Hvilken butikkkjede holder DU deg til? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok ingen spesiell kjede som opptar meg. Hvor jeg kommer til å handle utstyr vil nok avhenge av flere faktorer, men viktigst, hva jeg ute etter og hvordan det låter i stuen. Deretter blir det nok ett spørsmål om pris ;P

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer veldig etter hvilket produkt jeg er etter, men også hva jeg kan få for budsjettet jeg har tilgjengelig. At de har mulighet for hjemlån er et stort pluss. Nå i det siste har jeg handlet hos Hifi Huset Bærum, som har gitt meg alt ovenfor. Hifi Klubben gir meg ingenting mer enn Elkjøp eller Lefdahl. De har noen gode produkter, men mangler det lille dedikerte butikker har. At de ikke gir en krone i rabatt ift. veil. pris er en annen grunn til at jeg nok gjør mine impulskjøp andre steder...

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post handel

Handler all ny hifi hos hifiklubben i bergen, men vurderer å fullstendig kutte dem ut av to enkle grunner. Stive priser og monopol.
    Hificenteret i bergen har en arogant holding de gangen jeg har vært der.

Så hva jeg finner ut i fremtiden vites ikke per dags dato.

Kan nevne at jeg definitivt har levert inn 200.000kr til hifiklubben siden jeg begynte å handle der (de 13 siste årene). Rabatt = 0 (det vi si når jeg handlet 40"eren fikk jeg tilbud om å få med noen kabler, men de gadd jeg ikke å ta med meg en gang.)
    Har handlet endel brukt, med bare gode erfaringer.

Tenkte jeg skulle ta meg et besøk på hificenteret igjen for å se om holdningen er endret og rabattene sitter løsere.

Eller så har jeg en kompis som gir meg rabatter på pioneer som de fleste kan bare drømme om.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppklaring. Hifiklubben har ikke monopol på noe her i Norge...

Definisjon:
    "Monopol betyr i økonomien at en part har skaffet seg herredømme over salg. Eksempler på monopol er Vinmonopolet, som har enerett (og dermed herredømme) på salg av sprit og vin.

Monopol karakteriseres av mangelen på konkurranse innen sammen varegruppe.

En vanlig misforståelse er at en produsent (f.eks. Sony) har monopol på sitt eget produkt (f.eks på tvspill-maskinen med merkenavnet Playstation), men det er ikke nok å ha enerett på sitt eget produkt for å få et monopol – markedet må også være helt uten realistiske konkurenter innen samme generelle varegruppe. Playstation er i samme varegruppe som f.eks. Xbox og Nintendo, og har dermed konkurranse. Denne markedsformen kalles monopolistisk konkurranse eller merkevarekonkurranse. Jo større forskjellen på produktene er, jo større vil likhetene med monopol være."

(Wikipedia)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg var helt fersk i gamet endte jeg som de fleste andre på hifiklubben, men etter noen år og utallige besøk hos de fleste konkurrentene har jeg kuttet dem ut. Dårlig service, stive priser og veldig ofte så godt som ingen kunskap hos selgerene. (De fleste er max 20 år)
    Var innom når butikken i Ski åpnet og overhørte en av ung-guttene som skulle selge en flatskjerm. På spørsmål om oppløsning var svaret at det visste han ikke, men den var hvertfall bedre enn den som hang ved siden av for den kostet mindre.
    Fortsetter de med Elkjøpstilen i butikkene sine vil de tape mange kunder. Synd at en kjede med såpass bra utstyr ikke setter større krav til selgerene sine
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Euronics Raufoss (Hans Lervold Radio- og TV Service AS) - Klipsch, Quadral, JBL, Infinity, Audio Pro, Mirage, Martin Logan, Onkyo, Harman Kardon ++

Ganske enkelt fordi ingen kan matche servicen, og fordi de har det jeg skal ha!

Men nå har vel ikke akkuratt alle Euronics butikker et slik utvalg. Men er du på raufoss, så anbefales et besøk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hifihuset kan vel knapt kalles noen kjede, men det er vel ingen hemmelighet at mestepartene av mitt utstyr er handlet derfra.
    Bortsett fra kabler da. Biltema og Clas O. er favoritt butikken der :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg unngår for all del Oslo HiFi Center. Og helst ikke klubben p.g.a priser og service.

De jeg liker best er:

1. Best HiFi, Drammen
    2. Lyric HiFi
    4. Norsk HiFi center
    3. Norsk Audioteknikk
    5. HiFi center kjeden

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up monopol

Monopol på hifiklubben er for bokstavlig, men fortell meg hvor jeg kan kjøpe B&W høytalere i norge, hvis man ikke skal handle på Hifiklubben?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi Hjørnet i Drammen Har mye bra utstyr og det er meget bra service !
    Stor takk til John for tips og veiledning pluss masse service

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Monopol på hifiklubben er for bokstavlig, men fortell meg hvor jeg kan kjøpe B&W høytalere i norge, hvis man ikke skal handle på Hifiklubben?
    Det blir nok vanskelig ja, men er ikke det samme som at de har monopol....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Djspritus
    HiFi Hjørnet i Drammen Har mye bra utstyr og det er meget bra service !
    Stor takk til John for tips og veiledning pluss masse service
    Det er jeg enig i. Meget god service, samt det faktum at man alltid kan få rabatter av varierende størrelse uansett hva man kjøper. Ellers meget gode tilbud, og her kan man komme innom og skravle hifi et par timer om ønskelig med en ekte entusiast.

I det siste har det vært mye Usher i sortimentet, og om ikke lenge kommer det inn et par fra dancer-serien i demo. Martin Logan Vantage kommer faktisk også inn til demo snart. Ellers er det masse gromt utstyr her, alt fra midgard audio til rotel, usher elektronikk, xindak, parasound, marantz, klipsch og audio pro.

Ser noen nevner Best HiFi i drammen her, hvordan er egentlig erfaringene der? Ser dem har noe interessant utstyr, blant annet mye jungson fra kina, en del Jmlab osv. Har vært innom der noen ganger, men JFS Soundsystems (Hifi-hjørnet) er min store favoritt!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det siste har jeg kjøpt mye brukt, men her i området (stavanger) foretrekker jeg Maxwell. Bare synd at de har stengt for tiden:-(

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Bortsett fra kabler da. Biltema og Clas O. er favoritt butikken der :wink:
    Det står vel egentlig i det første innlegget mitt i tråden, og er ingen hemmelighet!

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes avtorget er en fin plass å handle på jeg...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder meg absolutt IKKE til elkjip høhø. HifiCenter i Tønsberg derimot, der handler jeg ofte. De har også en meget god service spør du meg!
    Aldri kjøpt noe på hifiklubben tønsberg, men er der dog når de har slike kvelder. God PR for butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne uken har jeg totalt forandret mening.... Nå handler jeg KUN i butikker med aircondition! Når vinteren setter inn en gang i august går jeg tilbake til det jeg skrev lenger opp

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stort sett slutta med å handle nytt, så det går på div bruktbørs-forum for min del, og har bare gode erfaringer med det.
    Så en STOR takk rettes til alle andre som absolutt skal ha siste skrik hele tiden

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har stort sett slutta med å handle nytt, så det går på div bruktbørs-forum for min del, og har bare gode erfaringer med det.
    Så en STOR takk rettes til alle andre som absolutt skal ha siste skrik hele tiden
    Ja, det er flott at noen oppgraderer og bytter ut så ofte at det blir mange gode produkter på bruktmarkedet.
    Jeg vil også rette en stor takk til en brukhandler i sverige som solgte meg effektforsterkere til langt under halvparten av normal bruktpris :grin: :grin: :grin:

A

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun handlet anlegg to ganger på 10år. Men det var først i fjor høst det "klikket" :-P
    Holder meg ikke til noen kjeder. Kjøpt det meste på ulike nettbutikker (ofte i Sverige) og jobben. Eneste untaket er frontene..

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •