Er dette ett av de bedre kjøpene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette ett av de bedre kjøpene?

Lurer på om dette er ett av dei bedre kjøpene man kan gjøre nå eller om man bør kjøpe noe bedre? Sjekk det jeg har på min hjemmekino, vert å bytte ut det jeg har med dette? vil det spille høyere?

link : http://www.bmaudio.no/?pg=News&newsID=41

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er smooth, men veit ikke åssen anlegget du har er fra før av Tror uansett ikke det er noe dårlig kjøpt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men tenker litt på at det er kanskje litt kjipt å kjøpe alle dei minste komponentene i en serie? kommer vel ganske fort til å få lysten til å prøve noen av dei større modellene og da kan det fort bli dyrt?
    Kunne gjerne tenkt meg å kjøpt Rf-35 til rundt 5000 visst noen har dem brukt..

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at du hører på det før du evt. kjøper det uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor dessverre på en plass jeg ikke har mulighet å få lyttet på Klipsch og jeg har bestemt meg for det merket nå UANSETT tok meg laaaaang tid å komme fram til det, nå er det bare å finne ett godt bruktkjøp eller så kjøper jeg nytt :/

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    bor dessverre på en plass jeg ikke har mulighet å få lyttet på Klipsch og jeg har bestemt meg for det merket nå UANSETT tok meg laaaaang tid å komme fram til det, nå er det bare å finne ett godt bruktkjøp eller så kjøper jeg nytt :/
    Jeg bor også på en plass der jeg ikke har hatt muligheten til å lytte før jeg kjøper. Har du hørt Klipsch noen gang?
    Jeg hadde lest MASSE positivt om Klipsch og bestemte meg for å kjøpe et par RF-3II for noen år siden. Jeg likte ikke horndiskanten i det hele tatt,så jeg solgte de etter ca 3 mnd. Prøvde 5 forskjellige forsterkere på de,men diskanten var like grusom (skarp) synes jeg.
    Klipsch er litt spesiell siden de har horndiskant. Enten liker du den eller så hater du den.

Ser at du har H/K og JBL Northridge. Jeg har hatt Northridge E-90 og H/K AVR-330 selv. Du vil bli skuffet over bassen i den Klipschpakka i forhold til JBL'ene. GARANTERT!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MAn selger ikke klipsch etter bare 3mnd med testing.. Og tror man har fått det beste ut av de. Klipsch bruker ekstremt lang tid å bli spillt inn.. Vet om en som syns sine RF-5 bare blir bedre og bedre. Hans er 3 år gamle . og de brukes ofte. Og jeg syns han har rett, en utrolig god musikk formidler.

Men så stiller RF-5 i en litt anna klasse igjen da! Men jeg har hørt RF-3 II spille bra også.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en del mindre høyttalere en det du alt har så det kan jo hende du vil bli skuffet over trykket fra høyttalerene i musikksammen heng, men det kan jo hende de er bedre på hjemmekino? Kjenner ikke til dem. Men du går jo litt ned i prisklasse hvis du kjøper den Klipsch serien i forhold til JBL.

Hva med å oppgradere litt om gangen og heller satse på nye fronter i samme prisklasse i førsteomgang?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med www.ljudgaragen.se for gode tilbud på Klipsch. Jeg mailet litt med dem i fjor høst. Gode priser.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    MAn selger ikke klipsch etter bare 3mnd med testing.. Og tror man har fått det beste ut av de. Klipsch bruker ekstremt lang tid å bli spillt inn.. Vet om en som syns sine RF-5 bare blir bedre og bedre. Hans er 3 år gamle . og de brukes ofte. Og jeg syns han har rett, en utrolig god musikk formidler.

Men så stiller RF-5 i en litt anna klasse igjen da! Men jeg har hørt RF-3 II spille bra også.
    Det er nokk mye sant i at klipsch ofte trenger en del timer med innspilling før de begynner å yter sitt beste, det er det vel flere som har angitt tidligere.
    Etter tre år :shock: derimot, tipper jeg det også er snakk om en tivlvennings prosess fra lytterens side, og at hvis man i utgangspunktet er possitivt instillt spillestilen og til lyden, kan venne hørselen til å nyte mer av de lydmessige kvalitetene til høytalerene.

Synes ellers ikke det er noen god ide å kjøpe et komplett surround høytaler- system uten å ha hørt noe på det fra før. Det er klart at lyden man hører ved en tilfeldig demo ofte er forskjellig fra det man hører på hjemmebane på annet tikobblet utstyr osv, men da vet man litt mer om høytalerene måte å spille på , med bruk av ens egene ører, noe man ikke kan klare med å lese eller diskutere seg frem til her på forumet.;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •