Ny subwoofer. Jeg har ikke peiling! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så da vil denne være ok? http://www.hifiklubben.com/NO/Produk..._Subwoofer.htm

Virker som den tilsvarer den jeg har nå i ytelse. Vil dere si den er omtrent som den jeg har, eller betraktelig bedre?

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vert deg, hadde jeg spart penger og ventet. Du får en SVS PB10 til litt over 4 lakser, vel og merke at det er brukt, og langt over ditt budsjett. Men da får du en SKIKKELIG sub med den tyngden og kraften du er ute etter. I Oslo er det vel mange som har denne så du kan få deg en demo. Og det er flere som selger der borte, så da slipper du frakt

Vet at du ikke vil kjøpe brukt, men disse er bare et halvt år gamle ca, siden de ikke har komt ut før... Uansett, lykke til med kjøpet!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    Så da vil denne være ok? http://www.hifiklubben.com/NO/Produk..._Subwoofer.htm

Virker som den tilsvarer den jeg har nå i ytelse. Vil dere si den er omtrent som den jeg har, eller betraktelig bedre?
    Vil kanskje tro at den er noe bedre, men dette er ikke subwoofer himmelen, husk det. Jeg skal muligens bytte ut sub'ene mine om en kort stund, og regner med å kjøpe brukt. Særlig SVS som er nevnt i innlegget over er aktuell. Normalt er det trygt å handle brukt, særlig hvis du har mulighet til å høre/se varen først. Bor du i Oslo har du mange muligheter på den fronten.

Kanskje dette kan være noe også? http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,21,75&id=781
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke ute etter at det skal låte som verdens undergang i eksplosjoner i filmer heller da. Hehe. Og litt mer tyngde i musikk betyr heller ikke at rommet skal sprenges (bor tross alt i en leilighet midt i byen). Men jeg tror jeg skal sjekke ut den CW'en på Hifi-Klubben en dag. Jeg HAR råd til en sub til adskillig flere tusen enn jeg har satt som mitt budsjett... spørsmålet er bare hvor mye jeg vil bruke på det. Og 2000 virket som en grei pris, men har forstått at jeg bør gå opp til 3000. Da er det alltid noen som mener jeg bør gå opp til 4000. Men da er det igjen noen som mener jeg bør spytte i 2000 til Så jeg tror jeg stopper på 3000, og ser på den CW'en jeg.

Takk for all hjelp så langt. Tar gjerne i mot flere tips.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at den Velodyne sub'en er litt bedre til musikk, antakelig en smule raskere. Dette er bare synsing, har ikke hørt noen av dem. Velodynen er jo satt ned fra 3 til 2k, så da sparer du evt. den siste tusenlappen. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja hør på CV-en men jeg fåreslår fortsatt at du prøver å få en demo av PB10 også

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir usikker jeg nå. Er Velodyn sub'en like god på kraft som CV'en, og samtidig bedre til musikk? Den ser ut til å levere bare 100W og frekvensområde fra 36hz. Det er jo faktisk dårligere enn den jeg har i dag. Men kan man spare en tusenlapp på noe som er like bra, så gjør jeg jo gjerne det.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo både Velodyne og CV kjent for god bass, så du får bare høre på begge og bestemme ut ifra det.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det rundtur i Oslo en dag. Hifi-centeret har vel butikk i "gamle" Henrik Ibsens gate, og Hifi-klubben i Grensen. Har også vært kunde ved Lyd og Bilde-hjørnet, men det ser ut til å være nedlagt (vet noen hvorfor, foresten? Konkurs?) Var der jeg kjøpte Kenwood sub'en en gang i tiden.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på Hifi-klubben i dag. Det jeg var redd for, skjedde, at når jeg fikk demonstrert en dyr subwoofer fremfor en billig, så ville jeg ikke se meg tilbake. Fører til at jeg nå har blitt villig til å gi litt mer, men NÅ har jeg nådd maksgrensen.

Har sett på og fått anbefalt en Dali Concept 12 subwoofer til 4500. Link:

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk..._Kirsebaer.htm

Noen som har noen synspunkter på denne?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bass for pengene, men til 4500 får du PB10 brukt, bare for å nevne det.......:wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg PB10 brukt?

EDIT: Never mind... fant det ut. Foretrekker allikevel nye sub'er, verdt 4500, enn brukte, verdt litt over 5000 til drøye femhundrelappen mindre. Så mye forskjell kan det neppe være.

Flere synspunkter ang. Dali'n?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali er ikke så veldig kjent for å lage gode subber, det er derimot SVS...
    Vil nok tru at forskjellen mellom Dali´n og SVS´en er større en du trur.
    Det som er negativt og bortimot latterlig med SVS er at den faktisk ikke har et aktivt delefilter.
    Du må på denne bruke et eventuelt delefilter på reciveren el.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Du må på denne bruke et eventuelt delefilter på reciveren el.
    Dette er ikke noe problem på surroundreceivere slik han har. Værre for oss stereonerder..

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant, vi er vel en utdøende rase?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis jeg går opp til 3000. Hvilke alternativer har jeg da? (av nytt).
    Evnt. bygge subben selv?
    Ellers så har jo Yamaha noen greie subber til en rimelig penge, ljudia.no. Let litt etter subwoofer der, så finner du sikkert noe.. :-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er så mye bedre med SVS (f.eks PB10) enn den Dali'en jeg har linket til? Jeg er ikke kjempekresen, men syntes selv at den Dali sub'en hørtes så bra ut at jeg under tvil er villig til å legge 4500 i kjøpet. Tror ikke jeg personlig vil tjene så mye på å kjøpe en sub som er verdt 500 kroner mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er så mye bedre med SVS (f.eks PB10) enn den Dali'en jeg har linket til? Jeg er ikke kjempekresen, men syntes selv at den Dali sub'en hørtes så bra ut at jeg under tvil er villig til å legge 4500 i kjøpet. Tror ikke jeg personlig vil tjene så mye på å kjøpe en sub som er verdt 500 kroner mer.
    Hvis du leser litt rundt omkring på forumet om svs-subbene, så tror jeg du vet hvorfor alle vil ha de. Og de som selger, selger fordi at de skal oppgradere til en større modell. Er ikke det er god nok grunn til å kjøpe en svs, så vet ikke jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo lsound 40 dagers retur rett. Slik at om du føler svsen ikke er verdt 500kr mer kan du jo bare sende den tilbake...

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Og de som selger, selger fordi at de skal oppgradere til en større modell. Er ikke det er god nok grunn til å kjøpe en svs, så vet ikke jeg
    Jeg ville da sagt at det er omvendt. De kjøper PB10 fordi de har hørt at den skal sette himmel og jord i bevegelse, og selv om den sikkert er bra for en 10"'er så bestemmer mange seg for å kjøpe noe større likevel, kanskje fordi den ikke satte himmel og jord i bevegelse?

Spøk til sides, jeg endte opp med noe helt annet enn SVS. Det er ingen grunn til at du ikke kommer til å bli kjempefornøyd med Dali subben som garantert er mye råere og spiller penere enn den Kenwood'en du hadde fra før. Dessuten kommer den til å spille bedre hjemme hos deg enn i butikklokalet der du hørte den.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •