Strømforsyning til Sonic T-Amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømforsyning til Sonic T-Amp

Har lyst å prøve Sonic T-Amp på et par lettdrevne monitorer jeg har liggende. Den er jo latterlig billig og har fått mye skryt.
    Link1 test
    Link2 Lyd&Bilde

Men en av grunnene til at den er billig er jo at den er uten strømforsyning og har bare en 12V inngang.

Et av rådene om strømforsyning er: "Add a decent AC adapter, better if stabilized and with good current delivery (> 2A). If possible, avoid switching power supplies, in order to limit RF garbage going through the mains."

I tillegg er det selvfølgelig en vifteløs sak jeg vil ha.

Hva ville dere kjøpt?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn umiddelbart, hvis du skal komme over 2A så er kanskje 32-8529 fra Clas grei å bruke. http://www.clasohlson.no/shop/store/...N0q112q117q118

Clas har også en veggvorte som kan levere 1,25A 32-1061.

Men alle disse er vel switchede!?.. Kan jo alltids svinge med loddebolten og sette sammen en stømforyning med trafo, likerettere, og stabiliseringskrets.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at Clas sine er switchede. Bruker en av dem allerede som erstattning til en bordscanner, grei nok til det, og kan jo bruke den i begynnelsen hvis jeg ikke finner noe annet.

Jeg kommer nok ikke til å bygge selv, er ikke interessert i å bruke tid på det som en burde kunne få tak i som hyllevare til overkommelig pris.

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker bare en 12v 500mA eliminator jeg fant på loftet. Det er mulig 500mA er altfor lite, men det fungerer helt fint. Er gevinsten så veldig høy ved å gå opp til >2A?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en hos Claes Ohlson som er oppgitt med 3.8A ved 12v. Har ikke fått prøvd den enda. Sonic T-amp lager forresten fantastisk bra lyd. Her er en test av flere T-amper.
    http://www.tnt-audio.com/ampli/tripath_amps_e.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clas 32-8778

Jeg kjøpte 32-8778 (3,8A ved 12V) på clas, men får ikke noe lyd fra forsterkeren! Det lyser når jeg skrur på, men ikke en gang sus kommer fra høyttalerene. Forsterkeren fungerer utmerket med batterier, men det blir litt dyrt i det lange løp. Skal forsøke med andre adaptere, eventuelt kople adapteret inn på batteriterminalene og gi tilbakemelding senere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jagrodal
    Jeg kjøpte 32-8778 (3,8A ved 12V) på clas, men får ikke noe lyd fra forsterkeren! Det lyser når jeg skrur på, men ikke en gang sus kommer fra høyttalerene. Forsterkeren fungerer utmerket med batterier, men det blir litt dyrt i det lange løp. Skal forsøke med andre adaptere, eventuelt kople adapteret inn på batteriterminalene og gi tilbakemelding senere.
    Har du sjekket polariteten på Clas-boksen? Ifølge første link i denne tråden så er pluss på senter-pinne

Sitat Opprinnelig postet av www.tnt-audio.com
    Warning: on the DC inlet there's no indication of the correct polarity: the central pin is "positive" (+).

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg kjøpte en hos Claes Ohlson som er oppgitt med 3.8A ved 12v. Har ikke fått prøvd den enda. Sonic T-amp lager forresten fantastisk bra lyd. Her er en test av flere T-amper.
    http://www.tnt-audio.com/ampli/tripath_amps_e.html
    Nå har endelig fått karret meg til å prøve denne eliminatoren. Måtte kjøpe noen høyttaler kabler først. Den fungerer fint. Har prøvd den med både 12v, 13v og 14v og det funker. Er det å anbefale å bruke mer enn 12v?
    Den kostet 349 kr og har produktnummer 32-8778. Ser at Claes Ohlson også har en som koster 398 kr som leverer hele 5,0A ved 12v, men spørsmålet er jo man hører forskjell.
    http://www.clasohlson.no/?AFP=store/...1&IsCampaign=N

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har endelig T-amp kommet på lager igjen, slik at jeg har fått bestilt meg en. Regner med å ha den i løpet av uka. Hva er konklusjonen når det gjelder strømforsyning? Regner med å gå for en eller annen Clas Ohlson-sak. Hvilken anbefales?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Nå har endelig T-amp kommet på lager igjen, slik at jeg har fått bestilt meg en. Regner med å ha den i løpet av uka.
    Ah, glimrende! Har ventet på at denne skal komme på lager siden september, bestilling er sendt og nå er det bare å vente på pakke...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVsmurfen
    Ah, glimrende! Har ventet på at denne skal komme på lager siden september, bestilling er sendt og nå er det bare å vente på pakke...
    Jepp, en førjulsgave. Men hvilken strømforsyning går du for?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat min t-amp inn døra, og løp til Biltema for power. FAnt en 2A regulert psu med transformator (ikke switchet), og utvendige bananstikk/terminaler. Enkelt å legge en elektrolytt over her for bedre filtrering, skjønt den hevdes å ha "svært lav ripple"...kostet den nette sum av kr. 149,-

Funker meget bra med mine mission 780, selv om de er tungdrevne. Skal se om jeg får tak i en elektrolytt på 10.000uF (www.elfa.se/no), montere phonokontakter på audioinngangen, samt lodde høyttalerkablene direkte på kortet (bedre kan det ikke bli).

Videre modder får komme senere

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor bestilte du t-amp? har søkt rundt å finenr ingen i norge som selger :/ men så er jeg meget flink til å lete, men derimot å finne er det verre med :P

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk super t-amp til min 30-årslag.. Er kjempefornøyd
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    hvor bestilte du t-amp? har søkt rundt å finenr ingen i norge som selger :/ men så er jeg meget flink til å lete, men derimot å finne er det verre med :P
    Har et par stk hjemme. En til å drive høytalere i taket på badet og en til høytalere i garasjen/verkstedet så snart det er ferdig malt. Jeg kjøpte gjennom E-bay. Pleier å komme på under 200 nkr + frakt. Kommer da under grensen for toll/mva.

Se feks her: eBay - t-amp, t-amp Home Audio, Amplifiers items on eBay.com

Forøvrig veldig fornøyd med den. Strømforsyninger har jeg pleid å kjøpe igjennom Fyndbørsen (poste restanete, da jeg bor 40 min unna grensa) for en grei penge. Lykke til med kjøp!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    Sonic Impact: Audiosearch
    t-hafno@online.no

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekker du litt på ebay får du switchede powersupply som gir 12V ut. Alle tester indikerer at dette låter mye mye bedre enn veggvorte.

Ligger på 150-200 levert. Krever litt modding, men det er jo bare gøy!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen øvre grense for hvor mange ampere T-AMP'en tåler inn ved 12 V?
    Har en swiching power supply fra gammeldatamaskinen som leverer 12 A (teoretisk) ved 12V. Eller er det fy fy med swiching power supply til T-AMP?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør fungere helt greit.

Og strømforsyningen "trykker" ikke 12A inn i T-ampen, men har 12A å rutte med hvis T-ampen vil ha det, noe den neppe vil. Tripath chippene har innebygget sikkerhetskretser som hindrer at slike uting skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar Skal lete fram loddebolten og modde litt da