørende kostnader, i mange tilfeller ikke eget lager (får fra produsentlager) m.m.

Om det kommer kundene tilgode kan en jaggu diskutere. Hvor skal en henvende seg for å få testet et produkt før kjøp? Er jo ikke uten grunn at det ikke lenger er mulig å få en eneste god demonstrasjon av projektorer, spesielt LCD-projektorer, i dette landet. De tjener jo ikke penger på å selge dem.

Er klar over retur/angrerett ved nettkjøp, poenget mitt er at dette er et svært tveegget sverd vi forbrukere balanserer på.....

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par mail med Fyndbørsen så har dem gitt meg følgende svar!

VXS-AX2AS-S selges for 8995,-
    http://www.fyndborsen.se/prod.php?nr=11553
    VSZ-AX4ASi-S selges for 11995,-
    http://www.fyndborsen.se/prod.php?nr=11557

Begge to finnes på lager for omgående levering

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sender nok en bestilling i kveld. Håper bare ikke det er en tabbe å være tidlig ute...

Specen Fyndbørsen oppgir i linken må vel være AX4Vi, altså gammel modell.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Etter et par mail med Fyndbørsen så har dem gitt meg følgende svar!

VXS-AX2AS-S selges for 8995,-
    http://www.fyndborsen.se/prod.php?nr=11553
    VSZ-AX4ASi-S selges for 11995,-
    http://www.fyndborsen.se/prod.php?nr=11557

Begge to finnes på lager for omgående levering
    Når AX4 koster 12000,-, da kommer norsk moms i tillegg gjør det ikke?

Og er det trygt å bestille derifra? Jeg har aldri hørt om dem før

EDIT:

Jeg leste litt på deres leverings betingelser. Hvis jeg skjønner rett så hvis jeg bestiller og betaler med visa, så trekker de i fra den svenske momsen på 20%, og når jeg får pakken i norge, så legges det på norsk moms på 25% (+arbeids omkostninger). Så varene blir i realiteten 5% dyrere for oss i norge? På denne måten slipper jeg også å sende kvittering osv for å få igjen den svenske momsen, er det korrekt?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momsen er lik (25%), men man trekker fra 20% fordi det er andelen av totalsummen som er moms. eks: 100kr pluss 25% moms=125 kr. 125kr - 20%= 100kr. Fyndbørsen er et trygt sted å handle, men de kan være trege noen ganger.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX4ASi er i morges bestilt fra Fyndbørsen, for levering på døren. Ser virkelig frem til å få denne. Så gjenstår det bare å se hvor lang til DHL bruker på leveringen.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bestiller denne, eller noen av de andre, og med levering på grensen (svenske delen) så slipper du moms, toll osv, ikke sant? og henter den der og kjører over selv...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hvis du bestiller denne, eller noen av de andre, og med levering på grensen (svenske delen) så slipper du moms, toll osv, ikke sant? og henter den der og kjører over selv...
    MVA slipper du ikke uansett. Les om dette på Fynborsens sider. Toll er det ikke på slike produkter, fortollingsgebyr derimot.....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått det sånn at det er 10,7% toll på denne...?

Jeg har regnet det slik:

Reciever + frakt: 10890 + 600 = 11490,-.
    11490 - 25% MVA = 9192,-
    9192 SEK = 7950,- NOK
    10,7 % toll = 850,-
    25% MVA av kr. 8800,- = 2200,-
    Totalt kr. 11.000,- levert på døren.

Jeg tar likevel høyde for at recieveren kan komme på 12K. De 3-4000,- i prisdifferanse til butikker her i Norge blir alt for stor, selv om jeg absolutt helst ville kjøpt den gjennom den lokale hifi butikken.

Et annet moment var at Fyndbørsen kunne levere allerede nå. Så får jeg bare håpe den svarer til forventningene..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under hvilket tolltariff nummer finner du den tollen på?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Under hvilket tolltariff nummer finner du den tollen på?
    http://www.toll.no/templates_TAD/Sub...epslanguage=NO
    Jeg gikk inn på beregningseksemplene, men ser nå under fortolling av varer kjøpt på internett at det ikke er toll på elektroniske artikler.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •