Senter og fronthøytalere til 6-8 tusen kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senter og fronthøytalere til 6-8 tusen kr.

Jeg skal bytte front/senter-høytaler og er ute etter anbefalinger i prisklasse rundt 6-7-8 tusen for alle 3.
    Jeg har sett på PSB 3RL + 9C og mener å huske at de spillte helt OK sist jeg høre dem. Egentlig kunne jeg "gått ned et hakk", siden jeg har 2 aktive subber på 100W hver, men jeg er usikker på om det lønner seg. Jeg har aldri blitt helt overbevist over bass-managementet med små høytalere... Oppsettet brukes utelukkende til film.
    Forsterkeren jeg har, er en gammel SONY oppgitt til 5x100W.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Senter og fronthøytalere til 6-8 tusen kr.

Selv om du skulle kjøpe "store" høyttalere, må du opp i en viss prisklasse før de kan spille like dypt og presist som en sub i bassområdet. Ved surroundbruk er sjansen tilstede for at du vil fordele LFE-signalet kun til subene og ikke kjøre ut bassignal til fronthøyttalerne uansett (noen har sikkert Dolby/DTS specs tilgjengelig og kan si hvilke frekvenser de sender ut til frontkanalene) - ved bruk av THX fixed mode vil alt under 80hz dirigeres til LFE-kanalen. (korriger meg hvis jeg tar feil)

Uansett trenger ikke kombinasjonen av stativhøyttalere og sub være så dum.. Mange små høyttalere klarer seg fint i det nedre mellomtone/mellombass-registeret.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble litt dyrere enn jeg først hadde tenkt :roll:
    Bestillte klokken kvart på to i natt: Klipsch Reference III serie, etter å ha startet med et langt rimeligere oppsett i Synergi-serien.
    Sterkt gjort av audiokompaniet.no å drive kundeservice på den tida av døgnet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •