Hvilken butikkkjede holder DU deg til? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpt det meste brukt, men pioneer 1015 handla jeg på netshop nå for en liten stund siden, og pioneer 409'en min handla jeg på komplett i 2001... da lå de 1500kr under elkjip på den modellen...

Neste høyttalerkjøp blir nok hos stereofil, de fører Tannoy

Ellers handler jeg kabler på biltema

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Ellers handler jeg kabler på biltema
    Biltema ser ut til å ha blitt referansekabler for kabelskeptikere...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt igjen noen kroner på hifihuset. Får alltid bra priser der samt gode muligheter til å låne med utstyr hjem til testing. Det som ikke er kjøpt der er handlet på bruktbørsen. Ellers kan jeg jo nevne Lsound, som har spist opp ca 17k fra lommeboka mi i år :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Bortsett fra kabler da. Biltema og Clas O. er favoritt butikken der :wink:
    Er Wireworld billig på Clas O?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er noen som refererer til rabatter, både steder de lett får rabatter og steder der de ikke får rabatter. Jeg synes i den sammenhengen det er verdt å understreke et par ting på helt generelt grunnlag:

Priser utenlands og i Norge er et forhold som er med på å påvirke hva som er et godt kjøp. Eksempelvis koster Hegel H200 mer enn Krell KAV 400i i USA, mens i Norge koster H200 ca 20k mens 400i koster vel 35k. Om de hadde kostet like mye, hvem hadde da vært det beste kjøpet? I følge Fidelity ville det fortsatt vært H200, men allikevel får navnet KRELL folk til å se stjerner.

Prisen på ny vare "veiledende" og bruktpris er et forhold som ikke er konstant. Får man gode rabatter er det grunn til å tro at halveringen inntreffer rimelig raskt. De produktene det er omrent umulig å få rabatter på faller ofte ikke like fort i pris på bruktmarkedet. Det finnes en rekke untak, så tipset er nok å sjekke hvordan bruktprisen på det merke man handler nytt av har vært historisk sett. På denne måten kan man få en liten pekepinn på verdifallet.

Eksempel:
    De som kjøpte NAD 3020i tapte vel nesten aldri pengene sine.
    De som kjøpte EAD surrundprosessorer opplevde vel et verditap på 80% i løpet av noen år.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg ser det er noen som refererer til rabatter, både steder de lett får rabatter og steder der de ikke får rabatter. Jeg synes i den sammenhengen det er verdt å understreke et par ting på helt generelt grunnlag:

Priser utenlands og i Norge er et forhold som er med på å påvirke hva som er et godt kjøp. Eksempelvis koster Hegel H200 mer enn Krell KAV 400i i USA, mens i Norge koster H200 ca 20k mens 400i koster vel 35k. Om de hadde kostet like mye, hvem hadde da vært det beste kjøpet? I følge Fidelity ville det fortsatt vært H200, men allikevel får navnet KRELL folk til å se stjerner.
    Det har vel litt med det faktum å gjøre, at de fleste kjenner hva Krell kan på generell basis, og det er et trygt kjøp (selv om det er overpriset i Norge). Hegel er det derimot endel delte meninger om, selv om mange syntes nettopp H200 er meget god. Jeg har fått tildels store rabatter på produkter som ligger likt priset over hele verden, og det setter butikker som Hifiklubben i skyggen. Det er ikke vanskelig å se hvor de ekstra pengene går hen...

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Prisen på ny vare "veiledende" og bruktpris er et forhold som ikke er konstant. Får man gode rabatter er det grunn til å tro at halveringen inntreffer rimelig raskt. De produktene det er omrent umulig å få rabatter på faller ofte ikke like fort i pris på bruktmarkedet. Det finnes en rekke untak, så tipset er nok å sjekke hvordan bruktprisen på det merke man handler nytt av har vært historisk sett. På denne måten kan man få en liten pekepinn på verdifallet.

Eksempel:
    De som kjøpte NAD 3020i tapte vel nesten aldri pengene sine.
    De som kjøpte EAD surrundprosessorer opplevde vel et verditap på 80% i løpet av noen år.
    Eksemplet ditt er litt ekstremt. NAD 3020 er vel en billig consumer-forsterker, mens EAD er et high-end surroundprodukt utviklet i 1996 (?), forøvrig fra en produsent som nå har kastet inn hånklet og aldri vil utvikle noe nye oppgraderinger for å følge surround-utviklingen. Grunnen til at EAD går for dumpingpriser nå er vel ganske innlysende.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk folk vet mer om Hegel enn om Krell, men derimot tror de nok mye mer om Krell. Det er tross alt rimelig mye lettere (nesten uungåelig) å få en demo på Hegel-utstyr.

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, eg har nok den beste Shopping guiden, alt, ALT, untatt elkjøp..

det er har kjøpt var på HFI-klubben, men neste blir vel Tonart, og AVtorget..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så morsomt å høre alle syte om rabatt!

Alle forretningene har mer enn god nok dekning på produktene sine, også ETTER "rabatt".

Men det er klart at tilfredsstillelsen ved å få 20% rabatt (for et smålig ord egentlig) er stor for enkle sjeler.

Tro bare ikke at dere har gjort et godt kjøp.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo

Alle forretningene har mer enn god nok dekning på produktene sine, også ETTER "rabatt".

Men det er klart at tilfredsstillelsen ved å få 20% rabatt (for et smålig ord egentlig) er stor for enkle sjeler.

Nei selvfølgelig ikke, det beste kjøpet gjør man uten rabatt...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nei selvfølgelig ikke, det beste kjøpet gjør man uten rabatt...
    Eller helst brukt...

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste høyttalerkjøp blir nok hos stereofil, de fører Tannoy
    Støtter deg 110% på den Wibla :grin:

Biltema ser ut til å ha blitt referansekabler for kabelskeptikere...
    Nesten alle mine kabler er kjøpt som 'byggesett' fra ELFA. På det punktet er jeg ganske trofast mot en butikk-kjede :-P

Og nei, jeg er ikke "religiøs" men kablene må jo holde en viss kvalitet.

A

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller helst brukt...
    Aller helst bør man få det gratis....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aller helst bør man få det gratis....
    Det synes jeg er å trekke det langt.. men 2000kr for fem strøkne høyttalere + stativ til bakhøyttalerne, med pris på totalt 8500 nytt.. det er nesten å få det gratis..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo

Synes det hørtes litt enkelt ut. Selvsagt har alle butikkene god avanse på produktene sine så de kan betale husleie og lønn og likevel gjøre sjefen rik, det er likt alle steder, og det er sånn det "skal" være. Hver enkelt må bestemme om han/hun har gjort et bra kjøp, altså om produktet var verd pengene der og da, uansett hva andre har betalt for samme produkt. Jeg ville ikke sagt at jeg hadde gjort et bra kjøp om jeg fikk kjøpt (og sett på for første gang) alle Ringenes Herre filmene på en samleplate for kr 99 i år 2011.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig kunne jeg godt tenke meg enkelte sluttet med oppblåste veiledende priser og faktisk skrev det reelle beløpet man på ut med for å ta med seg produktet hjem på prislistene sine. Synes ikke noe om å måtte mase en stund for å få vite hva noe koster. Kvantumsrabatt og pakkeløsninger blir selvsagt noe annet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du oppdager at det finnes priser hos enkelte forhandlere som du har god grunn til å tro at varene ikke er solgt for noen sinne har du faktisk muligheten til å ta opp saken med forbrukerrådet og se om de fatter interesse for saken.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha lest hva andre her på forumet holder seg til...

Jeg har absolutt ingen fast butikk jeg handler i.. Da jeg er mest opptatt av å handle i en butikk jeg får rett vare, til rett pris i...
    Personlig synes jeg spesielt Hifiklubben Bergen faller utenfor min "kjede" spesielt pga total mangel på å gi litt slingringsmonn på utsalgspriser. Aldri har jeg opplevd å få med en kabel el.lignende ved kjøp av produkter over 5000,-, selvom jeg tilogmed har spurt betjeningen... Har også opplevd å vente nærmere 3 uker på at de sendte inn en vare jeg hadde plussforsikring på (måtte også betale for denne servicen, men etter en klage fikk jeg penger tilbake. Sikkert en sommerhjelp på jobb).

Så i Bergen er jeg minst fornøyd med Hifiklubben, mens jeg har opplevd god service på Bergen Musikk Handel.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen favoritt når det gjelder de store kjedene. Mest pga utvalg og priser. Hvis jeg vil gjøre et godt kjøp, tar jeg en telefon til hifi-guiden i hamar, men det hender at jeg kjøper kabler o.l hos f.eks tonart eller center-kjeden
    Hifi-huset er også en god kompanjong når man vil kjøpe meridian

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ingen favoritt når det gjelder de "store" kjedene. Nå får jeg ta Tromsø som et utgangspunkt da. Hifiklubben har fine lokaler og flotte lytterom, men aldri noe av "High-end-stasjet" inne, dette er irriterende for de fleste vil vel lytte til et produkt før man drar Visa'n. Hjemlån, ja bob-bob, kommer an på hvem som er på jobb og er vel uaktuelt så fremst det ikke er lørdags ettermiddag. Hificenter har "high-end stasj" inne og er veldig flinke til hjemlån. Lokalene deres er derimot ikke noe å rope hurra for.
    Jeg kjøpte bakhøyttalere uhørt ifra Audioart i Arendal. Kjempeservice, god pris og overraskende mye kabler i esken når den kom:-D :-D
    Slikt gjør at man får lyst å handle mer.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •