Hjemmekino i Hi-Fi Centerets sommerkampanje

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino i Hi-Fi Centerets sommerkampanje

Planlegger å kjøpe min første hjemmekino. Har sett http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=62&id=1602 og dette virker midt i blinken for meg. Anlegget skal for det aller meste brukes til film. Prismessig er det jo veldig bra, og forsterkeren har fått ganske gode reviews på nettet. Har kun en liten hybel på 20 kvm, og huseier bor i etasjen under, så det er ikke nødvendig med noe stort.

Er denne pakken god til den prisen, eller bør jeg heller se meg om etter noe annet? Er helt grønn på området, så alle svar mottas med takk.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom du ser mye film synest jeg dette virker meget bra. ellers kan du sjekke ut systemet til Samsung ( HT-QX100 ) som fikk full pott i dvd & hjemmekino's nye nummer...
    så kan jeg vel nevne at desom du ikke ser så mye film, men hører en del på musikk, da får en bedre stereo lyd for pengene dersom en kun kjøper forsterker og front høytalere (finnes veldig mye på bruketmarkedet...)
    MEN bare for å understreke, dersom du ser endel film, er det klart det frister med surround ! og då velger du det ;-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kan man kjøpe HT-QX100?

Leter og leter, men finner det ikke =/

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kikka litt rundt etter HT-QX100, men finner det ingen steder. Sende mail til distributøren for Samsung (ENEA). De sa at HT-QX100 ikke ville være tilgjengelig før sensommer/høst, og at Expert fikk det mest sannsynelig først.

Å jeg som hadde lyst til å teste det nå.... :-|

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg også =/

edit:

Finnes i sverige:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=91118

hmm, her er det noen som har skrivefeil. Får 19500 treff med HT-XQ100 i google, men bare 60 treff med navnet fra Hjemmekino: HT-QX100.

Eller er det forskjell på disse navnene?

Edit2:

I følge denne pressreleasen bruker Samsung begge navn om hverandre, men det ser imidlertid ut som at XQ100 er det korrekte navnet.

Da får du også opp følgende i prisguide.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått anlegget opp å gå, og så langt må jeg si meg veldig fornøyd. Har bare brukt det på film, men det er som sagt til det jeg vil bruke det aller mest. Bassen er veldig bra, og da har jeg enda ikke skrudd den på halvfullt. Tror ikke det blir nødvendig med det første! Satelittene er også et stort løft i forhold til høyttalerne på TVen. Men det skulle jo ikke så mye til. DVD-spilleren gir et svært bra bilde. Forsterkeren ser fet ut, og har egentlig et intuitivt oppbygd menysystem. Tar bare litt tid å komme inn i det. Alt i alt er jeg veldig fornøyd!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var da bra :razz: , og tenke seg til at noen folk fortsatt kun bruker høytalerene på tv'en !

ble det samsung eller H/K pakken forresten ?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zonda
    [...]Forsterkeren ser fet ut, og har egentlig et intuitivt oppbygd menysystem. Tar bare litt tid å komme inn i det. [...]
    Er ikke dette en selvimotsigelse? At et menysystem er "intuitivt" betyr for meg at man kan ta det i bruk uten å lese bruksanvisning eller måtte utforske så mye. Altså at nødvendig læringsprosess er svært kort for å bruke det. Men her sier du vel det motsatte. Jeg tolker dette som at menysystemet er logisk oppbygd så snart man har lært og forstått det, men at det ikke nødvendigvis er intuitivt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Er ikke dette en selvimotsigelse? At et menysystem er "intuitivt" betyr for meg at man kan ta det i bruk uten å lese bruksanvisning eller måtte utforske så mye. Altså at nødvendig læringsprosess er svært kort for å bruke det. Men her sier du vel det motsatte. Jeg tolker dette som at menysystemet er logisk oppbygd så snart man har lært og forstått det, men at det ikke nødvendigvis er intuitivt...
    Jo du har selvsagt rett! Helg galt formulert av meg. Mente det slik som du tolket det.

Pakken som ble kjøpt var den på Hi-Fi Centeret med H/K-forsterker og DVD-spiller og JBL-høyttalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •