Billig hjemmekinoFORforsterker?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig hjemmekinoFORforsterker?!

Ser i HiFi-klubbens katalog et de tilbyr NAD T163 A/V Tuner Preamplifier til 7998,-. Av en eller annen grunn ligger den ikke ute på HiFi-klubbens web...

Det jeg lurer på er om noen vet om tilsvarende produkter, eventuelt uten tuner, altså en hjemmekinoforforsterker som er ENDA rimeligere enn dette. (Planen min er å begynne med en slik og noen billige stereoeffektforsterkere for etterhvert å utvide med bi-amping. Man må jo begynne et sted...)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså en hjemmekinoforforsterker som er ENDA rimeligere enn dette.
    hvis du er ute etter noe av brukanes kvalitet, må jeg bare si Lykke til!!
    skal du under den prisen, bør du heller lete etter en surrond-forsterker uten tuner-delen.(hvis det fins?) Sonys billige receivere sies også å være gode som forforsterkere, men har aldri vært borti disse selv.

Har selv vært på jakt etter en god forforsterker, har bestemt meg for at jeg SKAL ha Parasound Halo C2.(men det er ikke det denne tråden handler om)

(nei, er ikke rik, har bare god tålmodighet)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke tvingende nødvendig at det dreier seg om en ren forforsterker, men jeg synes det blir så unødvendig å betale for alle effekttrinnene når man likevel skal bi-ampe med eksterne forsterkere.

Det er ihvertfall viktig med pre-out i alle frontkanaler (inkludert senterkanalen.) Det er også å foretrekke mains inn også... Dette er etter hva jeg skjønner standard på nesten alle NAD-produkter. Mulig jeg forsøker å få tak i en NAD T763 når den blir tilgjengelig i Norge... Da kan man bruke effektforsterkerne som man vil. (Har en plan om to senterkanaler, som da muligens vil kreve hver sin effektforsterker... )

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke tvingende nødvendig at det dreier seg om en ren forforsterker, men jeg synes det blir så unødvendig å betale for alle effekttrinnene når man likevel skal bi-ampe med eksterne forsterkere.
    Er helt enig med deg, har vært på jakt en stund selv, og det er ganske irriterende å måtte betale for forsterkerne når man ikke skal bruke dem allikevel. Men dessverre tror jeg du blir nødt til å gå for en receiver i den prisklassen.det finnes ikke så billige rene forforsterkere, med gode nok tilkoblingsmuligheter. NADen du nevner høres jo bra ut til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at det er et veldig lite marked for rene forforsterkere, og det er grunnen til at det ikke finnes så mange av dem. Jeg husker en gang i tiden at Nad og Rotel hadde noen (prologic) forforsterkere, noe jeg personlig syntes var en veldig god idé. Men jeg fikk beskjed om at det var unntaket mer enn regelen, det var ikke noe butikk i å lage separate løsninger...

(Forøvrig har jeg en Sony forforsterker hjemme, med digital prologic dekoding. ES-1000 eller noe i den duren.. En skikkelig antikvitet!)

Hva med å kjøre en HTPC som forforsterker - det virker som om mange er fornøyde med det...

Hågen

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok tro det er ett marked for rene hjemmekinoFORforsterkere...
    De finnes de...Som nevnt Rotel har...

Men disse vil nok være litt dyrere siden man i mange tilfeller går opp i kvalitet... Ofte starter de vel på godt over 10 k og går oppover i himmelen!

Hadde en brukt EAD fullbalansert hjemmekino forforsterker (og effektforsterker) på hand engang, men også dette var for dyrt for meg...

Har bytheway hørt EAD med DP og Mirage, var utrolig rent og pent..
    Men nå har han oppdatert anlegget så.. Kanskje han selger unna mer

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haagen
    Jeg har hørt at det er et veldig lite marked for rene forforsterkere, og det er grunnen til at det ikke finnes så mange av dem.
    Det stemmer nok ikke. Det finnes veldig mange forforsterkere å velge mellom, hvis du ser bort fra f.eks Sony og Yamaha. Kan ikke huske å ha sett en eneste surround-forforsterker fra Yamaha.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulu
    Sitat Opprinnelig postet av Haagen
    Jeg har hørt at det er et veldig lite marked for rene forforsterkere, og det er grunnen til at det ikke finnes så mange av dem.
    Det stemmer nok ikke. Det finnes veldig mange forforsterkere å velge mellom, hvis du ser bort fra f.eks Sony og Yamaha. Kan ikke huske å ha sett en eneste surround-forforsterker fra Yamaha.
    ikke til under 10k.(?)
    har hverfall ikke sett noen...
    bortsett fra NADen Roffe nevner..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulu
    Jeg var kanskje ikke spesifikk nok, jeg er forsåvidt klar over at det finnes mange hjemmekino forforsterkere. Jeg mente at det ikke finnes så mange i en lavere prisklasse. Det var der NADen og Rotelen jeg nevnte skilte seg ut, de var billige. I den litt dyrere prisklassen er det mere å velge mellom. (Men folk kjøper ikke så mye de heller, de aller aller fleste kjøper integrerte løsninger.)

Hågen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •