Svs Pb10-nsd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35

Tråd: Svs Pb10-nsd

Newcomer thomas28 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svs Pb10-nsd

Da var dagen kommet for endelig å bestemme seg for hvilken sub jeg skal kjøpe til mitt hjemmekinoanlegg.
    Harman Kardon AVR5000/DVD5
    B&W 603 s3/LCR60/m-1.

Har blitt sinnsykt fristet til å kjøpe meg SVS sin PB-10 etter gode anmeldelser både her og i "lyd og bilde". Er det noen som har noen siste oppmuntrendene ord får jeg tar steget. Er dette en seriøs nettbutikk? www.lsound.no (kanskje et dumt spm....men men) hvor lenge må jeg vente på suben. Blir jeg fornøyd med kjøpet tror dere???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er rommet den skal stå i?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas28
    Da var dagen kommet for endelig å bestemme seg for hvilken sub jeg skal kjøpe til mitt hjemmekinoanlegg.
    Harman Kardon AVR5000/DVD5
    B&W 603 s3/LCR60/m-1.

Har blitt sinnsykt fristet til å kjøpe meg SVS sin PB-10 etter gode anmeldelser både her og i "lyd og bilde". Er det noen som har noen siste oppmuntrendene ord får jeg tar steget. Er dette en seriøs nettbutikk? www.lsound.no (kanskje et dumt spm....men men) hvor lenge må jeg vente på suben. Blir jeg fornøyd med kjøpet tror dere???
    Lsound er absolutt seriöse med veldig god support.
    Om du blir fornöyd avhenger av hva du forventer. Og det kommer mye ann på hvor godt du klarer å få subben til å spille. Mye avhenger av å jobbe med plassering.

Du blir nok mest sannsynlig fornöyd, men kan jo väre uheldig med å få et "umulig" rom. Lsound har vel 40 dagers åpent kjöp så det er jo bare kjöre på!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound er en veldig seriøs butikk, og innehaver Lassesen gir fantastisk service! PB10 er veldig mye for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den stående, men ingen reciever til å drive den foreløpig Regner med den skal rive bra nok i et 4x4 rom

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en PB10-NSD av Lsound på Mandag. Kan bare si at den spiller utrolig flott og kontrollert. Gir et veldig godt lydtrykk, og er kjapp som bare det.

Men stormannsgal som jeg er blitt, kjøper jeg enda en på lørdag :-D.

Skal plassere en rett ved siden av hver av stolene mine. Har plassert den ene jeg har nå rett ved siden av den ene stolen, og kjenner det trykker godt i brystkassa, og setter hele stolen i bevegelse. Trenger nok ikke romperister med det første!

Mulig det er mange som vil være skeptiske til hva en 10 tommer virkelig klarer å prestere når det gjelder bass. Var selv litt skeptisk, helt til jeg virkelig ble overbevist over hvilken kvalitetslyd som kommer ut av denne klumpen!

Jeg hadde jo egentlig ganske store forhåpninger til den, etter så mye skryt jeg har hørt om SVS, og kan ikke si annet enn at den innfridde til de grader.
    Sats på denne du, det er en kjempeinvestering til hjemmekinoen din.
    Til denne prisen er det umulig å finne noe som sammenlignes med den.

Og når det gjelder servicen til Lsound er absolutt INGNTING å sette fingeren på. Sender du dem en mail, får du svar i løpet av fem minutter.

Nå når jeg skal kjøpe min andre sub, var lørdag morgen den eneste dagen som passet for meg å hente den. Lsound har egentlig stengt på lørdager, men Lassesen tilbød seg å åpne butikken, for å levere ut suben.

Bedre service finner man ikke noe sted på nettet!

Klarer knapt å vente til lørdag! Tror det kan bli bra trøkk i mitt 12 kvadratmeter (3,5x3,5m) store rom med to slike beist!

Ingen grunn til å være skeptisk, jeg kjøpte den også uhørt. Om du skulle angre, har du 45 dagers full returrett.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke den eneste som har kjøpt en til! Hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei så det var flere av oss!:-D Hadde valget mellom en PB12-plus/2 og to PB-10. Gikk for to små da jeg kun hadde en mulighet når det gjelder plassering av en så stor kasse som plus/2. Mens det var mye enklere når det gjelder PB-10, i tilleg har den jo bassrør foran.

Vil nok tro at to PB-10 vil gi et rimelig godt trykk det også. Regner med dine erfaringer er deretter?! Hadde jeg valgt plus/2 hadde nok ikke spredningen blitt den samme. I tilleg så har vel du hatt SVS patruljen på besøk om ikke jeg husker helt feil? Får prøve å klare meg selv på den biten, siden jeg bor et godt stykke unna.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg er fra Arendal, så hvis du trenger hjelp er den ikke langt unna! Men det er selvfølgelig lurt å prøve litt selv først. Det er jo ikke sikkert du har like mange utfordringer som jeg hadde. Jeg håper ikke det i alle fall!

Å JA; det er mye trykk i 2 PB10'ere!

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS og Lsound er vel noe av det tryggeste du kan kjøpe. Upåklagelig service og glimrende produkter. Lsound har 45 dager full returrett. Løp å kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det ja, han er jo fra Arendal. Hadde Oslo i tankene jeg..:? Blir nok endel testing til lørdag når begge er i hus! Får håpe det ikke byr på så mange utfordringer! Rommet mitt er nokså lite, og helt kvadratisk, så det burde la seg gjennomføre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Kvadratiske rom er langt fra optimale. Etter hva jeg kan huske er det direkte uheldig, men lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: .. trodde det var nokså greit med kvadratiske rom jeg.. Men er nok langt ifra optimalt. Men skal forbrede meg på en lang, men nødvendig dag..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kan lære å kalibrere sub, det er langt i fra noen heksekunst. Jeg pleier selv å hjelpe andre med kalibrering, men jeg passer alltid samtidig på å lære vekk det jeg kan sånn at de kan hjelpe seg selv, og ennå bedre; noen andre, en annen gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nok klare å få det til. Bare følger instruksjonene på Lsound til pungt å prikke. Har enda ikke skaffet meg noe kalibreringsutstyr, da de foreløpig er utsolgte på Lsound. Men prøver først uten. Selv om det kanskje kan by på en del problemer.. Får ringe noe tolmodige kamerater.

Men det hele vil vise seg på Lørdag. Kan jo vise seg å være null problem!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flere som sliter med rommet og kalibrering ja, uff..det er ett styr når man ikke har peiling..har lagt hele kalibreringen på hyllen og vurderer å enten ta meg sammen å gjøre det når jeg har fri på søndag eller selge den..Har IKKE tålmodighet eller kunnskap til å drive å kalibrere tror jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    flere som sliter med rommet og kalibrering ja, uff..det er ett styr når man ikke har peiling..har lagt hele kalibreringen på hyllen og vurderer å enten ta meg sammen å gjøre det når jeg har fri på søndag eller selge den..Har IKKE tålmodighet eller kunnskap til å drive å kalibrere tror jeg
    Ta små steg, og slutt straks du blir lei. Lyd er en hobby, ikke en jobb.

Jeg er selv en utålmodig sjel, og jeg har flyttet et par ganger de siste årene. Noen ganger har det tatt meg 2-3 uker før jeg var ferdigkalibrert simpelten fordi jeg bare gadd å jobbe 20 minutter ad gangen.

Bruk også hørene og ikke bli totaltfiksert på målinger. Flatt er bedre, men humpete kan være godt nok. Prøv feks å mål kun frontene dine og se hvilken FR du har hørt på i mange år uten å klage, det er mange som blir overrasket da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Sliter ikke med kalibrerig enda, men har følelsen av at det kan gå med noen timer da jeg henter min andre sub til lørdag:| .

Har som sagt ikke noen form for måleapparater, så inntil videre får ørene bestemme hva som høres best ut.

Har langt i fra god tolmodighet selv, men har en kamerat som sikkert tar på seg jobben frivillig mens jeg sitter i stolen å hører :-D. Bare jeg gir han en pakke med gelè så er jobben i boks .

Men som Manic Miner skriver over; Blir man lei er det jo liten vits i å fortsette. Dette er tross alt en hobby, ingen jobb. Det er oss selv som bruker masser av penger på denne galskapen!

Men dagen etter er det jo like gøy igjen da. Og ikke minst når man er i mål!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens Martin

Men dagen etter er det jo like gøy igjen da. Og ikke minst når man er i mål!
    Tviler på at den dagen noen gang kommer:-? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å?! hehe . Fikk med meg at du skulle ha PB-10. Har du problemer med hos deg?
    Blir litt engstelig her jeg sitter.. Men har ikke helt mistet motet enda..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •