Patos Basic- hvor...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Basic- hvor...

Lest og kost meg med AV forum en stund nå, uten å føle at jeg har hatt så mye å bidra med ... tenkte det var på tide å legge inn første tråd siden jeg lurer på noe...

Har etter mye infoleting funnet ut at jeg skal ta en titt på Patos Basic serien (særlig 410)... Problemet var at Norsk Lyd og bilde ikke har noe av Basic serien i butikken. De kunne bestille, men må jo høre før jeg evnt. kjøper. Noen som vet om forhandlere som HAR patos basic 410 (tar gjerne i mot tips om andre høyttalere- er musikalsk altetende, men mest rock, pop, party-musikk... budsjett ca 5000 +-) ? Bor i Oslo...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos 410 er en kjempe høyttaler, som spiller det meste utrolig godt. Prisen tatt i betrakning. Bare kjøp på en grom forsterker på de, så får du noe av det beste et budsjett anlegg kan gi. NAD 372 funker konge på disse, litt overkill, men det er bedre med for mye enn for lite overskudd.

En rimelig reciver drar ikke disse noe spessielt bra...

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du 5k hadde jeg tatt en titt på kef iq3 evt iq5. gå inn på www.akustikk.no der finner du forhandlere.
    Har selv eid både b&w 804n og ap bravo fx-10 men iq serien til kef er helt på høyde med disse og det meste under 15.000,-

http://avforum.no/minhifi/show.php/espengundersen

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orsa
    Lest og kost meg med AV forum en stund nå, uten å føle at jeg har hatt så mye å bidra med ... tenkte det var på tide å legge inn første tråd siden jeg lurer på noe...

Har etter mye infoleting funnet ut at jeg skal ta en titt på Patos Basic serien (særlig 410)... Problemet var at Norsk Lyd og bilde ikke har noe av Basic serien i butikken. De kunne bestille, men må jo høre før jeg evnt. kjøper. Noen som vet om forhandlere som HAR patos basic 410 (tar gjerne i mot tips om andre høyttalere- er musikalsk altetende, men mest rock, pop, party-musikk... budsjett ca 5000 +-) ? Bor i Oslo...
    Jeg tror at sonycenter som ligger på alnabru har patos... http://www.serviceavdelingen.no/

Jeg har nettopp kjøpt meg patos B510 og angrer ikke et sekund på det!!
    Jeg har funnet ut at i denne prisklassen ( ca 5000 ) så er Patos et av de aller beste kjøpene .. hvis man ser bort fra bruktmarkedet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sonycenter? takk for svar. gleder meg til å finne et sted å hørt lyden- har lagt merke til at det skrytes mye av patos her inne...
    trenger man virkelig en stereoforskerker til 6000 for å drive Patos 410 (steike- her må det spares :razz: )... ps er 410 vanskelig å plassere, evnt for stor for et lie/middels rom?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ringte sonycenter nå (butikken)

de hadde ikke basic de heller.... sigh...
    Noen andre???

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder plassering kan jeg ikke hjelpe, jeg plasserte mine DER altså der det passet seg og det virker bra her..
    Jeg ville ha sjekket stereoforsterkerne til Harman Kardon!! HK leverer monster kraft og det er mange som sier at de er en bra match til Patos.. ( jeg har også HK )

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et firma i Drammen som har det men husker ikke navnet.. Bortsett fra den i drammen så vet jeg ikke om noen i disse traktene.. Jeg brukte et 1/2 år på å finne noen rundt oslo men det er ikke lett

http://www.jfssoundsystems.no/ var det ja.. De har patos.. ihvertfall sist jeg sjekka og på hjemmesiden... En Drammenstur i dette været er vel fint

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du går inn på www.patos.no så står det liste over forhandlerer der!:wink: Hadde Patos Basic 510 før, kjempe høyttaler! Du får ikke bedre i den prisklassen spør du meg.!

Lykke til med handelen!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er villig til å gå for toppmodellen i den forrige Basic-serien, kan du få mine Patos B500 for 3000,- inkl spikes og høyttalerkabler. Da har du penger til overs til forsterker også Nypris kr 8000 for høyttalerne. Veldig pene, spiller meget godt. Aldri vært sprengt, og generelt behandlet veldig pent. Holder til i Oslo. Kan muligens også frakte høyttalerne i Oslo-området.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Hvis du er villig til å gå for toppmodellen i den forrige Basic-serien, kan du få mine Patos B500 for 3000,- inkl spikes og høyttalerkabler. Da har du penger til overs til forsterker også Nypris kr 8000 for høyttalerne. Veldig pene, spiller meget godt. Aldri vært sprengt, og generelt behandlet veldig pent. Holder til i Oslo. Kan muligens også frakte høyttalerne i Oslo-området.
    kjempeinteressant tilbud. Problemet er bare at jeg er skal jobbe i sommer (tilbudet kom litt tidlig - er blakk nå..., og lete etter anlegg imens, og så, når lønningen kommer, så er de forhåpentligvis slutt på letingen ;-) derfor jeg er på utskikk etter et sted i Oslo som har basic'en inne. tenkte meg forsterker + høyttalere + bruke det jeg har fra før av inntil videre..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

highend magasinet fidelety hadde jo patos basic ht som deres budsjett referanse i lang tid helt til de testet kef iq3,da ble patosen utrykkelig satt på plass.iq3 er nå fideletys nye referanse,og er iflg. nevnte magasin en bedre ht på alle områder.

Jeg skriver dette pga jeg mener du bør teste de, jeg ble i allefall meget posetivt overrasket.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyt emg ikke om jeg tar feil men er ikke disse KEF stativhøytalere da?? Jeg mener at man ikke kan sammenligne gulvstående og et par stativhøytalere, mener og tror at man får et bedre lydbilde av stativhøytalere i front...

Men tviler ikke på at disse kef høytalerne er bra!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, men kef iq5 er gulvmodeller og har nok den samme lydsignaturen som iq3 men med mere bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kef

hvor i oslo kan man ta en titt p[ kef/ h;yttalere da__
    er [pen for [ titte p[ stativh;yttalere ogs[, da jeg ikke er bombesikker p[ hvor stort rom h;yttalerne skal st[ i... tenkte [ ringe til drammen i dag og h;re om de har basicen inne...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    obs de norske bokstavene funket plutselig ikke... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orsa
    de hadde ikke basic de heller.... sigh...
    Noen andre???
    Klarte de heller ikke å skaffe disse? Jeg har bestilt masse hos de, men det var i Lyric serien (men de måtte bestilles)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kef

gå inn på www.akustikk.no der finner du forhandlere i oslo.

Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jeg ville ha sjekket stereoforsterkerne til Harman Kardon!! HK leverer monster kraft og det er mange som sier at de er en bra match til Patos.. ( jeg har også HK )
    Hei, nå er jeg på vei å bestille H/K 970 og Patos Basic 410..
    Er forsterkeren passelig og vill dette egne seg på en fest?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser nydelig bra ut... varmer mitt hjerte å se
    Jeg er sikker på at dette trøkker greit til fest ja.. Ikke Cervin wega trøkk men mere musikalsk trykk... Jeg ville ikke ha byttet mine patoser og HK mot noe annet ( mmmm i samme prisklasse vel å merke )

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •