Ny forsterker og cd spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker og cd spiller

Hallo!

Etter litt snoking på nettet fikk jeg så innmari lyst på ny forsterker. Har en Nad C372 fra før nå, men har lyst på noe annet. Synes ikke nad'en spiller noe bra, spei bass. Har et par DCM 10 høyttalere, bilder av anlegget mitt finner dere HER. Tenkte på en Cayin 252B, er det noen som har noe erfaring med den, spiler den bra? er den strømsterk nokk til å drive høyttalerne mine godt?

Hadde også tenkt å kjøpe en ny cd spiller, men er ikke sikker på hvilke som er bra. Hadde tenkt på noe i rundt 2-3000kr klassen. Så jeg tenkte på en Cambridge, men vet ikke hvilke merker som lager gode cd spillere, men er fornøyd med Cambridge tuneren min så tenkte at de også lager gode cd spillere?

Beklager mye spørsmål :smile: , er mitt første anlegg og er ikke noen ekspert enda. :grin:

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og grattis med første post.

Kjenner ikke høytalerene dine men 252B går vell for å være en av de mer strømsterke forsterkerene i den prisklassen. Fikk meget gode kritikker i pressen. Et alternativ kan være den noe rimeligere 153B som også skal ha bra med power.

Cambridge Azur 640C har fått mye skryt og bør sjekkes ut i prisklassen under 3000kr.

Uansett så lønner det seg å få tatt en test på eget utstyr før pengene skifter eier. Matching av komponenter er viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker og cd spiller

Så du var interessert i en strøm sterk forsterker med punch i nedre mellomtone og bassområde. Da vil jeg anbefale H\k hd970 og cd970?... Det er fin kombo som leverer godt med strøm og som har en anstendig prislapp på 8500,- samlet. Ta deg en prøve lytt i hvertfall, la dine egne ører bestemme.. Er til slutt du som skal leve med anlegget og da spiller det jo ikke store rollen hva andre mener...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du liker lyden i cayin 252B, så bør du se på den jeg selger på avtorget:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=500&mypage=1

er nesten den samme forsterkeren, lydmessig, men mye mer ro i lydbilde, mer detaljert, og det beste, stabil ned i 2 ohm. så du kan bruke det meste av kravstore høyttalere på de. Skal passe bra sammen med HD 970 CD-spiller.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar Skal se om jeg får mulighet til å få prøvd de HK forsterkerne dere anbefaler, skal flytte til Trondheim i sommer og der er også hifi centerkjeden. Så da får jeg sjansen til å prøve. Men Cayin'en blir vel kansje litt mere problemer, eller? Har den på norskaudioteknikk, men de har jo ingen butikker, så noen som vet om de låner ut noe av utstyret sitt til testing?
    Høyttalerne mine er utrolig lettdrevne faktisk, spilte helt vilt med en 40watts pioneer, øredøvende høyt og med bass som ikke lignet noe . Men det blir vel bedre trøkk og dynamikk med strømsterke forsterkere? Er derfor jeg vil ha det men vil også selvfølgelig ha best mulig lyd i tillegg.

norpimp: Takk for tilbudet, men blir nokk for dyrt for meg. Har ikke så feit pengbok enda. Hadde ikke tenkt på noe dyrere enn den Cayin'en til 8500kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    takk for svar Skal se om jeg får mulighet til å få prøvd de HK forsterkerne dere anbefaler, skal flytte til Trondheim i sommer og der er også hifi centerkjeden. Så da får jeg sjansen til å prøve. Men Cayin'en blir vel kansje litt mere problemer, eller? Har den på norskaudioteknikk, men de har jo ingen butikker, så noen som vet om de låner ut noe av utstyret sitt til testing?

norpimp: Takk for tilbudet, men blir nokk for dyrt for meg. Har ikke så feit pengbok enda. Hadde ikke tenkt på noe dyrere enn den Cayin'en til 8500kr.
    De ekstra 1500,- er det rett og slett verdt

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    De ekstra 1500,- er det rett og slett verdt
    Ja det er det sikkert, men som alltid er det pengboka som stopper . Skal dessuten ikke kjøpe forsterker akkurat nå, men til sommerferien, så jeg håper på sommerjobb og mere penger til den tid

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Etter litt snoking på nettet fikk jeg så innmari lyst på ny forsterker. Har en Nad C372 fra før nå, men har lyst på noe annet. Synes ikke nad'en spiller noe bra, spei bass. Har et par DCM 10 høyttalere, bilder av anlegget mitt finner dere HER. Tenkte på en Cayin 252B, er det noen som har noe erfaring med den, spiler den bra? er den strømsterk nokk til å drive høyttalerne mine godt?

Hadde også tenkt å kjøpe en ny cd spiller, men er ikke sikker på hvilke som er bra. Hadde tenkt på noe i rundt 2-3000kr klassen. Så jeg tenkte på en Cambridge, men vet ikke hvilke merker som lager gode cd spillere, men er fornøyd med Cambridge tuneren min så tenkte at de også lager gode cd spillere?

Beklager mye spørsmål :smile: , er mitt første anlegg og er ikke noen ekspert enda. :grin:
    Kan være en ide å stikke innom HiFi Klubben også, og høre på de nye 640v2-modellene fra Cambridge. Kommer test på disse produktene i et kommende nummer av DVD & Hjemmekino. Det høres ut som om det kan være noe for deg....;-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kan være en ide å stikke innom HiFi Klubben også, og høre på de nye 640v2-modellene fra Cambridge. Kommer test på disse produktene i et kommende nummer av DVD & Hjemmekino. Det høres ut som om det kan være noe for deg....;-)
    Ja jeg tror det selv, virket bra etter det jeg har lest iallefall. Tror egentlig jeg kommer til å gå for den, har ikke funnet noe annet spesielt enda egentlig. Spiller sikkert bra Cambridge'n i forhold til Yamaha'n min da

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd noen av disse cd spillerne?

Cambridge

Marantz

Noen som har en mening om hvilken cd spiller som er best av disse to??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd noen av disse cd spillerne?

Cambridge

Marantz

Noen som har en mening om hvilken cd spiller som er best av disse to??
    Kommer ann på hva du er ute etter det. Ut fra hva jeg har hørt er de rake motsetningene, så det avhenger nok av hvilken forsterker du har tenkt å matche de med. Jeg vil ikke si for mye, men anbefaler deg å følge med i neste D&H når det gjelder de to spillerene der

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!

kommer til å bruke den med en Nad C372 forsterker, og spiller mest rock for tiden. Og vil ha en som spiller med trøkk og detaljert lydbilde

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står fremdeles ved det jeg har skrevet i innlegg #8...;-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror selv det blir Cambridge, men på spesc på de to spillerne ser det ut til at marantzen har lavere forvrengning for. eksempel. Og da blir det litt vanskeligere å bedømme hvilke som er best, i og med at jeg ikke har noen mulighet til å få prøvd de først.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •