Ny subwoofer. Jeg har ikke peiling! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er galt med Dali sub?

Som Afseth vurderer jeg en Dali Sub, enten Cocept 12 eller Suite S1.2. Hvorfor? Har Concept 8, 2 og Center fra før som jeg gjerne vil ha noe som det matcher til på design fronten. Samtidig vil jeg jo si at disse SVS subbene er jo store at vi kunne brukt dem som bord (tar litt i....) her hjemme. Også er dette på grensa av hva jeg vil bruke på en sub. Skal brukes ca 50% musikk og 50% på film.

Spørsmålet er da, er Dali subene virkelig så dårlig som dere skal ha det til? Mener å ha lest hver gang disse blir nevnt, så blir de dømt nedenom og hjem.

PS: ikke mening å prøve å "kuppe" tråden, men jeg vurderer den som nevnt den samme.

Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drkaos: Akkurat det sa han jeg pratet med også. Den sto jo "midt på gulvet" i butikken på 150 kvadratmeter, og jeg setter den i et hjørne i en stue på ca. 20 kvadratmeter.

Jens123: SVS'en blir betydelig dyrere enn 5000. Prisen er for det første 5190 inkl. moms, så kommer tollgebyr, frakt og andre gebyrer i tillegg. Prisen kommer nok fort over 5500. Ettersom til og med 4500 er hardt å svelge for meg, så tror jeg at jeg stopper der. Men skal sjekke om noen har en brukt SVS, og kanskje kontakte de. Avhenger av hvor de bor og hva de tilbyr av frakt/levering/må hentes. Var litt trøblete å finne en selger som hadde grei pris og hvor jeg slapp å måtte hente eller betale forskudd (noe jeg aldri gjør... oppkrav er imidlertid greit).

Akkurat nå virker det som Dali'en blir valget. Den var mer enn bra nok for meg så vidt jeg kunne høre i butikken, men hvis noen har noen kommentarer utenom at SVS er det eneste som duger, så kom gjerne med de. Hva er bra, og hva er ikke så bra med denne sub'en?

MSport: Kjenner jeg deg fra et annet sted?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    MSport: Kjenner jeg deg fra et annet sted?
    Ja, som kunde på jobben din et par ganger og fra forumet på Akam.no hvis du er den jeg tror (noe jeg er sikker på ut i fra avarteren din). Har ikke fått gått ut så mye med D50'en som jeg ønsker enda. Det for jeg skylde på at jeg har 4 eksamener på skolen og pusser opp hovedetasjen i huset (pluss at jeg leder en stor motorklubb...).

Tilbake til topic: jeg tror at en slik Concept sub 12 holder for min del. Er ikke så kresen at den ikke holder. Men ønsker å høre argumenter på hvorfor den ikke skulle holde.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt Pb-10 fra Kid på forumet her for 4800 inkl subkabel og er ganske sikker på denne spiller bedre enn andre sub`er i samme prisklasse ettersom mange på forumet her har VELDIG god peiling å har testet mange forskjellige sub`er så kommer alltid svs`en i samme prisklasse bedre ut enn alle andre, du kan helt sikkert få tak i en brukt svs pb-10 for 4500 inkl frakt, da hadde jeg ikke vert i tvil..hos meg ble det 5869 for å bestille den fra lsound så jeg bestillte heller brukt å sparte meg en 1500 kr ca =)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MSport: Ja, jeg mente jeg dro kjensel på brukernavnet ditt

Jensen84: Jeg er overbevist om at SVS nok er et bedre valg... hvis den er å oppdrive brukt. Skal sjekke litt forskjellige bruktmarked i kveld, og hvis noen har den til maks 4500 og kan sende i oppkrav (eller levere) så får jeg sove på det. Hvis ikke, så kjøper jeg Dali'en i morgen. Den er bra nok for meg, og jeg gidder ikke vente til noen evt. skal selge en SVS brukt. Har bass-abstinenser nå, for selv om mine eksisterende høyttalere går ganske dypt alene, så er det noe annet med sub.

Kom gjerne med flere kommentarer, advarsler eller lignende. Ellers har jeg flere spørsmål som jeg kommer til å stille meg etter kjøp... men kan jo prøve her nå også. F.eks, hvor lenge må en sub spilles inn? Og hvor høyt?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde definitivt gått for en PB10. Det finnes ikke et argument (om en ser bort fra individuelle estetiske elementer) som går i Dali sitt favør. Og ja, jeg har hørt de.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke får tak i SVS, er det andre sub'er til maks 4500-5000 som vil være omtrent like gode? Høres jo ut som Dali ikke er så bra, men så er kanskje dere litt mer kresne enn meg også da

Foretrekker som sagt nytt. Har Hifi-klubben og Oslo hificenter i nærheten, og det er nærliggende å dra til et av de stedene. Evt. andre butikker i Oslo-området. Jeg liker å høre på ting før jeg kjøper de.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ingen naturlige konkurrenter i prisklassen.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    drkaos: Prisen er for det første 5190 inkl. moms, så kommer tollgebyr, frakt og andre gebyrer i tillegg.

Du slepper da unna med vanlig frakt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg forstår, er lageret stasjonert i utlandet. En her inne snakket om en totalpris på ca. 5800 inkludert alt. Det blir alt for dyrt for meg. Ja, jeg VET at den sikkert er verdt den prisen og mer, men har allerede løftet meg fra 2-3000 kroner. Og går jeg opp til nesten 6000, er det alltid noe som er mye bedre. Et sted må man stoppe.

Det virker ikke som det er noen brukte tilgjengelig lenger heller. Jeg er ikke så kresen som dere, så jeg tror nok Dali sub'en blir bra nok. Har fått mye skryt på andre forum... virker som det bare er her den er litt uglesett

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den befinner seg i Arendal, ikke utlandet. 5200 er inkludert moms.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lageret ligger i Arendal, jeg har selv vært der å hentet mine

Men jeg er enig i at økningen i pris fra utgangspunktet ditt har vært formidabelt... Du blir helt sikkert fornøyd med Dali, særlig om du ikke har hørt PB10.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at de har lageret der også? Jensen84 skriver tidligere i tråden: "hos meg ble det 5869 for å bestille den fra lsound" om akkurat denne SVS'en.

Men det virker ikke som noen gidder å komme med andre forslag til sub til kroner 4500 da alle her inne er alt for opphengt i SVS . Ja, jeg vil VELDIG gjerne ha en SVS da jeg stoler på at den er bra. MEN den er for dyr i innkjøp ny, og jeg finner ingen brukte tilgjengelige. Kan dere komme med alternativer til Dali Concept Sub 12 som ikke involverer SVS, hvis denne Dali sub'en ikke holder mål som dere påstår? Kanskje en som Hi-fi klubben, Oslo Hi-fi Center, Hificenterkjeden eller annen hifi butikk i Oslo sentrum har på lager? Pris helst ikke over 4500.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jensen84 bor i Ålesund, som er lenger unna Arendal enn Oslo er. Skjønt, blir jo likevel noen hundrelapper.

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frakten koster litt som du sier, min kom på 5957,- med frakt, grunnen til det er dyr frakt er pga vekt, 34 kg med emballasje.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Akto Skal se etter brukte SVS i morgen før jeg evt. drar og kjøper Dali'en.

Men da har de nok lager i Arendal ja. Dyr frakt må jeg si, men det er jo tross alt noen kilo.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ser litt på oppbyggingen av den Dali subben så trur jeg du kommer til å få bakoversveis av å høre en pb10, 160w på et 12" element i lukket kasse er jo ikke akkurat bygget for SPL og lave frekvenser

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke til å glede meg over Dali'en nå. Blir vel ratt nødt til å vente på en brukt SVS?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan snakke fra erfaring, når ALLE snakker om at den er bedre til bare litt dyrere pris så kommer du garantert til å sitte å vegre deg over at du har kjøpt den som var litt billigere men dårligere..Det er masse bedre å bare kjøpe den Svs`en (som du ser er det alle som har svs å selger som kjøper en større modell av svs dette er IKKJE uten grunn)
    Jeg får min Pb-10 i morgen og kan forhåpentlivis komme med samme tilbake melding som alle andre at dette er det ypperste =)
    Kjøper du en Svs brukt så taper du max noen hundre-lapper når du selger igjen, evt ingenting om du er heldig =)
    Det er en grunn til at alle har blitt forelsket i desse sub`ene !

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil foreslå Cerwin Vega VE-28SX som koster 2 780,- Den vil gi deg det lille ekstra i kjelleren men også ikke rive ned store deler av huset. 2x8" sub elemententoppsettet vil gi deg en balansert sublyd. Vurderer den selv ;-)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •