kjøp av nytt anlegg til ca 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøp av nytt anlegg til ca 10k

Nå har jeg endelig råd til å oppgradere anlegget litt

etter en del lesing bla her på forumet har jeg kommet frem til 2 mulige pakker:

fra hifiklubben
    NAD T753v2 Hjemmekinoreceiver
    DALI 8008 Høyttalere

fra hifi center kjeden
    Harman/Kardon AVR 235 Surround forsterker
    JBL E90 høyttalere

vil AVR 235 bli litt for svak for E90 ?

har ikke så mye erfaring innen hifi så jeg lurer på hvilke av disse 2 pakkene er best og om det er noe annet som kan anbefales istedenfor til rundt 10k ?
    Jeg har et par dantax p1000 150W 8ohm's høytalere jeg foreløpig skal bruke som bakhøytalere og senter\sub kommer etterhvert :smile:

takker for alle svar =)

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å kjøpe H/K'en fra centeret og Dali 8008 fra klubben. personlig så liker jeg veldig godt Dali + H/K. vet om flere som kjører dette (flere på forumet også), tror vi er fornøyde alle mann

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale Monitor Audio RS6 til 8300,- og deretter kjøpe en rimelig brukt receiver eller tokanalsforsterker. RS6'en leverer lyd som laaangt overgår JBL og Dali 8008'ene. Grei pris i norge på Monitor Audio også www.besthifi.no og www.hifihuset selger Monitor Audio.

link til RS6: http://www.monitoraudio.com/products...series/rs6.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Mandal så er en smule langt å dra helt til hifiklubben bare for å høre 8008, centeret er i krsand så det er ikke noe prob... noen som vet om andre hifibutikker i kristiansandsområdet ?

RS6'ene så meget fristende ut men ble en smule i overkant av budsjettet :-? noen som vet hvor man kan høre dem ?

dæven så fort tiden går her på forumet :P får vel legge meg snart ....

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg var deg, ville jeg kjøpt en ny forsterker og brukte høyttalere.
    Brukt 6000 på forsterker og 4000 på høyttalere.

Det ligger for eksempel noen PSB T65 høyttalere på bruktbørsen for 4200 kroner. Da har du 5800 kroner på en forsterker. Kan bli bra.
    Som en bonus for deg, kan han levere de, mot et tillegg på 200 kroner mellom Kristiansand og Stavanger.

Høres ut som en god deal for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morra skal jeg ta en tur innom hifi centeret og høre på tinga ihvertfall.
    lurte litt på og kjøpe H/K AVR 635 i så fall trenger den vel neppe oppgradering på en stund ? :razz:

Hvis jeg kjøper den kommer jeg bare til å bruke den en stund med dantax høytalerne mine, og kjøpe nye høytalere etterhvert, tror muligens jeg skal til stavanger snart så da kan jeg jo også høre på dali 8008 og eventuelt DALI Concept 8, noen som har synspunkter på den i forhold til JBL E90\8008 ?

Vil jeg merke stor forskjell i lyden på AVR 635 \ AVR 235 på noen av disse høytalerne med tanke på at jeg etterhvert skal belaste forsterkeren med tilsammen 5-7 høytalere ?

AVR 635 har romkorrigering og det har vel en del å si på lyden ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir som du sier selv, lengre tid til du må oppgradere ;-) . kjøper du 235 kan det hende at du etter kort tid føler behovet for en effektforsterker til frontene (når du kjøper di nye). kjøper du 635 tror jeg du slipper å tenke tanken. siden du skal innom hi fi klubben på en liten lytterunde bør du også spandere noen minutter på Dali - suite 2.8
    har dessverre ikke hørt Jbl høytalerene så den har jeg ikke peiling på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en HK avr 635 i hus
    må nok vente en stund før jeg investerer i høytalere nå, brukte jo nesten hele budsjettet bare på forsterker. Får greie meg med dantaxene så lenge :P

En litt irriterans ting med den er at hvis det ikke er koblet til noen signalkabler til forsterkeren og jeg skrur opp på +10db er det ganske mye suselyd i den, men det er muligens normalt?
    En annen ting er at de analoge inngangene "lekker" litt lyd til hverandre, slik at hvis jeg spiller av musikk fra cdspilleren og velger video1 /analog sourcen kommer musikken fra cdspilleren tydelig frem på +10db 3meters avstand, men det er muligens også normalt ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _zerox_
    En annen ting er at de analoge inngangene "lekker" litt lyd til hverandre, slik at hvis jeg spiller av musikk fra cdspilleren og velger video1 /analog sourcen kommer musikken fra cdspilleren tydelig frem på +10db 3meters avstand, men det er muligens også normalt ?
    Dette tror jeg har skjedd/skjer med alle forsterkere jeg har/har hatt. Trolig helt vanlig. Er jo ingen vits å spille noe inn i cd inngangen om du skal se film å tar lyden fra dvd ingangen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp alt brukt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til hificenterkjeden og der sa dem også at det var ganske normalt med litt suselyd.
    Støyen kan jo komme fra kjøleskapet til naboen for den sags skyld :P
    er uansett ikke merkbart når jeg spiller musikk heldigvis

Etter å ha lest litt om dali sin consept serie virker jo den ganske fristende da, hva tror dere vil funke best sammen med H/K 635 av dali consept 8 og consept 10 ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel ganske bred enighet om at consept 8 gir mest for pengene. spiller også berdre på musikk. trøkker nok som bare det, men skulle du savne noe rumling så er d bare å spe på med en sub. (er jo 4K i forskjeld, da har du nesten en SVS )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ganske sikkert ha en SVS etterhvert ja, men blir nok det jeg kjøper til slutt etter projektor osv. =)
    Går nok for consept 8 da ^^
    sånn etter man har jobba seg inn litt penger igjen seff
    Hvordan ville forresten Monitor Audio RS6 være i forhold til consept 8 ?
    et lite problem er jo at jeg ikke kunne finne RS6 på noen webshopper, iberegnet www.besthifi.no og www.hifihuset.no men disse to har jo ikke verdens mest oppdaterte webshopper ser det ut til da, noen som vet om de har dem i butikken ?

Det er mange som har sagt til meg at man får klarere lyd i en 8Ohm's høytaler enn i en 4Ohm's høytaler. Men skjønner ikke helt hvorfor, stemmer det i det heletatt ?

Kan det oppstå problemer med volum osv hvis man har noen 4Ohm's høytalere og noen 8Ohmere i samme sorroundanlegg ?

EDIT: etter å ha lest litt om XTZ 99 W12 virker jo den som et godt alternativ til svs pb10 - da den er billigere, har finere finish og er kraftigere (ihvertfall på papiret) men er lyden like bra ?
    Skulle helst hatt tak i en sub som spilelr både musikk og film bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •